Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 10. decembris

Vārdadiena: Guna, Judīte

CSDD braukšanas eksāmens 2019 (6)

  • 03.09.2019 12:46 Ziņot

    Jans Mumimo

    Kā jūs uzskatat vai csdd braukšanas eksāmens ir korekts ? Inspektori 1 Bijušais cietumsargs ar maksāt nespējas procesu,2hotdogu tirgotājs ,3 Galdnieka palīgs ............................... izsaku līdzjūtibu !!!!!!!!!!!GOT MIT UNS tiem kam tur jaiet

  • Atbildēt 03.09.2019 13:06 Ziņot

    Jans Mumimo

    Un katrs "instruktorelis" kas pieņem eksāmenu ir iejuties dokumentālās filmas tēlā par Aušvicas nometnes ārsta Josefa Mengela tēlā kas lēma kam dzivot kam mirt bet ņemot statistiku lauvas pārsvaru ņem otrais variants.Nēsiet gļēvi jaunie vadītāji cīnaties ,jūs nesat lopi uz nokaušanu.

    • 06.09.2019 17:42 Ziņot

      Zane2019

      Prieks, ka Jans Mumimo ir viens no "izglītotajiem" Liepājas ļaudīm. Skolā esi godam mācījies latviešu valodu! Esi īstens latvietis, kurš pārliecināti prot nolikt citus! Patiess prieks, ka tā saucamie eksaminātori tomēr nedala autovadītāja apliecības pa labi un kreisi, bet izvērtē potenciālā vadītāja adekvātumu uz ceļa! Retorisks jautājums Mumimo kungam - ar ko ikdienā nodarbojaties Jūs, ja esat tik godīgs pilsonis bez saviem melnumiem?

  • Atbildēt 06.09.2019 19:14 Ziņot

    Jans Mumimo

    Dargie kolegi, draugi un cilveki kam rup musu Valsts nakotne pastastisu jums patiesibu par to ka viena valsts iestade jau gadiem izpilda pasutijumu iekaset arvien vairak un vairak naudas no musu valsts iedzivotajiem. Sniegsu Jums informaciju par to ka virzas CSDD izperinata ideja parnemt pilniga kontrole nozari par autovaditaju apmacibu savas rokas pielietojot dazadas viltibas un nesmukus panemienus, taja skaita vienkarsi mulkojot un apmanot klientus.

    Ipasi alkatigi un izdomas bagati ir Riga sedosie darboni kas esot valsts amatpersonas statusa oficiali pelna sakot no 2,5 tukstosiem eiro menesi. So informaciju var atrast Vid publiskaja datubaze par valsts amatpersonam. Ta luk glaunos birojos Eizensteina iela tikko uzbuvetajos birojos sedosie katru dienu nodarbojas ar jaunu ideju izperinasanu ka varetu panemt vel vairak no visiem kas spiesta karta tuvojas vinu iestadei.
    Atlaujiet atgadinat ka CSDD monopolists un ir valsts akciju sabiedriba kas itka rupejoties par musu visu drosibu, bet ka ir patiesiba? Patiesiba ar drosibu tur ir pavisam maz sakara, toties si iestade loti labi mak papildinat valsts un savu budzetu. Jums nav nekadu iespeju apiet CSDD un izveleties citu pakalpojuma sniedzeju. Jebkura joma kur ir iesaistiti celi jums naksies sastapties ar csdd monopolu ta izvirzitajiem noteikumiem un cenam, ja kaut kas nepatik jus varat tikai pamest Latviju un braukt uz citu valsti. Tada ir kartiba.

    Netiras dejas

    Lai palielinatu savu jau ta lielo ietekmi, CSDD katru otro gadu izstrada (lasi izperina) jaunus grozijumus (lasi planu) kas uzlabosot satiksmes drosibu (lasi pelnu). Sie grozijumi tiek sastaditi klusiba un slepeniba, ta lai personas kur intereses tas skar (autoskolas,kursanti,instruktori) to uzzinatu pedeja bridi jau pec grozijumu speka stasanas. Lai gan CSDD vienmer apgalvo ka grozijumu izstrade ir piedalijusies autoskolu parstavji, ta gluzi nav patiesiba jo lielaka dala autoskolu parstavju pat neko nav dzirdejusi par kartejiem grozijumiem kas ar regularitati reizi 2 gados ka cunami vilnis nogazas par to galvam. Rodas jautajums kapec katru otro gadu vajadzigi sadi globali grozijumi kuru ieviesanas iegansti ir ar baltiem diegiem suti un pat cilvekam no malas ir diezgan viegli redzams ka sadi grozijumi arvien vairak un vairak lobe tikai atsevisku dazu lielo autoskolu intereses. Vai kadam ir ienacis prata papetit kadas ir so lielo autoskolu ipasnieku un CSDD kvalifikacijas dalas augsgala sedoso amatpersonu ieprieksejas attiecibas. Vai zinajat ka sie cilveki ir viena gadagajuma, vai zinajat ka vini ir labi pazistami no jaunibas laikiem, macijusies vienas un tajas pasas skolas, bijusie klasesbiedri. Vai nesaskatat seit interesu konfliktu? CSDD protams teiks ka neka tada neesot un nevarot but. CSDD vienu lietu pieprot loti labi un tas ir nekad,nekad neatzit to ka viniem nav bijusi taisniba.

    Pus gadu pirms katru jauno grozijumu virzisanas uz Ministru kabinetu maksligi tiek pazeminats eksamenu nolikuso personu skaits, radot iespaidu ka kaut kas ir jamaina.
    Saja laika instruktoru kas stradajusi dazreiz pat desmit gadus sekmibas procents peksni nokrit lidz pat 30%. Pec kartejo grozijumu apstiprinasanas sekmiba pakapeniski atjaunojas.

    Tas notiek loti vienkarsi, cilveki tiek vienkarsi izgazti valsts eksamena ar visdazadakajiem ieganstiem. Sis shemas laba strada ari jauna eksamenu vertesanas “kompetences” kartiba. Atgadinasu ka tagad inspektoram vairs nav vajadzibas aizpildit protokolu kura ir jaatzime kada konkreta kluda kapec kursants eksamenu nav nolicis, tagad pietiek ar tekstu nav parliecinosi, nav nokartots.

    Pat ja tas ir acim redzams, vini atbildes vissamudzinatako atbildi ar kuru nekas netiks pateikts, bet noliegs savu negodigo ricibu. Tad luk ari sobrid virzitie grozijumi ir tik klaji versti uz to lai mazas autoskolas butu spiestas slegties un lielas uzgavilet ka saistibu nav iespejams neredzet.
    Pievienoju ari vestuli kura ir izskaidrota lietas butiba, ka ar jaunajiem grozijumiem CSDD ka viltigs agents megina izdarit divus darbinus vienlaicigi: 1. Sagrabt autovaditaju nozari , nododot to sev vien zinamu iemeslu izveletam lielajam autoskolam, 2. Izpatikt VID lai instruktoru darbu apliktu ar PVN tada veida palidzot tam izpildit ienakumu planu no nodokliem. Kas attiecas uz abiem punktiem, tad tad tie ir klaja pretruna ar valdibas noteikto atbalstu mazajiem uznemejiem un otrais punkts ir pretruna ar valsts satversmi un Eiropas cilvektiesibu normam. Iespejams ir scenarijs ka kads aktivists ar pietiekosi lielu neatlaidibu panaks to ka si norma tiks apstrideta Eiropas limeni un valsts taja zaudes, jo padomajiet pasi aizliegt vienam komersantam sanemt atalgojumu par savu darbu uz uzlikt par pienakumu so atalgojumu sanemt citam komersantam likumigi un taisnigi nav un nevar but.

    CSDD pagajusa gada pelna ir ap 1,5 Miljoniem eiro, bet izskatas ka apetite rodas edot un ar to ir par maz. Tiek nemitigi izdomati jauni pakalpojumi ar attiecigie cenraziem. Pakalpojumu cenas tiek nemitigi paaugstinatas un to apmers neadekvati liels.

    Piemers ar vaditaju praktiskajiem eksameniem, kuru ilgums ir no 5 lidz 45 minutem.

    Tatad maksimalais eksamena ilgums ir tik pat ilgs cik viena brauksanas nodarbiba pie instruktora, atskiriba no eksamena brauksana nodarbiba nebeidzas pec pirmas rupjas kludas bet ilgst lidz nodarbibas beigam. Gan brauksanas eksamena CSDD gan brauksanas nodarbibas laika ir janodrosina tie pasi apstakli. Transportlidzeklis un Instruktors. Eksamena gadijuma transportlidzeklis un inspektors. Kapec CSDD eksamens kas noteikti ir vieglak izpildams darbs no inspektora puses jo tiek atzimetas tikai vina kludas maksa tik daudz reizes vairak ka brauksanas nodarbiba kura kursants ir jaapmaca. Atbilde ir MONOPOLS.

    Luk cenu salidzinajums nemot vera autoskolu videjo izcenojumu. Atgadinu ka vadisanas eksameni CSDD loti biezi beidzas jau figuru laukuma nemaz neizbraucot uz ielas, tatad eksamena laiks var but ari 5 minutes.

    Cenu salidzinajums par akademisko stundu autoskolas un CSDD

    Kategorija
    A
    B
    BE
    C
    CE
    Autoskolas
    ~15
    9 lidz 10
    ~12
    ~15
    ~17
    CSDD
    54,93
    38,52
    47,12
    58,19
    75,99

    Luk dazas vadlinijas kas liecina par to cik maz saja iestade ir interese par drosibu un cik daudz par pelnu.

    Lai iegutu tiesibas braukt automasinu 18 gadus vecam jaunietim vai jebkurai pilngadigai personai cita vecuma ir obligati jamacas teorijas kurss 57 stundu apjoma ,jakarto teorijas eksamens, jamacas braukt pie instruktora un jakarto brauksanas eksamens.

    Pieaugusam cilvekam 18, 30 vai 40 gadu vecuma ar B kategorijas tiesibam ja tas velas iegut motocikla vadisanas tiesibas obligati jamacas autoskola teorija 15 stundu apmera, pec tam obligati jamacas pie instruktora un jakarto teorijas un brauksanas eksamens.

    Pusaudzim ar 14 gadiem kas butiba ir berns un nenobriedusi personiba ar visai vaju sapratni par to kas ir atbildiba un celu satiksme lai brauktu pa celu kopa ar visiem citiem satiksmes dalibniekiem ieskaitot augstak minetos un pievienojot smagsvara kravas auto un autobusus ar kuriem konfliktejot iznakums ir visai skaidrs vispar nav jaiziet nekada apmaciba lai ari bistamibas pakape un risks ka notiks negadijums ir neskaitamas reizes lielaka.

    Tatad lai 14 gadnieks iegutu tiesibas patstavigi parvietoties pa celiem Teorijas apmaciba nav obligata, brauksanas apmaciba pie instruktora nav obligata, teorijas eksamens 20 vienkarsoti jautajumi 30 vieta, brauksanas eksamens TIKAI laukuma.

    Seit rodas jautajums kapec CSDD nesena pagatne ieviesa brauksanas eksamenu mopedu vaditajiem ja uz ielas vinu prasmes un speja ieverot celu satiksmes noteikumus ta pat ka speja adekvati rikoties ta ari netiek parbaudita. Vai CSDD izstradajot nu jau ieprieksejos grozijumos transportlidzeklu apmacibas programma bija tik loti parliecinati par to ka pusaudzis 14 gadu vecuma bez jebkadas pieredzes celu satiksme spes braukt tik atbildigak un tik drosak ka pieaugusais ar iespejams 10,20 vai vairak gadu autovaditaja stazu ka pusaudza prasmes nemaz nav japarbauda.

    Atbilde ir patiesa bet sapiga, CSDD labi apzinas to ka neviens jaunais pusaudzis nespetu nokartot brauksanas eksamenu celu satiksme un CSDD nemaz nevelas risket vinus izvest realas ielas jo risks ka eksamens beigsies ar avariju vai tragediju ir parak liels. Toties lai gutu papildus pelnu no jauna pakalpojuma un it ka uzlabojot musu visu drosibu 14 gadniekiem ir simboliski japavizinas pa laukumu, kas protams maksa naudinu. Un visi it ka ir ieguveji. Sis ir tikai viens piemers, bet tadu ir daudz.

    Fakti, Korupcijas riski un lietas par ko netik runat

    Vai jums neliekas divaini ka viena iestade kontrole visu? Vai zinajat ka iekartoties darba CSDD var tikai ar pazisanos,cik izsludinatus konkursus par darbinieku uznemsanu Jus esat dzirdejusi? Vai zinajat ka CSDD inspektoriem ir pieejama informacija par to no kuras autoskolas un pie kura instruktora ir macijies kursants? Vai zinat to ka CSDD inspektoriem maksa tik mazu algu ka to katastrofali trukst un uz valsts eksamenu ir jagaida rinda menesis? Vai zinajat ka papildus tam CSDD maksligi veido vel garaku rindu lai butu iegansts apjomigiem iepirkumiem.

    Dazi ar apmacibu saistiti fakti par CSDD

    1. Kontrole instruktoru apmacibu
    2. Kontrole autoskolas
    3. Pienem eksamenus instruktoriem
    4. Pienem eksamenus pasniedzejiem
    5. Pienem pasus eksamenus toposajiem autovaditajiem
    6. Pienem darba inspektorus kas verte eksamenus bez konkursiem
    7. Nosaka kad anulet instruktora vai pasniedzeja apliecibu

    Vai zinajat ka CSDD vadisanas eksamenos vairs neizsniedz protokolus, ta vieta aicina iepazities ar to e-pakalpojumos. Tad luk sajos e pakalpojumos nav pat iespejams noskaidrot kas tad vispar ir pienemis un vertejis so eksamenu jo si informacija tiek slepta. Si informacija tiek slepta preteji likuma noteiktajam ka personai ir tiesibas zinat tas amatpersonas vardu un uzvardu kas pienemusi lemumu . Attiecigi nav iespejams ari so lemumu nedz parsudzet nedz zinot par CSDD darbinieku rupjibam ko tie atlaujas pielietot zinot savu neaizskaramibu.

    Sakama patiesiba ir visai daudz,si ir tikai viena no temam par to ko kas patiesiba slepjas aiz saisinajuma CSDD. Ja bus laiks tad pastastisu vel netirakas lietinas Var redzet, ka sudzibas autors ir tuvu stavoss sai nozarei. Ari mana ka eksamena licejas galva raisijusas pardomas, kadel CSDD brauksanas eksamens iepretim brauksanas nodarbibai pie instruktora ir tik dargs, ja inspektora praktiska iesaiste eksamena norise lielakoties aprobezojas ar noradijumu dosanu, kur braukt, sliktakaja gadijuma - bremzu pedala nospiesanu, savukart samaksa par "transportlidzekla izmantosanu eksamena laika" ir vienada gan tad, ja eksamens beidzas jau figuru laukuma, gan tad, ja eksamens noris 1 h. Protams, inspektoram ir jaseko lidzi tam, ko dara eksaminejamais, ka ari jabut gana modram, lai laikus pamanitu un noverstu iespejamas avarijas situacijas, ja tadas rodas, tomer diez vai biezi CSDD eksamenu karto galigi neprasas, kuru vadisanas prasme pieprasa no inspektora maksimalu koncentresanos, nevis ertu atgasanos auto sedekli. Diemzel nerodas parlieciba, ka brauksanas eksamena cena ir adekvata sniegtajam "pakalpojumam". Protams, visiem patik sedet jauna auto un inspektoriem algas ari jamaksa, bet vai eksamena augsta cena nozime ari to, ka eksamenu verte profesionali un pie tiesibam tiek tikai tie, kas patiesam brauc loti labi, nenemtos apgalvot.Ka, piem., Vacija...Parsvara autoskolas ir privatas. Apgustot praktisko brauksanu, brauksanas eksamenu pienem autoskolas vaditajs vai pats ipasnieks. Ja tas tiek ieskaitits, tad vari doties uz attiecigo zamtu sanemt tiesibas. Nekada monopola, katrs dara savu darbu. Tada iestadijuma, ka musu csdd nemaz nav. kas patiesiba notiek saja uznemuma.

  • Atbildēt 09.09.2019 16:39 Ziņot

    Jans Mumimo

    To Zane2019,Es ikdienā remomtēju šujmašīnas "Singers" bet eksaminātori runā ka Jūs gultā esat atrāka par viņām.Par izglītību RTU -inženieris

    • 15.09.2019 01:58 Ziņot

      liepajnieks

      Pfaff arī māki remontēt?

    • 15.09.2019 13:37 Ziņot

      Juris Millers

      viņš māk ne tikai to , ... salabos arī plīsušu pretapaugļošanās līdzekli

Pievieno atbildi

Foruma ierakstu drīkst komentēt tikai reģistrēti lietotāji Reģistrējies šeit Atgādināt paroli

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!