Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 20. oktobris

Vārdadiena: Leonīda, Leonīds

Krustojums sakārtos satiksmi, bet gājēji iegūs vairāk vietas drošām pastaigām

Projektējot tik nozīmīgu objektu pilsētas centrā, rūpīgi tika pārdomāta satiksmes organizācija, lai tiktu ņemtas vērā gan autobraucēju, gan gājēju vajadzības un kopumā satiksmes problēmas tiktu atrisinātas, nevis radīti jauni sarežģījumi.

Stāvlaukums ar rezervi

Tirdzniecības centra "Rožu galerija" apbūves transporta koncepcija tapusi, konsultējoties ar SIA "SPI – Ventspils" speciālistiem, kas veic satiksmes organizācijas risinājumu pētniecību visā Liepājas pilsētā un tādējādi operē ar jaunāko informāciju šajā jomā, kā arī starptautiska mēroga uzņēmumu – transporta plūsmas plānotājiem "Schüβler Plan".

Vispirms jau speciālisti atzinīgus vārdus veltīja divstāvu autostāvvietas izveidošanai tirdzniecības centra pagrabstāvā. Pašlaik autostāvvietu skaits Liepājas centra zonā ir kritiski mazs. TC "Rožu galerija" stāvvietas ietilpību speciālisti novērtē kā pietiekamu. Pēc Latvijas valstī spēkā esošajiem būvnormatīviem, tirdzniecības centram nepieciešamas 306 stāvvietas, bet investori rēķinās ar to, ka stāvlaukums varētu kalpot arī apkārtējo iestāžu un uzņēmumu biroju darbiniekiem un apmeklētājiem, tāpēc divstāvu autostāvvietā būs vietas pavisam 531 automašīnai.

"Kabata" palīdzēs nogriezties

Vēl satiksmes speciālisti norādīja, ka vislielākā problēma "Rožu galerijas" būvniecības kontekstā saistīta ar piebraukšanu tirdzniecības centram, jo jau tagad ir pamatīgi apgrūtinātas kreisā pagrieziena iespējas no Lielās ielas. SIA "SPI – Ventspils" pagrieziena iespējas pārbaudīja, vērtējot gan pašreizējo, gan prognozēto satiksmes intensitāti projektētajā krustojumā. Par pamatu tika ņemti šīgada satiksmes plūsmas dati, pieņemot, ka satiksmes intensitāte ik gadu pieaugs vidēji par četriem procentiem. "Perspektīvā intervāls starp transportlīdzekļiem būs par mazu, lai veiktu kreiso pagriezienu, tāpēc satiksmes mezgls jāpārveido, satiksmes regulēšanai izmantojot luksoforu," ierosina satiksmes speciālisti. Viņi stāsta, ka Lielās ielas platums ir pietiekams – ar divām joslām katrā braukšanas virzienā un esošā apbūve pieļauj ielas divbrauktuvju posma pagarināšanu līdz Graudu vai pat Avotu ielai, iespējama arī tramvaja sliežu pārvietošana.

Arhitekts Andris Kokins stāsta, ka labākai piekļūšanai pie tirdzniecības centra viens no reālākajiem iespējamiem risinājumiem ir izmantot laukumu blakus Liepājas Pedagoģijas akadēmijai, kurā tagad izveidots taksometru stāvlaukums. Te varētu novirzīt no tilta puses braucošās automašīnas, kas vēlēsies nogriezties uz jauno tirdzniecības centru. Šajā "kabatā" tās uzkrāsies un gaidīs zaļo luksofora signālu Lielās ielas un tramvaja sliežu šķērsošanai. Tāpat tiks saglabāta iespēja braukt taisni pa Lielo ielu nenogriežoties.

Iela divos stāvos

Izbraukšana no tirdzniecības centra "Rožu galerija" apakšzemes stāvlaukuma paredzēta pa A.Pumpura ielu. Tāpat autobraucējiem būs iespēja ērti no Lielās ielas caur tirdzniecības centra stāvlaukumu neapstājoties tālāk doties uz A.Pumpura ielu, turklāt virs zemes šis pats maršruts pa Zivju ielu būs atstāts tikai un vienīgi gājējiem. Faktiski te būs izbūvēta iela divos stāvos, un lielākas ērtības būs gan autobraucējiem, gan gājējiem, kuru gaitas pa Zivju ielu transports vairs neierobežos.

"Esam iecerējuši arī rosināt Baznīcas ielu visā garumā atvēlēt kustībai abos virzienos, lai automašīnas, kam tas nepieciešams, izbraucot no tirdzniecības centra, varētu pa Stendera ielu ātri nokļūt atpakaļ Lielajā ielā," skaidro A.Kokins. Pārējie virzieni jau tagad ir ērti pieejami. No A.Pumpura ielas tālāk var doties uz Bāriņu ielu vai uz Kungu ielu.
Atbilstoši projekta autoru skicei, piegādes tiks veiktas no Jaunā tilta puses pa Brīvzemnieka, Baznīcas un Stendera ielām, neapgrūtinot satiksmi pilsētas centrā un neradot liekus sastrēgumus.

Ar sausām kājām uz balli

Patīkamus jauninājumus projekta autori paredz ne tikai autobraucējiem, bet arī gājējiem. Tā kā galvenās sabiedriskā transporta artērijas – Lielā un Graudu iela – atrodas tiešā "Rožu galerijas" tuvumā, plānotās ieejas lielveikalā orientētas galvenajām gājēju plūsmām.

Lai projekta realizācijas rezultātā tiktu uzlabota Liepājas centra infrastruktūra, pazemes autostāvvietu iespējams savienot arī ar Liepājas Latviešu biedrības namu un tirdzniecības namu "Kurzeme", tādējādi auto novietni varēs izmantot ne vien "Rožu galerijas", bet arī citu iestāžu apmeklētāji. Ar abu virzienu eskalatoru aprīkotas izejas no autostāvvietas būs gan uz Zivju ielu, gan uz Graudu ielu iepretī "Kurzemei", kas varētu šķist būtiski biedrības nama, kino "Balle", biznesa centra "de Rome", Latvijas 1.rokkafejnīcas, Zivju un Tirgoņu ielas apmeklētājiem. Projekta attīstītāji stāsta, ka no pazemes autostāvvietas liepājnieki uzreiz varēs nokļūt biedrības namā, pie pašām ģērbtuvēm. Tā teikt, uz balli ar sausām kājām pat lietū un sniegputenī!

Projekta priekšlikums paredz palielināt gājēju prioritāti Zivju, A.Pumpura ielas un Rožu laukuma teritorijā. "Tik apjomīgas autostāvvietas izveide pazemē atvēlēs vairāk vietas gājējiem un būtiski samazinās auto izplūdes gāzu koncentrāciju pilsētas centrā," piebilst projekta attīstītāju pārstāvis Aivars Burģis.

Tomēr jaunbūvējamais tirdzniecības centrs arī saglabā jau ierastos gājēju kustības ceļus, kas nākotnē kļūtu par segtām publiskām telpām iekškvartālā, papildina tos ar jaunām pazemes un virszemes saitēm ar jau esošajiem objektiem. Kopumā tiek radīta kvalitatīvi augstvērtīgāka publiskā telpa, kas nodrošina gājēju komfortu un labsajūtu jebkurā laikā.

Viens no projekta autoru piedāvājumiem, ir izveidot "kabatu", lai autobraucējiem būtu ērtāk šķērsot Lielo ielu, nogriežoties krustojumā pa kreisi.

Satiksmes risinājumiem "Rožu galerijas" apkārtnē pievērsta nopietna uzmanība.


Komentārs

CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons:

"Uz "Rožu galerijas" piedāvātajiem satiksmes risinājumiem skatos ar divējādām sajūtām. Vispirms jau esmu gandarīts, ka projekta autori šim jautājumam pieiet nevis formāli, bet ļoti atbildīgi un ieinteresēti. Priecājos par privātuzņēmēju iniciatīvu risināt autostāvvietu jautājumu Liepājā, jo pilsētas centrā nemaz nav tik daudz brīvas zemes šāda veida būvēm. Tāpat ir skaidrs, ka pašvaldībai, kas tagad daudz naudas iegulda ielu sakārtošanā, visam līdzekļu nepietiks. Taču situācija, ka tagad daudzu ielu malās stāv novietotas automašīnas, tādējādi apgrūtinot satiksmi pa šīm ielām, arī nav pareiza. To varam manīt ikdienā, bet īpaši vasarās, kad Liepājā notiek dažādi liela mēroga sarīkojumi.

Otrs aspekts, kam gribu pievērst uzmanību, ir nepieciešamība projekta autoru piedāvātos satiksmes uzlabojumus skatīties plašākā kontekstā un par šo jautājumu rīkot plašākas diskusijas. Tas nepieciešams, lai izvairītos no situācijas, kad, kaut ko sakārtojot vienā vietā, mēs sastopamies ar problēmām kādā citā vietā. Būtu labi, ja šīs diskusijas notiktu, pieaicinot pēc iespējas vairāk zinošu satiksmes speciālistu, jo katram ir savs skatījums un "viena galva gudra, bet trīs – vēl gudrākas". Zinot projekta autoru iepriekšējo darbošanos pie "Rožu galerijas" projekta, esmu pārliecināts, ka tā arī būs."

Lasiet vairāk:

>> Sākums

>> Esam sev izvirzījuši augstus mērķus

>> Ar pieredzi nekustamo īpašumu jomā

>> Centrs vienmēr bijusi dzīvākā vieta pilsētā

>> Tirdzniecības un atpūtas centrs "Rožu galerija" – jauns un moderns Liepājas akcents

>> Vieta koncertiem, ģimenes atpūtai, randiņiem un maltītēm

>> Esam strādājuši ilgi un rūpīgi

>> Kādam jābūt modernam iepirkšanās centram?

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!