Liepājas 15.vidusskola – līderis centralizēto eksāmenu rezultātos
Vērtējot valsts centralizēto eksāmenu rezultātus, par absolūtu līderi pērn Liepājā izvirzījusies Liepājas 15. vidusskola, informēja Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.
“Skolas direktors Gints Ročāns un pedagogi paveikuši milzīgu darbu, lai katru gadu konsekventi soli pa solim virzītos uz priekšu,” atzinīgi vērtē domes priekšsēdētāja vietniece Silva Golde. Labus mācību rezultātus katru gadu uzrāda arī Draudzīgā aicinājuma 5. vidusskola, Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, 2. vidusskola, tāpēc Golde aicina arī pārējo skolu vadību nopietni padomāt par iemesliem, kāpēc šis sekmju līmeņa procents ir tik zems, kā arī veikt nopietnas pārrunas un konkrētas rīcības, lai to paaugstinātu.
Tāpat Golde aicina izglītības iestāžu vadītājus izvērst nopietnu darbu skolēnu sekmju līmeņa paaugstināšanā, īpaši – jaunu un talantīgu jauniešu spēju attīstīšanai, viņu virzīšanai dalībai valsts olimpiādēs. Lai gan visspožāk valsts līmenī Liepājas vārdu pērn nesa 8. vidusskola, kuras divi audzēkņi ieguva 1. vietas valsts olimpiādē krievu valodā, godalgotas vietas valsts olimpiādēs saņēma tikai 9 Liepājas skolēni, un šis skaitlis ar katru gadu samazinās. “Tas ir vērā ņemas signāls Izglītības pārvaldei un skolu vadītājiem darba organizācijā ar apdāvinātiem bērniem, jo mums ir labas skolas, labi skolotāji un talantīgi bērni. Pie tam pašvaldība pēdējo divu gadu laikā ieguldījusi ap 5 milj. latu skolu modernizācijā, tāpēc sagaida arī labus sasniegumus no skolām valsts mērogā,” sacīja Golde.
Golde rosina skolu vadītājus aktīvāk domāt par savu skolu konkurētspēju un pievilcību, savu īpašo nišu, lai piesaistītu vairāk bērnu tieši savai skolai. “Skolēnu skaita samazināšanās ir nopietns signāls par neizbēgamām izmaiņām pilsētas vidusskolu tīklā tuvākajā nākotnē,” uzsver Golde. Kā zināms, Latvijas demogrāfiskās situācijas un ekonomiskās migrācijas dēļ arī Liepājā skolēnu skaits pēdējo desmit gadu laikā samazinājies par aptuveni četriem tūkstošiem bērnu.
Jāatzīmē, ka jaunajā mācību gadā skolēnu zināšanas eksāmenos gan vairs nevērtēs līmeņos, bet procentos, kā to nosaka IZM noteikumi. Golde uzskata, ka tas ir pozitīvi, jo parādīs objektīvāku ainu skolu mācību kvalitātes vērtēšanā un audzēkņu iestājeksāmenos augstskolās.