Vai tas ir droši?: “Smart-ID” aicina atjaunot datus
"Kurzemes Vārds"
Tā kā bieži dzirdēts par krāpniecību, kāds lasītājs mums vēstīja, ka viņam lūgts atjaunot datus par Smart-ID aplikāciju, ko izmanto autentifikācijai bankā. Vai tas ir droši?
– Autentifikācijas risinājumam Smart-ID, ko lieto jau gandrīz 3 miljoni Baltijas valstu iedzīvotāju, līdzīgi kā pasēm un ID kartēm, beidzas derīguma termiņš, tāpēc lietotājam drošības nolūkos reizi trijos gados no konta reģistrācijas brīža aplikācijā ir jāatjaunina informācija par sevi, lai varētu turpināt izmantot Smart-ID. Pirmajiem lietotājiem, kas izvēlējās Smart-ID pirms trim gadiem, atjaunošanas termiņš ir šogad, lūgums atjaunot datus.
Kad tas būs jādara, lietotāji aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī Smart-ID lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā. Bet arī šajā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu visdrošāk ir veikt Smart-ID aplikācijā. Tā visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par nepieciešamību atjaunināt datus par sevi. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša un radīt papildu riskus iespējamiem kiberuzbrukumiem.
Ja rodas aizdomas par jebkādu informāciju, kas tiek saņemta Smart-ID aplikācijas kontekstā, pārbaudīt tās pareizību un atbilstību var, sazinoties ar mūsu klientu servisu.
Sanita Meijere, uzņēmuma “SK ID Solutions” Latvijas filiāles vadītāja