Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Tiamo grupa”: Ēdināšanas nozare no pirms pandēmijas finanšu rezultātiem atpaliek par 20%

Ja ēdināšanas nozares apgrozījums ir sasniedzis 2019. gada līmeni, tad, ņemot vērā inflāciju, nozare iepaliek par 20% no pirms pandēmijas rezultātiem, aģentūrai LETA pauda “Čili pizza” un “Lotte caffe” īpašnieka SIA “Tiamo grupa” valdes priekšsēdētājs Toms Zukulis.

“Tiamo grupa”: Ēdināšanas nozare no pirms pandēmijas finanšu rezultātiem atpaliek par 20%
Ilustratīvs (Foto: Louis Hansel on Unsplash)
10.08.2023 11:51

LETA

“Nozarei vēl tāls ceļš ejams, lai varētu teikt, ka tā ir pilnībā atguvusies,” atzīmēja Zukulis.

Vaicāts par pašu “Tiamo grupu”, Zukulis pauda, ka kopumā uzņēmumam pirmais pusgads aizritējis, kā plānots.

“Apgrozījuma pieaugums ir tāds, kāds plānots gada sākumā. Pērn prognozējām, ka apgrozījums varētu būt par 20% lielāks salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Patlaban turamies pie šī mērķa,” norādīja valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka, ja nebūs lielu pārsteigumu ar energoresursu cenām, tad esošie finanšu rādītāji varētu saglabāties nemainīgi vai lēnām augt.

Vienlaikus Zukulis skaidroja, ka pagājušā gada finanšu rādītāji liecina, ka apgrozījuma kāpums nenozīmē peļņas pieaugumu – ja 2022. gadā kompānija sasniedza gandrīz 100% apgrozījuma pieaugumu, tad peļņa saruka vairākas reizes.

Tas, kā sacīja “Tiamo grupas” vadītājs, lielākoties saistīts ar energoresursu cenu kāpumu un darbaspēka izmaksu pieaugumu, kā rezultātā peļņa mazinājusies.

Tāpat apgrozījumu ietekmē arī investīcijas. Piemēram, šogad “Tiamo grupa” atklāja jaunu “Čili Pizza” Rīgā, kurā kopumā plānotas investīcijas 250 000 eiro apmērā, kas tiešā veidā atspoguļosies arī šī gada finanšu rādītājos, minēja Zukulis.

Vienlaikus viņš sacīja, ka šogad vērojama energoresursu cenu nostabilizēšanās, kas patlaban vairs nav liels drauds ēdināšanas nozarei.

“Savukārt darbaspēka izmaksas turpina augt, un kļūst grūtāk konkurēt ar citām nozarēm,”

pauda Zukulis, atzīmējot, ka ēdināšanas nozare nevar iztikt bez lieliem cilvēkresursiem, un tai ir liels nodokļu slogs.

Taujāts par tūrisma ietekmi uz “Tiamo grupas” rādītājiem, Zukulis atzina, ka šogad tūristu pieplūdumus netiek daudz izjusts.

Viņaprāt, lielā mērā tūrisma sezonu ietekmē laikapstākļi – cilvēki laikapstākļu dēļ atceļ rezervācijas. Tajā pašā laikā šī bijusi notikumiem bagāta vasara.

Kā uzskaitīja Zukulis, “Tiamo grupa” šogad sadarbojusies ar grupu “Prāta vētra”, festivāliem “Summer Sound”, “Baltic International Avioshow”, “Tet Rally Liepāja” un citiem pasākumiem, kas Liepājā pulcējuši tūkstošiem cilvēku.

Tāpat viņš atklāja, ka Rīgā salīdzinoši lielāks viesu skaits “Tiamo grupas” struktūrvienībās bija vērojams Dziesmu un deju svētu laikā.

“Cilvēku plūsma ir sezonāla. Rīgā vairāk apmeklētāju ir rudenī un ziemā, kad cilvēki atgriežas pilsētā pēc atvaļinājuma.

Savukārt reģionos lielāka apmeklētāju plūsma vērojama tieši vasarā,”

sacīja Zukukis.

“Tiamo grupa” pagājušajā gadā strādāja ar 15,887 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 98,1% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka vairākkārt un bija 33 343 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija.

Kompānija reģistrēta 2003.gadā, un tās pamatkapitāls ir 142 268 eiro. Kompānijas īpašnieki ir Aloizs Norkus (80%) un Monta Magone (20%).

“Tiamo grupā” ietilpst vairākas “Čili pizza” picērijas, kā arī restorāni “MO”, “Olive”, “Čello” un “Sushi Boom”, kafejnīcas “Lotte caffe”, “Teātra kafejnīca”, klubs un pludmales bārs “Cukurfabrik” Liepājā. “Tiamo grupa” ir īpašniece arī nekustamā īpašuma pārvaldītājam SIA “Jūrmalas parks”.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz