Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Plāns B loģistikā

2022. gadam vajadzēja būt laikam, kad kravu pārvadājumi nostabilizējas un atgriežas ierastajās sliedēs – bez deficīta, ilgām piegādēm un astronomiskām cenām. Diemžēl realitāte ir citādāka.

Plāns B loģistikā
Foto: Ursus Forwarding
04.06.2022 00:01

Apmaksāta informācija

Papildus jauniem Covid uzliesmojumiem Ķīnā, Ukrainas – Krievijas konflikts ir radījis sankciju un piegāžu traucējumus. Sekas šiem notikumiem jau esam sajutuši – pārtikas cenu pieaugums, energoresursu un degvielas izmaksu paaugstināšanās, kas vistiešākā mērā ietekmē arī kravu pārvadājumu izmaksas. Šis ir īstais laiks sagatavot plānu ”B”.

Kravu pārvadājumu izmaksas ir palielinājušās. Ne tāpēc, ka loģistikas uzņēmumi grib vairāk nopelnīt, bet nepieciešams kompensēt kopējo sadārdzinājumu. Degvielas, komunālo pakalpojumu un citu darbam nepieciešamo lietu izmaksu pieaugums būtiski ietekmē loģistikas uzņēmumu ikdienu.

Kā pakalpojuma saņēmējs var samazināt ar pārvadājumiem saistītās izmaksas? Viena no galvenajām iespējām ietaupīt ir plānošana! Ir skaidrs, ka uzņēmumiem, kam darba specifika ir saistīta ar preču vai produktu nosūtīšanu, kravu pārvadājumi ir un paliks neatņemama darba sastāvdaļa, neskatoties uz sadārdzinājumu. Iesakām rūpīgi izplānot sūtāmo produktu daudzumu. Ja produkta realizācijas termiņš atļauj, saņemot izdevīgu cenu piedāvājumu, iesakām nosūtīt lielāku daudzumu kravas. Ja sūtāmais kravas daudzums ir neliels, iesakām apvienot sūtījumu – sūtīt saliktās kravas. Jūtams ieguvums būs sazināšanās ar kompānijām, kuras nodarbojās ar kravu pārvadājumiem. Kravu menedžeris sagatavos labāko piedāvājumu nepieciešamajai kravai. Salikto kravu nosūtīšana ir kļuvusi daudz vienkāršāka un ekonomiski pievilcīgāka!

Plāns ”B” ietver sevī mītu par to, ka savs autoparks ir ekonomiski izdevīgāks. Lai vai kā šķistu, ka ar savu autoparku izdosies ietaupīt, realitāte ir daudz citādāka. Kravas automašīnām nepieciešamas dažādas atļaujas un apdrošināšanas. Tāpat tehniku vienmēr nepieciešams uzturēt ideālā tehniskā stāvoklī, lai nerastos nepatīkams pārsteigums – kravas automašīna ar avārijas gaismām šosejas malā.. Kavētas piegādes, soda naudas, loģistikas ķēdes izjukšana. Mūsdienās aizvien populārāk kļūst neuzturēt savu autoparku, bet izvēlētie uzticamu sadarbības partneri, kurš spēs sagatavot izdevīgāko pārvadājuma piedāvājumu.

Vēl viena būtiska lieta – uzticot kravu loģistikas kompānijām, atkrīt raizes un uztraukums par sūtāmo kravu. Vairāk laika var veltīt biznesa attīstībai un jaunu klientu piesaistīšanai. Turpinot iesākto, par sava autoparka uzturēšanas finansiāli neizdevīgo pusi, nevar aizmirst par klimatneitralitātes politiku. Vairākas valstis ievieš dažādus iebraukšanas aizliegumus konkrētās vietās, piemēram, vecpilsētās, ja automašīna nav aprīkota ar kādu no videi draudzīgāka risinājuma. Visticamāk ieņemtais politikas kurss paredzēs papildus nodokļus un nodevas ar dīzeļdegvielu darbināmiem auto arī nākotnē.

Svarīgākais ir laikus sagatavot sava uzņēmuma plānu ”B”, lai izveidotu drošas piegādes ķēdes stratēģijas un plānus. Svarīgi iespēju robežās būt elastīgiem. Mūsdienu nepastāvīgajā biznesa vidē nav stāsts par to, vai radīsies vēl kāds traucējums, ir jautājums – kad? Plānā ”B” svarīgākais ir nepieļaut, viena elementa izkrišanas gadījumā, pilnīgu loģistikas ķēdes apstāšanos.

Kā izveidot veiksmīgu plānu ”B”? Pēdējie divi pandēmijas gadi ir parādījuši, cik svarīga ir laicīga situācijas analīze un reaģēšana uz problēmsituācijām. Lai izvairītos no negaidītām situācijām, svarīgi ir samērā bieži rīkot tikšanos ar visām iesaistītām pusēm, tas ievērojami var palīdzēt izvairīties no nestandarta situācijām. Labā prakse būtu Izveidot eskalācijas plānu dažādu notikumu gadījumā. Svarīgi ir nodibināt draudzīgas attiecības starp loģistikas kompānijām un uzturēt pozitīvu komunikāciju. Tas palīdzēs novērst radušos problēmu jau sākumā, negaidot, kad problēma kļūs par zaudējumiem. Gandrīz jebkura problēma, kas atklāta sākumā, ir atrisināma bez finansiāliem zaudējumiem. Svarīgs ir lēmumu pieņemšanas ātrums. Pie plāna ”B” pieskaitāmi arī lielāki rezervju krājumi noliktavās un darbaspēka resursu plānošana.

Pandēmijas gadi ir ievērojami noslogojuši ostu darbību. Vēl pa visam nesen Longbīča, kas ir ASV noslogotākā konteineru osta, piedzīvoja neskaitāmus izaicinājumus, brīžiem uz kravas izkraušanu gaidīja pat 50 konteinerkuģi. Plānā ”B” nepieciešams iekļaut savlaicīgus plānošanas darbus jūras un gaisa kravām.

Jūras un gaisa pārvadājumi prasa lielāku plānošanu un sagatavošanās darbus. Jūras kravas jārezervē vismaz četras nedēļas pirms kravas iziešanas, un vismaz divas nedēļas gaisa pārvadājumiem. Jums kā nosūtītājam svarīgi būtu atcerēties, ka jebkura loģistikas kompānija nodarbojas ar tirgu, kurā ir ierobežots piedāvājums. Ja būs ilgāks sagatavošanās laiks, daudz vieglāk un ērtāk būs iespējams konkrēto kravu nosūtīt. Jūras un avio kravās ieguvēji būs tie, kas spēs pēc iespējas labāk pielāgoties un būt elastīgi.

Ursus Forwarding novēl izveidot veiksmīgu loģistikas plānu ”B”, kas palīdzēs pārvarēt radušos izaicinājumus. Kravu pārvadājumi ir mūsu ikdiena, tāpēc aicinām sazināties un konsultēties par sev aktuālajiem jautājumiem! Mērosim ceļu kopā!

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz