“Squid game” – vēl viens korejiešu fenomens
Filmu un seriālu straumēšanas vietne “Netflix” paziņojusi, ka Korejas seriāls “Kalmāra spēle” (“Squid game”) kļuvis par šīs platformas sekmīgāko produktu šajā kategorijā.
liepajniekiem.lv
Korejiešu drāmu tās translēšanas pirmajās 28 dienās noskatījās 111 miljoni lietotāju, nobīdot no pirmās pozīcijas amerikāņu daudzsēriju drāmu “Bridžertons” (82 miljoni). “Netflix” savā statistikā ņem vērā ikvienu skatījumu, kas ir vismaz divas minūtes ilgs.
Kompānijas viceprezidents satura jautājumos Korejā, Dienvidaustrumāzijā, Austrālijā un Jaunzēlandē saka, ka seriāla panākumi pārspēj vispārdrošākos sapņus: “Kad 2015. gadā pirmo reizi sākām ieguldīt Korejas seriālos un filmās, zinājām, ka vēlamies veidot pasaules klases stāstus galvenajiem K-satura cienītājiem Āzijā un pasaulē.”
Deviņas sērijas, ko sāka translēt septembrī, stāsta par nepareizu cilvēku grupu, kas piedalās bērnu rotaļu spēļu sērijā. Tās galvenā balva ir 45,6 miljardu Korejas vonu (33 miljoni eiro), tomēr ar vienu nosacījumu – ja zaudēsiet, jūs nogalinās.
Seriāla veiksmes stāsts slēpjas sižeta intensitātē un spriedzē, ko papildina krietna deva brutalitātes.
Seriāla personāži formāli brīvprātīgi, bet faktiski ar viltu nonāk korejiešu bērnu rotaļā, ko sauc “Kalmāru spēle”. Šīs spēles dalībnieki ir nokļuvuši lielos parādos, līdz ar to uzvara viņiem ir īpaši svarīga.
Seriāla apskatos tiek runāts ne tikai par “Kalmāru spēles” vardarbību, bet par tieši vai netieši skartajiem sociālajiem un ekonomiskajiem aspektiem. Cilvēki uzskata Dienvidkoreju par sekmīgu valsti, kurā ir daudz bagātu cilvēku, bet seriāls parāda arī otru pusi, par kuru īsti nerunā, piemēram, ciešanas un nabadzību.
Kino cienītāji visā pasaulē jau iepazina gan Korejas kinematogrāfu, gan šīs valsts kontrastus Oskaru ieguvušajā filmā “Parazīts”. Līdzīgi kā tajā, arī “Squid Game” atainotās problēmas padara to pievilcīgu starptautiskai auditorijai, saka doktors Hijs Kung Lī no Londonas karaliskās koledžas.
Seriāla veidotāji jau paziņojuši, ka, iespējams, jau nākamā gada nogalē gaidāma “Squid game” otrā sezona.