Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Velo-redele” testē elektrovelosipēdu

“Velo-redele” testē elektrovelosipēdu
Foto: liepajniekiem.lv
09.09.2014 11:58

liepajniekiem.lv

Biedrība
”Velo-redele” veikusi testu un tās pārstāvis Mārtiņš
Zālītis vienu nedēļu izmēģināja, kā tas ir, ikdienā klasisko
velosipēdu nomainīt pret elektrovelosipēdu. ”Velosipēds
kā transportlīdzeklis tikai sāk iedzīvoties mūsu pilsētās,
vidē un arī transporta sistēmā. Apziņa, ka velosipēds var būt
un patiesībā arī ir transportlīdzeklis, mūsu sabiedrībā
izplatās lēni, bet neatlaidīgi un pienāks diena, kad tas ieņems
nozīmīgu vietu transporta sistēmā, kā ērts un videi draudzīgs
transports. Visiem zināms, kas ir velosipēds, bet ir daļa
sabiedrības, kas ir dzirdējusi, bet īsti nezina un neticīgi
skatās uz velojomas pionieri – elektrovelosipēdu. Nosaukums
pasaka priekšā – velosipēds, kam ir arī elektro piedziņa,”
tā biedrības ”Velo-redele” pārstāvis.

Sadarbībā
ar SIA ”Blue Shock Bike” biedrībai bija iespēja vienu nedēļu
testēt elektrovelosipēdu, lai riteņbraucējs, kurš ikdienā
pilsētā pārvietojas, izmantojot klasisko velosipēdu, varētu
nomainīt to uz velosipēdu ar elektrības piedziņu un novērtēt
to.

Testēšana
notika laika posmā no 18. līdz 24. augustam un kopumā šajā laikā
”Velo-redeles” pārstāvis pieveica 250 km, izmantojot Blue
Shock Bike ”Soprt
B Plus” kalnu
velosipēdu. Atšķirībā no klasiskā
velosipēda, elektrovelosipēds piedāvā iespēju distanci veikt ar
elektroatbalstu, kā arī skūtera režīmā, vai šos abus variantus
kombinējot. Maksimālais
nobraukums (viena uzlāde) ar elektro atbalstu –
60 km; vidējais ātrums
25 km/h. Maksimālais
nobraukums tikai ar bateriju jeb
skūtera
režīms –
30 km; maksimālais
ātrums 25-27 km/h. Savukārt, pēc
”Velo-redeles” pieredzes ideālā
distance kombinētā režīmā ir
25-30 km. Biedrības
pārstāvis secinājis, ka pie maksimālā
atbalsta un, lai braucējs justos komfortabli (nebūtu nopūlējies,
sasvīdis utml.) distancei vienā virzienā nevajadzētu pārsniegt
30 km.

Runājot
par elektrovelosipēdu, daudziem būtisks šķiet faktors par
elektrovelosipēda uzlādes izmaksām, tomēr tests pierādījis, ka
izmaksas patiesībā nav augstas. Vienas
uzlādes izmaksas ir
0,06 eiro jeb tikpat, kā
lādēt viedtālruni. ”Mēģināju sekot līdzi elektrības
skaitītājam pagrabā lādējot bateriju, bet ātri atmetu šo testa
daļu, jo skaitītājs rādīja tik nelielu patēriņu, ka nav vērts
par to domāt. Budžets noteikti necieš,” atzīst
biedrības pārstāvis. Savukārt 100 km
nobraukuma izmaksas sastāda
aptuveni 0,12 eiro.

Litija
jonu baterija ir
noņemama un paņemama līdzi un to var
uzlādēt gan uz
velosipēda, gan paņemot līdzi uz mājām.
Baterijas
uzlādes ilgums ir
aptuveni četras
stundas (220 V spriegums). Tikpat ērta kā uzlāde, ir arī
velosipēda vadība un displejs. ”Vienkāršs
displejs, ērta un precīza vadība. Iespējams iestatīt elektro
atbalsta režīma intensitāti uz vadības displeja. Nedaudz
mulsināja baterijas atlikušās enerģijas atspoguļošana displejā,
jo dažreiz izlādējoties baterijai uz ekrāna rādīja, ka uzlādes
līmenis ir tikai pusē,” secinājis
velobraucējs.

Elektrības
atbalstu
velobraucējs vērtē kā
vienmērīgu,
patīkamu un
pietiekami spēcīgu: ”Sākumā
sajūtas bija pārsteidzošas – velosipēds pats raujas uz priekšu,
atliek tikai nedaudz uzmīt pedāļiem. Testējot ”skūtera”
režīmu bija patiesi dīvainas sajūtas – sēdi uz velosipēda,
bet 30 km distancē
nav ne reizi jāuzmin uz pedāļiem. Iespaidu atstāja ”vēju
pilsētas” vēja bezspēcība pret mani – frontāls spēcīgs
vējš, bet es nepiepūloties pārvietojos ar velosipēdu 26 km/h.
Atbalsts ievērojami samazinās pie ātruma 30 km/h, komfortablais
ātrums ar pilnu atbalstu ir 28 km/h.”

Brauciena
laikā arī ērti pārslēgties
no elektro atbalsta režīma uz ”skūtera” režīmu, vadības
slēdži izvietoti ērti, savukārt,
nospiežot bremžu rokturus atslēdzas
elektrovelosipēda
atbalsts. ”Elektrovelosipēdam ir
astoņi ātrumi,
bet patiesībā nav svarīgi kāds pārnesums iestatīts, jom
uzsākot mīt pedāļus velosipēds
uzreiz palīdz uzsākt braucienu
un pedāļu mīšanas spēks tiek izmantots vien
ap 25%. Testa laikā pārnesumus pārslēdzu
reti, pārsvarā lietoju 7 pārnesumu” tā
Mārtiņš Zālītis.

Šī
tesat mēŗkis bija noskiadrot, vai un cik ērts, drošs, izdevīgs
elektrovelosipēds ir ikdienas braucējam. Arī
”Velo-Redeles”
biedrs no
Austrālijas veica testa braucienus ar to un atzina, ka tas ir
lielisks un labprāt tādu nākotnē iegādātos, atzīstot, ka
lieliskākā īpašība, kas patika ir elektrovelosipēda
elektro atbalsts,
uzsākot braukšanu.

Savukārt
M. Zālītis secinājis, ka pārvietojoties
ikdienā pa Liepājas ielām nepamet sajūta, ka gājēju/velo
infrastruktūra ir nepiemērota efektīvai elektrovelosipēda
izmantošanai, jo tā vidējais
ātrums ir 25 km/h, savukārt, infrastruktūras iespējamais vidējais
ātrums labi ja 10
-15 km/h.

”Uzskatu,
ka ideāls risinājums izmantot elektrovelosipēdu ir, ja ikdienas
distance vienā virzienā ir līdz 30 km un ir uzlādes iespējas
pirms brauciena atpakaļ. Piemēram, dzīvesvieta ir Gaviezes
pagastā, darbs Liepājā. Tas ir ideāli piemērots piepilsētas
iedzīvotājiem,” secina velobraucējs. Tomēr kopējo pozitīvo
atzinumu ietekmē samērā augstās iegādes izmaksas. Tāpat,
viņaprāt, ikdienā piemērotāks ir pilsētas tipa
elektrovelosipēds, jo testējamais kalnu velosipēds nav ērts
ikdienā – tam nav bagāžnieka, sēdpozīcija ir neērta, dubļu
sargi slikti funkcionē.

”Lielisks
velosipēds, kurš saprot saimnieku bez vārdiem un palīdz tam
pārvarēt grūtības. Kam gan nepatīk, ka viņam palīdz, kad tas
ir nepieciešams? Protams, kāds teiks, ka zūd braucēja fiziskā
piepūle un tā ir taisnība – atsākot braukt ar klasisko
velosipēdu, bija jūtams, ka ir vairāk jāpieliek muskuļu spēks.
Bet, patiesībā, tas ir gaumes un nepieciešamības jautājums.
Braucienam uz darbu ikdienā – piemērots! Kopumā par nedēļu uz
elektrovelosipēda jāsaka – tas bija forši, jo tas arī ir
velosipēds,” atzīst ”Velo-redeles” pārstāvis.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz