Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 18. oktobris

Vārdadiena: Erlends, Lūkass, Rolanda, Rolands, Ronalds

Vieta koncertiem, ģimenes atpūtai, randiņiem un maltītēm

Investori, izstrādājot "Rožu galerijas" projektu, ņēmuši vērā līdzīgu pieredzi citviet Eiropā, vēlreiz un vēlreiz pārliecinoties, ka ideja par liela sabiedriska centra izveidi vienkārša lielveikala vietā ir pareizs lēmums. Liepājnieki, tāpat kā Berlīnes, Prāgas, Rīgas, Klaipēdas, Mančestras, Helsinku un citu Eiropas pilsētu iedzīvotāji, ir pelnījuši tikt pie modernas atpūtas vietas.

Par konsultantiem projektam tika piesaistīti speciālisti no nekustamo īpašumu konsultantu firmas "Colliers International", kas ir viena no vadošajām pasaulē. Tā savu darbību uzsākusi 1976.gadā Austrijā un nu izaugusi par globālu organizāciju ar 9300 darbiniekiem 250 birojos 50 valstīs. Kopš 2004.gada "Colliers International" darbojas arī Baltijas valstīs, aktīvi pievēršoties biroju, industriālajā, zemes mazumtirdzniecības un viesnīcu tirgus sektorā.

Pamatojoties uz starptautisko pieredzi, projekta attīstītāji cer, ka "Rožu galerija" labi iederēsies Liepājā, kļūstot par centrālo tikšanās vietu, zīmolu un tirdzniecības ķēžu magnētu.

"Jau vēsturiski ikviens pilsētas centrs ir atvēlēts tirdzniecībai. Tā ir vieta, kur ļaudis sanāk kopā, vieta, ko ļaudis zina. Tirgus laukumā ne vien notika preču apmaiņa, bet apmeklētāji tika arī izklaidēti. Moderni tirdzniecības centri šodien atgādina tirgus laukumus jaunos kostīmos.

Tirdzniecības centra novietojumam ir izšķirošs faktors. Mūsdienās gar Lielo ielu izvietotās sabiedriskās iestādes un komerciestādes rada gājēju dinamisku plūsmu. Lielā iela ir viena no lielākajām satiksmes artērijām pilsētā. Tāpēc "Rožu galerijas" paredzētais novietojums ir ļoti izdevīgs ne vien investoriem, bet arī pilsētai.

Esam apkopojuši vairākus piemērus par veiksmīgām abpusēja izdevīguma situācijām starp pilsētām un privātajiem tirdzniecības centriem. Šajos piemēros tirdzniecības centri kļuvuši par neatņemamu, integrētu pilsētas un tās sabiedrības daļu. Piemēram, tirdzniecības centrs "Stockman" Helsinkos kļuvis par neoficiālu galveno tikšanās vietu pilsētā un vienu no pilsētas simboliem. Arī jaunais universālveikals "Palladium" Prāgā kalpos kā galvenais visa Prāgas centra mazumtirdzniecības infrastruktūras enkurs. Šie tirdzniecības centri ir kā magnēti gājēju plūsmām, vedot cilvēkus uz centru, atdzīvinot to un atgriežot tajā enerģiju. Dažādās tirdzniecības centru piedāvātās aktivitātes un ērtības dažādo apmeklētāju iespējas, ļaujot tiem ne tikai iepirkties, bet arī pavadīt laiku, pusdienot, atnākt ar bērniem, izklaidēties, apvienot tirdzniecības centra apmeklējumu ar kino utt.

Pilsētai šāds tirdzniecības centrs ar 300 jaunām darba vietām ir ieguvums ne tikai ekonomiski– šādā centrā koncentrētā lielā ekonomiskā aktivitāte dod ievērojamu pienesumu pilsētas kopproduktam un budžetam –, bet arī sociāli.

Pārdomāts tirdzniecības centra novietojums veicinās un organizēs cilvēku plūsmas, atdzīvinās centru, ar tā individuālo profilu tirdzniecības centrs paliks apmeklētāju atmiņā un liks tiem atgriezties. Šāda attīstības procesa rezultāts ir tirdzniecības centra izveidošanās par neatņemamu pilsētas daļu. Kā papildu ieguvumi pilsētai minami auto novietošanas un piekļuves risinājumi, pieaugoša labklājība apkārtējās teritorijās.

Dažu pēdējo desmitgažu laikā Eiropas pilsētu centri ir zaudējuši pievilcību pilsētas iedzīvotāju acīs. Turīgāki cilvēki lielākoties pārcēlās dzīvot privātmājās ārpilsētā, kur ir labāki vides apstākļi, un izvēlējās dzīvot slēgtos ciematos. Pilsētas zaudēja tādā ziņā, ka samazinājās nodokļu ieņēmumi, pasliktinājās kriminālā situācija un palielinājās nospiestība. Lielu iepirkšanās un dažādu citu funkciju projektu izveidošana pilsētu centros ar labi pārdomātām koncepcijām un augstvērtīgu arhitektūru ir palīdzējusi atgriezt tajos cilvēkus. Vēl jo vairāk – šādu iespaidīgu projektu attīstīšana palīdzējusi radīt pieprasījumu pēc cita veida nekustamajiem īpašumiem pilsētās: viesnīcām, dzīvojamajām mājām, biroju ēkām. Lai gan šāds scenārijs nav noteikti jāattiecina uz Liepāju tieši pašlaik, tomēr nākotnē tāds brīdis var pienākt. Iepirkšanās centrs "Rožu galerija" varētu kalpot par pulcēšanās un satikšanās vietu ne tikai liepājniekiem, bet arī plašākam reģionam.

Tirdzniecības centri Eiropas pilsētās, kas kļuvuši par sabiedriskas nozīmes celtnēm:

TC "Palladium" Prāgā
Atklāts 2007.gadā
Platība: 115 tūkstoši m²
Šeit atrodas 200 veikalu, restorāni, kafejnīcas, kinoteātri, skaistuma saloni
50 tūkstoši apmeklētāju dienā
900 vietu automašīnām
Pārstāvētie zīmoli: "Marks&Spencer", "H&M", "C&A", "Nike".

TC "Stockmann" Helsinkos
Platība: 115 tūkstoši m² 
Šeit atrodas neskaitāmi veikali, restorāni, kafejnīcas un citas iestādes
600 vietu automašīnām
Pārstāvētie zīmoli: "Hugo Boss", "Guess", "Mexx", "Lagerfeld", "Tommy Hilfiger", "D&G"

TC "Trafford" Mančestrā
Atklāts 2005.gadā
Platība: 118,7 tūkstoši m² 
Šeit atrodas 280 veikalu, restorāni, kafejnīcas, kinoteātri un citas iestādes
82 tūkstoši apmeklētāju dienā
10 tūkstoši vietu automašīnām
Pārstāvētie zīmoli: "Marks&Spencer", "H&M", "Boots", "Gap", "Mexx".

TC "Meadowhall" Šefīldā
Atklāts 2007.gadā
Platība: 132 tūkstoši m² 
Šeit atrodas 290 veikalu, restorāni, kafejnīcas, kinoteātri un citas iestādes
81 tūkstotis apmeklētāju dienā
12 tūkstoši vietu automašīnām
Pārstāvētie zīmoli: "Marks&Spencer", "House of Fraser", "Starbucks", "BHS".

"Rožu galerijas" stiklotās galerijas būs atvērtas apmeklētājiem visu diennakti, un šī būs ne tikai vieta, kur iepirkties, bet arī iespēja satikt paziņas un kopā atpūsties.


Komentārs

Centra "K@2" vadītājs Kalle Bjošmarks:

"Līdz šim esmu pārliecinājies par vienu – ja kāds kaut ko dara, vienmēr atradīsies lielāks pulks bļāvēju nekā atbalstītāju. Arī par uzņēmēju komandu "Mēs Liepājai" pilsētā daudz runā, un tas vien apliecina, ka viņi daudz dara un, manuprāt, dara pareizā virzienā. Man šķiet, ka visi līdz šim īstenotie projekti un arī prezentētās ieceres ir ar pasaules elpu, kam ir ļoti liela nozīme. Lai nav tikai tāds šaurs pīļu dīķa skatījums, bet lietas tiek skatītas globālākā mērogā, darītais ir ar plašāku vērienu un tādā kvalitātē, kas nav tikai mazliet virs vidējā. Es domāju, ka tie cilvēki, kas ir šo to pasaulē redzējuši, jau tagad novērtē šāda veida aktivitātes, bet jācer, ka ar laiku novērtēs arī sabiedrība kopumā, jo pēc gadiem piecdesmit būs redzams, kas tad īsti ir bijis vērtīgs.

Ļoti nozīmīgs ir arī projektā "Rožu galerija" piedāvātais publisko telpu piedāvājums liepājniekiem. Te, protams, būs ļoti svarīgs arī aktivitāšu piedāvājums šajās telpās, bet, pazīstot attīstītāju radošo pieeju lietām, es droši zinu, ka pie tā tiks rūpīgi piedomāts un te problēmām nevajadzētu būt."

Lasiet vairāk:

>> Sākums

>> Esam sev izvirzījuši augstus mērķus

>> Ar pieredzi nekustamo īpašumu jomā

>> Centrs vienmēr bijusi dzīvākā vieta pilsētā

>> Tirdzniecības un atpūtas centrs "Rožu galerija" – jauns un moderns Liepājas akcents

>> Krustojums sakārtos satiksmi, bet gājēji iegūs vairāk vietas drošām pastaigām

>> Esam strādājuši ilgi un rūpīgi

>> Kādam jābūt modernam iepirkšanās centram?

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!