Piektdiena, 5. jūnijs Margots, Igors, Ingvars
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kur mans čemodāns?

Kur mans čemodāns?
Foto: www.flickr.com
27.12.2019 18:49

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Viens no ceļotāju lielākajiem murgiem ir galamērķī secināt, ka pazudusi bagāža. Vai arī, ierodoties naktsmītnē, atklāt, ka sava kofera vietā paņemts svešs čemodāns. Šādos gadījumos, visticamāk, nekas cits neatliks kā mērot ceļu atpakaļ uz lidostu.

Nav manas kurpes!

Raitis ar sievu pirms vairākiem gadiem no Rīgas lidoja atvaļinājumā uz Turciju, taču lidostā atgadījusies kļūme, kā rezultātā dzīvesbiedres čemodāns nonācis Prāgā. Lidosta vainojusi aviokompāniju, tā savukārt lidostu. “Par laimi, mana bagāža nebija pazudusi, taču sieva atvaļinājumā bija spiesta nesāt manu apģērbu. Viņas čemodānu saņēmām atpakaļ, tikai atgriežoties Rīgā”.

Liepājniece Kristīne, lai atgūtu savu čemodānu Vācijā, bijusi spiesta šķērsot lielu daļu Bavārijas.

“Ar mammu devāmies apciemot mana dēla ģimeni Vācijā. Aizbraucām, paēdām pusdienas, papļāpājām, bet, kad vēru vaļā koferi, lai bērnam pasniegtu dāvanas, sastingu – tā virspusē ieraudzīju dīvainas augstpapēžu kurpes ar spīguļiem. Pilnīgi noteikti zināju, ka tās nav manas, arī mammas ne.”

Sapratušas, ka tas ir svešs čemodāns. Kopš atlidošanas jau bija pagājušās vairākas stundas, bet lidosta no dēla dzīvesvietas ir aptuveni 80 kilometru attālumā. “Sākās neliela panika: ko tagad darīt?! Attapāmies, ka jāzvana uz lidostu cerībā, ka mans čemodāns būs turpat atstāts, un tā arī bija. Taču situācija tālāk izvērtās cūciska, proti, tie cilvēki, kuru čemodāns bija pie manis, manu koferi bija atstājuši pie apsargiem, vienojoties, ka es savu bagāžu varu atgūt tikai tad, ja aizgādāšu līdz viņiem viņu ceļasomu. Manuprāt, būtu bijis godīgi, ja koferus mēs apmainītu lidostā, taču nu man bija jātriecas pāri pusei Bavārijas.”

Pēc tam, kad koferis atdots īpašniekam, Kristīne devusies uz lidostu pakaļ savai bagāžai. Taču tur viņa trenkāta no vienas vietas uz nākamo un, lai nonāktu līdz savam koferim, bijis jāstāv garās rindās un vairākkārt jāiziet drošības kontrole. “Tā man ir pamatīga mācība. Turpmāk pie čemodāna kā atšķirības zīmi piesienu košu lentīti. Koferī kādā kabatiņā vienmēr vajag arī atstāt zīmīti ar īpašnieka vārdu, uzvārdu un telefona numuru,” pauž liepājniece.

Jāsteidz uz “Lost & Found” biroju

Nozaudētais čemodāns visupirms jāmeklē lidostā, vēršoties pazaudētās bagāžas birojā jeb stendā ar nosaukumu “Lost & Found” (“Pazaudēts un atrasts”). Piemēram, Rīgas lidostā “Lost & Found” birojs atrodas bagāžas saņemšanas zālē pirms muitas kontroles, savukārt Liepājas lidostā šo funkciju veic pasažieru apkalpošanas aģenti.

Ja pazaudēto mantu biroja lidostā nav, tad jāuzmeklē informācijas centrs, kas, visticamāk, ieteiks vērsties lidsabiedrības pārstāvniecībā vai tās sadarbības partneres birojā turpat lidostā.

Gadījumos, ja bagāža aizkavējusies, pēc lidojuma tūlīt par to jāziņo atrasto mantu birojam lidostas ielidošanas zonā. Kamēr bagāža tiek meklēta, piemēram, nacionālā aviokompānija “Air Baltic” piedāvā iespēju iegādāties pirmās nepieciešamības preces (piemēram, zobu pastu, šampūnu u.c.). Visi pirkuma čeki jāsaglabā, jāiesniedz aviokompānijas klientu attiecību daļai, lai atgūtu par precēm samaksāto naudu.

Aviokompānija atzīmē, ka lielākā daļa aizkavējušos somu tiek atrastas un atdotas īpašniekam īsā laika posmā. Taču, ja bagāža nav atrasta 21 dienas laikā no lidojuma datuma, pasažieris var pieprasīt zaudējumu kompensāciju.

Arī bojātas bagāžas gadījumā par to nekavējoties (ne vēlāk kā septiņas dienas pēc bagāžas saņemšanas) jāziņo atrasto mantu birojam lidostas ielidošanas zonā.

Jāatzīmē, ka mazāk rūpju būs tiem pasažieriem, kuri savu bagāžu būs apdrošinājuši.

Uzziņai

Bagāžas nozaudēšana, sabojāšana, iznīcināšana vai aizkavēšanās

Pasažieru tiesības attiecībā uz strīdiem ar gaisa pārvadātāju par pasažiera reģistrētās bagāžas nozaudēšanu, sabojāšanu, iznīcināšanu vai aizkavēšanos paredz 1999. gada 28. maija konvencija par dažādu starptautiskā gaisa transporta noteikumu unifikāciju (Monreālas konvencija).

Pasažieris var izvirzīt prasību gaisa pārvadātājam par zaudējumu atlīdzināšanu, kas radušies bagāžas iznīcināšanas, sabojāšanas, nozaudēšanas vai aizkavēšanās dēļ. Ja gaisa pārvadātājs uzskata pasažiera prasību par nepamatotu, pasažierim ir tiesības vērsties tiesā civiltiesiskā kārtībā.

Par zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar bojātu bagāžu pasažierim prasība jāiesniedz rakstveidā gaisa pārvadātājam 7 dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas un 21 dienas laikā par aizkavētu bagāžu pēc tās saņemšanas.

Pasažieris var iesniegt prasību pret to gaisa pārvadātāju, ar kuru ir līgums (no kura ir iegādātas biļetes lidojumam), vai pret to gaisa pārvadātāju, kas reāli atbild par konkrēto lidojumu, ja gaisa pārvadātāji ir atšķirīgi.

Avots: PTAC

Interesanti

> Ik dienu pasaulē pasažieri nozaudē aptuveni 80 tūkstošus somu un čemodānu.

> Daudzviet pasaulē, arī Eiropas Savienības valstīs, lidostās nozaudēto bagāžu, kuru īpašnieki ilgā laika posmā nav atrasti, izsola. Īpaši iecienītas šādas izsoles ir Itālijā.

> Šādu izsoļu dalībnieki faktiski iegādājas kaķi maisā, jo somas un čemodāni pirms vairāksolīšanas un tās laikā netiek atvērti, līdz ar to bagāžas saturs nav zināms – tur var būt gan dārgas preces, gan tikai lietots apģērbs un apavi.

Avots: dažādi interneta resursi

0 komentāri

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz