Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 21. septembris

+15°C
Vējš: ZA 5.9 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Mariss, Matīss, Modris

Jūrniecība (33)

  • 16.08.2017 21:57 Ziņot

    Emija

    Sveiki! Iesu sogad 11.klase un sak klut aktuala tema ko darit pec vidusskolas. Ir doma klut par kuga kapteini, tacu ir loti daudz jautajumu, piemeram, kur labak macities-LJA, vai ari LJK. Domaaju, ka iet koledza tomeer ir tikai nosists laiks bet vrb kludos. Varbūt ir kaads ar so jomu saistiits cilveeks kas vareetu paliidzet rast atbildes uz visiem jautaajumiem...? Tiesaam nezinu ko darit. Ka vispaar ir meiteneem ar to jura iesanu?

  • Atbildēt 17.08.2017 11:05 Ziņot

    Šmits

    Meitēn izvēlies labāk kaut ko citu, šo darbu atstāj vīriem. Nav kur iet, tur kur nav jāiet!

  • Atbildēt 17.08.2017 16:55 Ziņot

    Emija

    Bet es velos saistit kaut ko ar juru un vaitad tas nav normali, ka meitenes ari velas klut par kapteinem...? Kadi tad ir tie minusi, ka meiteneem labak no sis profesijas tureties pa gabalu...?

  • Atbildēt 17.08.2017 17:17 Ziņot

    Mučačiņa

    Meitēn, par kapteiņiem mācās nobrieduši cilvēki, kas zina ko grib! Bet tu pat neesi informāciju izpētījusi un pat nezini kur mācīties! Nu kāds kapteinis no tevis var sanākt, ja nu vienīgi virtuvē pie pannām!
    Ja vēlies kaut ko saistīt ar jūru, kā pati saki, vari iet zivu kombinātā strādāt par zivju fasēšanas kapteini!

  • Atbildēt 17.08.2017 17:25 Ziņot

    Emija

    Smiekligi gan. Es domaaju maciities LJA un info esmu petiijusi ganaa daudz, lai saprastu ar ko man ir dariisana. Ja esmu meitene, tad tas nenozime to, ka es ta peeksni atteiksos no sis domas tikai tpc ka par kapteiniem klust praktiski tikai puisi. Jus vrb varat pateikt tad kaadi ir tie miinusi kpc no sis profesijas labaak buutu attureeties...?

  • Atbildēt 17.08.2017 17:59 Ziņot

    Mučačiņa

    Ja esi izpētīusi visu, tad ko te prāšņā? Pēc tava rakstveida var saprast, ka tev vēl tāls ceļš līdz pamatskolas beigšanai! Kapteine!:DDDD!:D Tas labs!:DDD Mācies, pierādi sevi, un pēc 10 gadiem, ja vēl šis portālelis pastāvēs, uzraksti kurā zivju kombinātā strādā!:D

  • Atbildēt 17.08.2017 18:24 Ziņot

    Emija

    Ja tev Kas nepatik, tad neraksti un viss. Vrb atradisies kads sakarigs cilveks! ;)

  • Atbildēt 17.08.2017 20:34 Ziņot

    Lokijs

    Emija, pirmām kartām gan LJK, gan LJA mācās nevis par kapteini, bet par kuģa vadītāju jeb stūrmani. Ceļš no kadeta līdz stūrmanim ir gana garš, bet no stūrmaņa līdz kapteinim - vēl garāks. Runa ir vismaz par pusotru-diviem gadiem trešā stūrmaņa amatā, pusotru-diviem gadiem otrā stūrmaņa amatā, četriem-pieciem gadiem vecākā palīga amatā un tikai tad, nokārtojot visus eksāmenus, savācot nepieciešamo jūras cenzu un labi ierekomendējot sevi noteiktajā firmā, iespējams, tu uzdienēsies līdz kapteinim.

  • Atbildēt 17.08.2017 20:38 Ziņot

    Lokijs

    Ejam tālāk. Runājot par izglītību, LJK nedod bakalaura grādu, ko var iegūt LJA. 1. līmeņa profesionālā augstākā izglītība tev dod tiesības, maksimums, uzdienēties līdz otrajam stūrmanim, jeb tā saucamajam navigācijas stūrmanim. Lai kļūtu par vecāko palīgu vai kapteini (vecākais komandieru sastāvs) ir jābūt pilnajam bakalaura grādam, ko var iegūt tikai LJA. Vai arī kursu ceļā te pat LJK, bet, protams, par naudu (runa ir par vairākiem tūkstošiem eiro).

  • Atbildēt 17.08.2017 20:45 Ziņot

    Lokijs

    Par mācību procesu. Lai sekmīgi mācītos LJK, ir teicami jāprot krievu valoda (runa nav par saprašanu, bet par zināšanu). Tik pat labi ir jāpārzin eksektās zinātnes un angļu valodu. Bez krievu valodas vēl kaut kā varētu "izšļūkt", bet bez eksektajām zinātnēm - nekad. Tā būs tikai un vienīgi sevis mocīšana. Angļu valoda arī ir jāzin teicamā līmenī. Jūrā latviešu valodas nav, par to tu vari aizmirst uzreiz. Komunicēšana notiek tikai un vienīgi angliski vai krieviski.

  • Atbildēt 17.08.2017 20:54 Ziņot

    Lokijs

    Salīdzinot LJK ar LJA ir tas pats, kas salīdzināt navigācijas stūrmaņa rangu ar vecākā palīga vai kapteiņa rangu. Lai vizuāli tev būtu priekšstats, tad navigācijas stūrmanis vidēji pelna 4700 dolārus mēnesī, vecākais palīgs - 10000 dolārus mēnesī, bet kapteinis - 15000 dolārus mēnesī (runa ir par vidējo naftas floti). Bilde, cerams, skaidra. Taču Rīgā ir citas cenas, citi tēriņi, citi attālumi. Ar to ir jārēķinās, ja grib mācīties Rīgā. Arī laika ziņā tie ir 4.5 gadi Rīgā pret 2 gadiem Liepājā.

  • Atbildēt 17.08.2017 20:56 Ziņot

    Lokijs

    Ja vēl būs kaut kādi jautājumi, droši uzdod. Vari iemest savu e-pastu, atbildēšu uz to.

  • Atbildēt 17.08.2017 23:56 Ziņot

    Emija

    Beeidzot, paldies tev, Lokij! Beidzot ir kads prieksstats par so profesiju. Vsp mana e-pasta adrese ir emilija1292@inbox.lv un ka vsp ir meitenem ar to jura iesanu...?

  • Atbildēt 18.08.2017 00:00 Ziņot

    Emija

    Vispar jau prieksstatu ir bijusi daudz peetot so profesiju, tacu par to skolu atskiribu un meitenem jura isti info nevareju sameklet. Ka neka ir ari doma rakstit par so temu zpd tpc papildus info nenaktu par sliktu.

  • Atbildēt 18.08.2017 07:47 Ziņot

    Lokijs

    Atbildēju uz e-pastu.

  • Atbildēt 18.08.2017 17:40 Ziņot

    rumpipumpi

    Ja cilvēkam kāda profesija patīk un padodas, tad stereotipi nepastāv, ka nevar būt laba autoatslēdzniece vai tankiste. Jūrā tu esi tik vērts, cik vērts ir tavs darbs. Tagad pat arābi un nēģeri ir kapteiņi - vai sieviete būtu sliktāka?! :) Bet vīrieši Tevi negrib atrunāt dzimuma diskriminācijas dēļ (lai gan musulmaņu rēderejās, piem., Saūda Arābijā, darbu nedabūsi)... Jo jūrnieks nav profesija, tas ir dzīvesveids visa mūža garumā. Pirmkārt, ir jābūt labai gan fiziskajai, gan psihiskajai veselībai. Otrkārt, ejot reisā, jārēķinās, ka ne vienmēr viss būs gludi (stihijas, katastrofas, pirāti, ugunsgrēki, kuģa bojājumi u.tml., kas var beigties letāli)... Un pats galvenais sievietei - ja Tu plāno ģimeni un bērnus, tad padomā: reti kurš vīrietis būs ar mieru, ka viņa sieva nav mājās 3/4/6 mēnešus no vietas; ja bērna dēļ uz laiku pametīsi darbu, tad atgriešanās profesijā būs jāsāk gandrīz no nulles (jo nemitīgi ir kursi-eksāmeni-sertifikāti-kursi-eksāmeni-sertifikāti... ja kaut ko izlaidīsi, atgriezīsies sākumpunktā); ja Tev būs bērni, kā būs iespējams viņus pamest regulāri bez mammas un skat.otrkārt... Atnāksi krastā, bet laika sīčiem un ģimenei nebūs, jo atkal kursi-eksāmeni-sertifikāti (par ko jāmaksā tūkstoši no savas kabatas)... Un tagad arī jūrniekiem ir krīze - algas ir ļoti kritušās, daudzi sēž bez darba vai trīc par savu vietu, jo eiropieši savus štatus samazina, bet bagātie arābi maksāt negrib (Persijas līcī un Sarkanajā jūrā naftinieki kapteiņa palīgam maksā 150-175$ dienā, max.), jo, piem., filipīnieši strādā par kapeikām. Kā arī pastāv vecuma cenzi - vecākus par 40-45 gadiem kompānijas darbā ņem ļoti nelabprāt (jo jūrnieka bojāejas gadījumā uz kuģa tuviniekiem maksā kompensācijas, bet vecākiem vīriešiem ir ļoti augsts sirdslēkmju risks...).

  • Atbildēt 18.08.2017 21:39 Ziņot

    rumpipumpi

    Apjautājos paziņām-jūrniekiem ar 20-40 gadu stāžu par šo tēmu - neviens nekad neesot redzējis kapteini-sievieti vai dzirdējis par tādu, izņemot Asiņaino Mēriju :) Bet sievietes-virsnieki neesot retums tirdzniecības flotē un pasažieru pārvadājumos. Skandināvijā sievietes-jūrnieces esot ierasta prakse. Piemēram, daudz sievietes-virsnieces strādājot Maersk`ā. Tā kā - uz priekšu! Lai veicas!

  • Atbildēt 18.08.2017 23:26 Ziņot

    Misters

    Ja gribi neatgriezeniski sačakarēt visu dzīvi, tad uz priekšu. Ja tiešām izmācīsies un brīnumainā kārtā kā sieviete tiksi pie darba flotē, tad drīz vien sapratīsi kas ir kas un kur esi nokļuvusi, pārkvalificēties un sākt visu no sākuma citā profesijā varbūt vairs negribēsies un nebūs spāka. Pirmkārt- domu par ģimeni un bērniem vari vispār izmest no galvas, tas sievietei ir absolūti nesavienojams ar šo profesiju, ar to domāju tālbraucēju tirdzniecības floti, uz kādas piekrastes tupeles gan iespējams.

  • Atbildēt 18.08.2017 23:45 Ziņot

    Misters

    Līdz kapteinim ir arī tāls ceļš ejams pa stūrmaņu pakapēm, ir arī vecuma cenzs- jaunu kapteiņu nav, un par kapteini Tevi var apstiprināt kuģniecības valde, kura to pilnīgi noteikti NEKAD nedarīs. Kuģis okeānā ir kā sava valsts, protams formāli pakļauts kuģa karoga valsts likumdošanai un kuģniecības iekšējiem noteikumiem, tomēr kuģa kapteinim uz kuģa ir daudz lielāka vara nekā valsts prezidentam, tur nav nekādas demokrātijas, bet pilnīgs diktatorisms. Visiem bez ierunām japakļaujas kapteiņa pavēlēm, drošības apsvērumu dēļ tas nepieciešams kritiskās vai ārkārtas situācijās, un jūrā tādas netrūkst. Tāpēc kapteinim ir jābūt milzīgai autoritātei komandas vidū, lai neviens pat nemēģinātu apspriest viņa pavēles, bet sieviete tāda nekad nebūs, skarbie jūras veči to vienkārši nepieņems, tāpēc arī neviena kuģniecība drošības apsvērumu dēļ nekad nevienu sievieti par kapteini neiecels, par to vari aizmirst!

  • Atbildēt 19.08.2017 00:03 Ziņot

    Misters

    Un vēl... tālbraucēju flotē pa karjeras kāpnēm ir jākāpj daudzu gadu garumā, tas nav darbs, bet dzīvesveids. Apmēram 10 gadi jūrā ir limits, kuru pārkāpjot kļūsti par jūras vilku, un to nevarētu nosaukt par pozitīvu titulu. Lielākai daļai jūrnieku ar tādu stāžu jau notikušas neatgriezeniskas psiholoģiskas dabas apziņas izmaiņas... maigi sakot viņi ir kļuvuši par dīvaiņiem, vismaz tā saucamo krasta žurku vidū. 10 jūrā pavadītajos gados esmu tādus atskatījies un pēdējā brīdī pametis šo profesiju.
    Ja gribu būt augstā amatā un komandēt citus, tad mācies un veido karjeru kādā citā jomā. Bet ja gribi kaut ko saistītu ar jūru, tad pastrāda uz kāda pasažieru kuģa par bārmeni, oficianti vai tamlīdzīgi, par jūrniekiem viņus gan nesauc, bet saistība ar to ir, jo jūrnieki iedalās trijās ļoti atšķirīgās kategorijās- jūrnieki, zvejnieki un kara flote :)

  • Atbildēt 19.08.2017 12:16 Ziņot

    propper

    Sieviete uz kuģa jau ir nelaime!Un kur nu vēl kapteinis!

  • Atbildēt 19.08.2017 15:24 Ziņot

    black coffee

    nē, propper, tu jebkurā vietā, kur atver muti, esi nelaime

  • Atbildēt 20.08.2017 13:48 Ziņot

    Emija

    Vai domājat, ka labāk tad būtu mācīties ostu vadību nekā stūrmaņa amatu un kāpēc...?

  • Atbildēt 20.08.2017 19:57 Ziņot

    Misters

    Strādājot jebkuru darbu krastā, dzīvosi dzīvi, kuru var nosaukt par normālu... t.i. katru vakaru mājās, ģimene, bērni, draugi, kino, teātris, koncerts, pikniks utt., jūrā nekas no tā nebūs. Atveļinājumu pavadīsi dažādos kursos, eksamenos, tikko būsi apradusi ar dzīvi krastā, tā uzreiz atkal jūrā jābrauc, kur tevi gaidīs pilnīga vientulība. Pozitīvais- ja kāds kapteinis tiešām piekritīs tevi ņemt par stūrmani, un ja netiksi uz kuģa,kurš kursē starp dažām garlaicīgām Eiropas ostām, iespējams redzēsi pasauli, eksotiskas zemes utt., būs arī milzīga atbildība, stress, nenormālas vētras, ugunsgrēki, pirāti, laupītāji, kritiskas un ekstremālas situācijas, patstāvīgs miega bads... bet ir pārāk daudz-ja, it īpaši kā sievietei. Ostu vadībā tad jau ir reālāk, kaut gan arī tur sāksi no sekretāres, ja par lielu blatu tiksi, bet par cik LV ir tikai dažas ostas, tad konkurence tur ļoti liela, ja vien nedomā emigrēt no LV.

  • Atbildēt 20.08.2017 20:09 Ziņot

    Azk

    Ostu vadību vari mācīties, ja tev jau darba vieta ir sagatavojis kāds .Pretējā gadījumā neatradīsi darbu. Jurā esmu redzejis vecako stūrmani sievieti. Ja neesi gatava upurēt mīlestību, ģimeni utt , dēļ naudas tad labāk neiet. Jurā iešanu var salīdzināt ar brīvprātīgu cietumu , kur it īpaši psiholoģiski smagi var būt un tev piedevām daļa gribēs pārgulēt, bet neviens precēt. Ja tomēr izdomā iet, tad ej uz akadēmiju un strādā uz pasažieru kuģiem. Atceries, ka darba valoda ir Krievu.

  • Atbildēt 21.08.2017 11:33 Ziņot

    kaskadieris

    Tālbraucēju jūrniekiem - jā, ja ir tālie pārbraucieni, daži pat sajūk prātā no tās bezsvara sajūtas. Bet par to laiku, ko pavada krastā - nevajag pārspīlēt. Sertifikāti jāatjauno reizi x gados. Un cik zinu jūrniekus, visu paspēj kamēr ir krastā, pat nojūgties no bezdarbības. Un visu naudu nodzert, jo vienkārši - sēdi bez darba n mēnešus no vietas. Jebkurā gadījumā grūts darbs. Sākumā vajadzēs pavadīt jūrā 6-8 mēnešus un ostās ne vienmēr izdosies izkāpt, ja vajadzēs dežurēt.

  • Atbildēt 21.08.2017 11:35 Ziņot

    kaskadieris

    Un lai kāds palabo - darba ritms nebija 6x6 h? Tb, 6h strādā, 6 atpūšas un tā cauru diennakti, cauru nedēļu, mēnešus. Nevis kā krastā 8h nostrādā un 16 brīvas... Bet, ja jau ir tāda vēlme, lai jau mēģina. Kas zin, varbūt tieši patiks :) Nezinu gan cik patīkami būt vienīgajai sievietei uz milzīga kuģa, kur daļa no darbiniekiem ir filipīnieši. Vesels bars vīriešu, kuri sieviete redz tikai pa TV... Skandivānos man lieks sievietes brauc īsajos reisos - 3 ned. Tāpēc tas vairāk liekas ticami

  • Atbildēt 21.08.2017 18:25 Ziņot

    gunars100

    Ko jūs iespringstat? Vai nejūtat ,tak otrā pusē ir totāls lūzeris, kurš uzdodas par pusdebilu meitēnu, kas nejēdz ne rīta , ne vakara! Nākošā diskusija būs par kosmosa kuģa vadītāju!

  • Atbildēt 22.08.2017 09:50 Ziņot

    Emija

    Skaidrs. Nee gunars100, lūzeris, iespējams, esi tu, jo kurss gan te nejeedz ne riita ne vakara. Es censos noskaidrot jautaajumus par juurnieciibu kuri man interesee un es nesaskatu vajadzibu melot cilveekiem par to, vai esmu puisis vai meitene. Ja veelies, tad drosi vari izveidot savu diskusiju par kosmosa kugu vadiibu, tev to neviens neaizliedz, tacu nevajag rakstiit stulbus komentaarus ne pa teemu.

  • Atbildēt 25.08.2017 18:20 Ziņot

    kc

    Daanijaa maaciibas par briivu, naakotnes iespeejas labaakas, cilveeki mazaak barbariski.
    Parasti jau aabols nekriit taalu no aabeles. Meitenes maacaas LJA, ja teetuks kaads kapteinis.
    Viens ir maaciities, otrs ir peec tam straadaat. Veel jau ir prakses, kur jaarukaa ar melnu muti. Postsovjetijaa ir ierasts liist no apakshas uz augshu, ja kaada spalvaina roka, tad vieglaak. Kadets, matrozis, paliigs.Rietumniekiem peec skolas jau ir iespeejas uzreiz iet par otro paliigu. Ja grib maaciities - vai nu Zviedrija, vai Daanija. Mums veel taalu liidz vinjiem. Te ir Anvilaanija. Robezhas ir valjaa :)

  • Atbildēt 25.08.2017 18:22 Ziņot

    kc

    Un neviens neliedz iekaartoties kugju menedzmentaa peec cenza ieguushanas.

  • Atbildēt 25.08.2017 18:25 Ziņot

    kc

    Shirmis arii iet ciet, ja ilgaak par 4iem meeneshiem regulaari iet juuraa :))

  • Atbildēt 25.08.2017 18:29 Ziņot

    kc

    itfseafarers.org/maritime_news.cfm

  • Atbildēt 25.08.2017 23:00 Ziņot

    kc

    crewtoo.com/category/content-posts/homepage-content/news-homepage-content/
    Internets veel joprojaam ir ljoti ierobezhots uz kugja, 140mb meenesii. Labi, ja EU ostas, bet tad maz tiek guleets.
    Un vispaar - attieksme pret juurniekiem no kompaaniju puses nemaz nav taa labaakaa. Skruuviites vien lielaa mehaanismaa, kas nes naudu. Kaut ko nebuusi mieraa -aatri vari darbu zaudeet. Tas ka var marineet arii 6us meeneshus 4u vietaa - ir parasta lieta muusdienaas. Nepatiik - ej citur. morehod.ru

Pievieno atbildi

Foruma ierakstu drīkst komentēt tikai reģistrēti lietotāji Reģistrējies šeit Atgādināt paroli

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!