Pirmdiena, 1. marts Ilgvars, Ivars
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Slēgtas sporta zāles nav šķērslis. Ieteikumi brīvdabas treniņiem

Lai arī aiz loga vēl saimnieko sniegs un sals, un daudzu sportošanas cienītāju domas aizņem slēpošana un citu gada balto mēnešu izklaides, kalendārs liecina, ka lēnām, bet nenovēršami tuvojas pavasaris. Tāpēc jau ir vērts pamazām sākt domāt par to, ko mēdz dēvēt par pludmales augumu. Cik viegli vai grūti to izdarīt laikā, kad sporta zālēm jābūt slēgtām?

Slēgtas sporta zāles nav šķērslis. Ieteikumi brīvdabas treniņiem
inc.com (Foto: )
19.02.2021 06:00

Andris Sudmalis

"Kurzemes Vārds"

“Liepāja ir ideāla pilsēta lai cilvēkiem nebūtu jāpārdzīvo par aizslēgtajām trenažieru zālēm. Mums ir Jūrmalas parks un skaista pludmale, pilsētā ir iekārtoti vairāki vingrošanas un āra trenažieru laukumi. Vajadzīga ir tikai apņemšanās un nedaudz kreativitātes,” saka fiziskās sagatavotības treneris Kārlis Liepiņš.

“Galvenokārt ir jāpiedomā pie treniņu plāna,” norāda treneris.

“Tas jāveido, vadoties pēc uzstādītā mērķa un paša cilvēka vispārējās fiziskās sagatavotības.

Protams, arī jāģērbjas atbilstoši laika apstākļiem,” speciālists neliedz savu padomus.

– Ja esi iesācējs un tava apņemšanās ir sākt nodarboties ar sportošanu, ieteiktu sākt pamazām. Vienu vai divas reizes nedēļā 30-40 minūšu viegls skrējiens iesākumam būs gana. Iesācējiem vai cilvēkiem pēc ilgstošas nesportošanas, nav ieteicams uzreiz trenēties smagi un bieži.

Tas var novest pie dažādām traumām vai pārslodzes. Treniņu biežumam un grūtības pakāpei ir jāaug pakāpeniski.

– Ja ar skriešanu vien ir par maz, to var apvienot ar vingrošanas laukumu. Varam sastādīt uzdevumu kompleksu atbilstoši savai fiziskajai sagatavotībai, piemēram, atspiešanās, pietupieni, vēdera muskulatūras vingrinājumi.

Katru uzdevumu jāizpilda 10 reizes, šos 3 uzdevumus atkārtojot 2-4 reizes. Ja mēs treniņu sākam vingrošanas laukumā, tad jāatceras par obligātu iesildītšanos.

– Ja mērķis ir līdz vasarai nomest pāris liekos kilogramus, tad ar skriešanu vien diemžēl nepietiks. Ir rūpīgi jāpiedomā pie tā ko mēs ēdam.

Astoņas siermaizes vakariņās un čipsu paka pie seriāla nebūs tā pareizākā izvēle lai tiktu vaļā no liekajiem kilogramiem. Nomest svaru nenozīmē neēst un badoties.

Jāēd ir, bet jāēd ir veselīgi un ikdienā jālieto pietiekams daudzums ūdens. Diennaktī izdzeramā ūdens daudzumu aprēķina pēc formulas – 30 mililitri uz katru ķermeņa kilogramu.

– Ja cilvēka vispārējā fiziskā sagatavotība ir labā līmenī un lielākā problēma ir tā, ka ir slēgtas trenažieru zāles, arī tad var aizvadīt kvalitatīvu treniņu kādā no Liepājas brīvdabas vingrošanas laukumiem.

– 10-15 minūšu viegls skrējiens lai iesildītos, un aiziet – pievilkšanās, izklupieni, atspiedieni, pietupieni, vēdera muskulatūra, līdztekas.

Katru vingrojumu veic 8-16 reizes un atkārto visu 4-6 reizes. Beigās vēl vismaz 30 minūšu skrējiens.

Protams nav katru reizi obligāti jāpilda vieni un tie paši uzdevumi. Internets ir bagāts ar resursiem. Tikai darot un mēģinot, katrs var atrast sev noderīgākos un efektīvākos vingrojumus.

6 komentāri

2021-02-19 13:14

kims: "pumpēšanās, izklupieni, atspiedieni, pietupieni, vēdera muskulatūra" - to tak visu var darīt dzīvoklī pie atvērta loga, tāds pats efekts. Nav nekāda vajadzība pusstundu pa salu iet uz Jūrmalas parka trenažieriem. Un paskriet var ap savu māju un pa savu kvartālu

2021-02-19 14:08

Tu: Bet LOC tenisa sporta hallē trniņi joprojām notiek iekštelpās. Vai tad LOC tenisa hallei nav jāievēro ierobežojumi?

2021-02-20 06:03

un kāpēc: cietumu strādnieki trenējas sporta zālē,kas ir pretī cietumam?

2021-02-21 05:54

Andris: to kāpēc: Ja nezini neraksti muļķības:
1. Pirmkārt tie nav cietuma strādnieki, bet Valsts Amatpersonas,
2. Otrkārt sporta zālē NEVIENS nesporto,
3. Ja Jums ir pierādījumi - iesniegums vadībai.

2021-02-21 11:12

andrīt: varētu padomāt,ka tie strādnieki tanī zālē spēlē šahu vai purina savus šortus.Protams,ka sporto.Te darbs policijai vai jāpasauc bez tabu.

2021-02-23 13:55

Āra sportists: Visa āra sporta infrastruktūra ir suņu apd.... Paskatiet to laukumu blakus Porziņģa laukumam Ezerkrastā. Tas ir kļuvis par suņu kakināšanas laukumu. Suņu īpašnieki iet nevis uz blakus parciņu, bet laiž suņus tieši stadionā, jo tad paši var iet pa asfaltu, kamēr zvēriņš piedir... stadionu.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz