Virsroku ņem krīzes laika bizness
Kaut arī nevar apgalvot, ka ekonomiskās lejupslīdes laikā tirdzniecība zeltu un plauktu, tomēr Liepājā veikalu pulks joprojām ir gana plašs.
Ja viens otrs no veikalniekiem nav izturējis smago posmu un ir padevies, tad vietā jau nācis cits. Turklāt tirgotāji elastīgi reaģējuši uz situāciju un pieskaņojuši savu darbību krīzes laika prasībām, tādējādi visstraujāk šobrīd uzplaukst lietoto preču tirdzniecības un komisijas veikalu bizness. Tomēr gadās arī pa kādam, kas iemēģina spēkus pavisam jaunā tirdzniecības lauciņā.
Visstabilāk Liepājā, šķiet, jūtas lielveikali, no tiem vislielākais apgrozījums, protams, ir zemo cenu veikaliem kā “Supernetto” u.c.
Redzamākā pēdējā laika izmaiņa – no tirdzniecības centra “Baata” šopavasar aizgāja tikai pērn darbību šeit uzsākušais pārtikas veikalu tīkls “Elvi”. Tomēr ilgi nebija jāgaida, un vasaras otrajā pusē jau telpās ienāca cits smagsvars – “Mego”.
Tikmēr darbību attīsta vietējais veikalu tīkls “Top!”, kas atvēris savus veikalus arī Rīgā.
Nav jau tā, ka bez lielveikaliem nekā cita tirdzniecības sektorā Liepājā nenotiktu. Par spīti krīzei pilsētā pēdējā gada laikā darbību uzsākuši arī vairāki mazie veikaliņi.
Sarmītes Pelcmanes rakstu plašāk lasiet laikrakstā “Kurzemes Vārds” 17.septembra numurā, rubrikā “Tirdzniecība”.