”Pumpurs” sniedz atbalstu skolēniem mācību apguvē
liepajniekiem.lv
Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde jau otro gadu iesaistījusies projektā ”Pumpurs” – skolēnu priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas mazināšanai. Kopš 2017. gada septembra projekta ietvaros individuālu atbalstu mācību stundās un ārpus tām saņēmuši vairāk nekā 300 skolēnu, kuriem ir risks nepabeigt skolu, informē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.
Šobrīd projektā ir iesaistītas 12 skolas, 261 izglītojamais no 5. līdz 12.klasei un 155 pedagogi. Katram projektā iesaistītajam skolēnam izveidots individuālais atbalsta plāns. Visbiežāk skolas izmanto iespēju sniegt papildu individuālās konsultācijas un izskaidrojošo darbu dažādos mācību priekšmetos – kādam jāapgūst iepriekšējos gados neapgūtais, citam savukārt vajadzīga atšķirīga pieeja mācību satura izskaidrošanā. Visvairāk pedagogu – asistentu atbalsts tiek sniegts konsultācijās matemātikā, latviešu valodā, angļu valodā, krievu valodā.
Otrs biežāk izmantotais atbalsta veids ir psihologa konsultācijas un sociālā pedagoga konsultācijas. Situācijas, kurās tas nepieciešams, ir visdažādākās – konflikti ar klases biedriem, agresija, motivācijas trūkums, vecāku atkarības vai viņu prombūtne ārzemēs.
Šajā mācību gadā Liepājas Valsts 1.ģimnāzija izmanto arī projekta ”Pumpurs” sniegto atbalstu kompensācijām par sabiedriskā transporta biļetēm un ēdināšanu skolēniem, kuriem tas nepieciešams.
Projektā iesaistās skolas, kurās ir skolēni, kuriem ir risks priekšlaicīgi pārtraukt mācības. Atbilstoši noteiktajiem riskiem, katram no šiem skolēniem pedagogs veido individuālo atbalsta plānu vienam semestrim, kuru pēc nepieciešamības var pārskatīt un turpināt darbu ar skolēnu arī nākamajos semestros. Atbalsta pasākumi var ietvert konsultācijas mācību priekšmetos, speciālistu vai asistenta palīdzību, kā arī nepieciešamo skolas lietu, transporta un ēdināšanas nodrošināšanu. Projekts ”Pumpurs” veidots ar mērķi ne tikai sniegt individuālu atbalstu skolēniem, bet arī atbalstīt pedagogus, veicinot kopīgi veidotās atbalsta sistēmas ilgtspēju.
Atsauksmes par projektu gan no skolotājiem, gan skolēniem pēc pirmā aizvadītā gada ir pozitīvas. “Svarīgākais ir iegūta skolēna uzticību, ka es kā skolotājs esmu cilvēks, kurš palīdzēs, sapratīs un sniegs bērnam atbalstu”; ”Skolēni jūtas drošāki, pārliecinātāki par savām spējām. Viņi stundās vēlas parādīt, ka var un spēj būt kā citi – prasmīgi un zinoši”, atzīst projektā iesaistītie skolotāji.
Skolotāji atzīst, ka ar projekta atbalsta palīdzību var sniegt papildus atbalstu audzēkņiem ne tikai mācību satura apguvē, bet arī psiholoģisku un emocionālu atbalstu, jo svarīgi ir iedrošināt un noticēt savai varēšanai, ja izglītojamais pilns ar kompleksiem un negatīvu mācīšanās pieredzi.
Diemžēl ir arī vecāki un bērni, kuri vēl nenovērtē projekta piedāvātās iespējas. Kā atzīst Liepājas internātpamatskolas direktore Gunta Lauberga: ”Žēl, ka ir skolēni un vecāki, kuri Pumpura doto bezmaksas privātskolotāju piedāvāto atbalstu nenovērtē un uzskata par lieku apgrūtinājumu”.