Uldis Žaimis: Skolotājam jāmīl bērni un jāgrib ar viņiem strādāt
liepajniekiem.lv
Liepājas Raiņa 6.vidusskolas fizikas skolotājs Uldis Žaimis titulam ”Gada liepājnieks 2017” nominēts par spēju iedvesmot un aizrautīgi pasniegt skolēniem fiziku, motivējot viņus panākumiem dabaszinātņu jomā valsts mērogā.
Portāla uzrunāts, U.Žaimis ir pieticīgs: ”Nenoliegšu, ka ir patīkami, kad kāds novērtē. Bet es īpaši nealkstu publicitātes.”
Aizvadīto gadu viņš vispirms novērtē ļoti lakoniski: ”Saspringts, ražīgs, darbīgs.” Tad pastāsta izvērstāk: ”Gads noteikti bija saspringts, bet vienlaikus arī ražīgs. Ir daudz darīts un līdz ar to arī padarīts. Un ir rezultāti.”
Runājot par darbu skolā, viņš atzīst: ”Protams, ka skolotāja darbs no malas ne vienmēr ir redzams. Kritēriji jeb rādītāji, kurus var nomērīt, ir, piemēram, skolēnu sasniegumi eksāmenos, skolēnu vietas olimpiādēs, skolēnu atzinības un iegūtās vietas zinātniski pētniecisko darbu konkursos. Tie arī ir rezultāti.”
U.Žaimis nepiekrīt, ka fizika nav interesants un jauniešu iecienīts mācību priekšmets: ”Kā kuram skolēnam.”
Kādam tad jābūt fizikas skolotājam, lai viņš skolēnus ieinteresētu priekšmetā, lai skolēni gūtu labus rezultātus?
”Pirmkārt, pašam jābūt zinošam,” uzsver skolotājs: ”Otrkārt, jāmīl bērni un jāgrib ar viņiem strādāt. Un, protams, paša skolotāja motivācijai jābūt: darboties, aicināt un vilkt bērnus sev līdzi. Tad arī viņi sajutīs interesi.”
Jautāts, vai bērnus mācību stundās ieinteresē ar eksperimentiem vai citām netradicionālām metodēm, viņš klāsta: ”Pielietoju dažādas metodes, arī eksperimentus. Taču tie var būt arī praktiski piemēri, tajā skaitā – uzdevumi, ņemti no reālās dzīves.”
”Piemēram, ar reāliem skaitļiem,” viņš turpina: ”Ar bobslejistu uzvārdiem, pētot kustību un paātrinājumus. Tas dod realitātes sajūtu. Un bērniem ir gandarījums, jo tas, ko viņi rēķina, tiek izmantots.”