Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 10. decembris

+5°C
Vējš: R 5.1 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Guna, Judīte

1. vieta, avārija un F4 debija  (1)

Atslēgvārdi ūdens motosports | upb energy

Foto: Ruslans Šuļga

Liepājas ūdens motosporta komandai "UPB Energy" Latvijas čempionāts ir sācies ar izcīnītu 1. vietu komandu vērtējumā Aizkrauklē notikušajā pirmajā posmā, bet gados jaunajam braucējam Renāram Eglītim – ar traku avāriju un nokļūšanu slimnīcā, pastāstīja komandas pārstāvis Mārtiņš Morozs.

Slimnīcā nokļuvušais enerģētiķu GT15 klases gados pavisam jaunais braucējs Renārs Eglītis iekļuvis diezgan smagā avārijā: "Viņi saskrējās ar igauņu braucēju Gregoriju Iļjinu, laiva perpendikulāri sacirtās viņam priekšā, igaunim vairs nebija, kur likties, un Renāram laiva pārbrauca pāri galvai. Ķivere tika izšķaidīta, veste arī saplēsta gabalos. Skats bija drausmīgs. Aizveda uz Rīgu, veica pilnu diagnostiku. Nekas nav ne lauzts, ne sprādzis. Nav arī asinsizplūdumu smadzenēs. Pats pēc atgūšanās bija adekvāts, tikai neatcerējās avāriju. Var teikt, ka viņš ir dabūjis vissmagāko iespējamo smadzeņu satricinājumu. Tagad jau viņš ir atpakaļ Liepājā, tiesa, viņam ir gultas režīms, tā ka viņš tikai vasaras otrajā pusē varbūt varēs startēt."

Šosezon Liepājas komandas sastāvā brauc trīs kādreizējie Bauskas ūdens motosportisti – Dmitrijs un Jevgēņijs Aņikejevi, kā arī Jānis Sējāns. Divi no viņiem izcīnīja liepājnieku abas 1. vietas, tiesa J. Sējāns bija vienīgais braucējs S550 klasē, bet D. Aņikejevs – viens no diviem pilotiem T550 klasē.

Jauniešu JT250 klasē Ralfs Parolis ierindojās 2. vietā, bet GT15 klasē viņš bija trešais. GT30 klasē Jānis Zarečņevs ieņēma 2. vietu, Gints Puriņš bija trešais RN2000 klasē, bet Niklāvs Parolis trīs braucēju konkurencē ieņēma 2. vietu F4 laivu klasē, kur liepājnieki ir pieteikuši pašu būvēto ātrumlaivu, kuru kādreizējais šīs klases pasaules čempions M. Morozs gan pagaidām dēvē nevis par pilnvērtīgu laivu, bet par prototipu, kas vēl ir jāuzlabo un jāpilnveido.

Mārtiņš atklāj, ka pirmā posma sākumā nācies cīnīties ar mazo laivu daudzām tehniskām problēmām, bet turpinājumā viss bijis kārtībā un liepājnieki cīnījušies par pjedestālu. Runājot par F4 klasi, M. Morozs stāsta, ka Niklāvam šī bija debija F4 klasē.

Aizkrauklē norisinājās arī F350 Eiropas čempionāta pirmais posms, bet Liepājas komandas braucējs Salvis Strauss tajā nepiedalījās, jo liepājnieki līdz pēdējam brīdim cīnījās ar motora tehniskajām problēmām. "Pēdējā naktī pirms startiem nobruka visa tehnika. Kā jau vienmēr," nosmejas Mārtiņš, cerot, ka līdz Latvijas čempionāta Jūrmalas posmam viss būs kārtībā.

Par vēlmi pašiem būvēt savas laivas liepājnieki runājuši jau vairākus gadus, un samērā ilga ir bijusi arī F4 klases laivas būvēšana: "Laiva tapa apmēram divus gadus. Es gan teiktu, ka šī vēl nav laiva, bet prototips izmēģinājuma stadijā. Lēnā garā cenšamies visu attīstīt. Savas laivas būvējam Jūrmalā, kur to dara mūsu komandas laivu būvētājs Genādijs Tučkovs. Viņš mums ražo jauniešu laivas, tagad arī F4, arī Mārtiņa Bergholca pilotētā "Formula 2" divvietīgā laiva ir viņa projekts. Tā mēs lēnā garā virzāmies uz nākotni, kad paši sevi nodrošināsim ar laivām, nevis tās pirksim. Ja viss izdosies, plāni ir lieli."

Atceroties Mārtiņa panākumus F4 klasē, rodas jautājums, vai arī Niklāvs Parolis brauks starptautiskās sacensībās? "Tuvākās starptautiskās sacensības ir Somijā, kur Renāram bija paredzēts braukt GT15 klasē, bet, tā kā viņš ir braukt nespējīgs, tad tas atceļas. Teiksim tā – mums vēl īsti nav ko darīt pasaules arēnā ar šo laivu. Vēl ir jāpastrādā vietējās sacensībās, jāiegūst ātruma īpašības un gaitas īpašības, lai būtu vērts braukt. Tomēr laiva ir daudzsološa, ir jālej sviedri un asinis, lai to uzlabotu."

Uzlabošana ir saistīta ar regulējumu, balansējumu, pareizu svara sadalījumu, dzenskrūvēm, motora regulējumu. "Jaunajam pilotam arī ir jāmācās braukt. Brauc viņš labi, bet vēl ir nestabils. Apļa laiki mētājas. Ir vajadzīga pieredze. Man arī tā bija. Pirmais ir mācību gads, kad ir jāaposta gaiss, jāsaprot, kas un kā notiek. Uz nākamo gadu varētu sākt cerēt uz rezultātu," saka Mārtiņš.

Latvijas čempionāta otrais posms šās nedēļas nogalē notiks Jūrmalā, kur liepājnieki pirms sacensībām ir iecerējuši aizvadīt nelielu treniņnometni jauniešiem. Arī šogad ātrumlaivu sacensības būs vērojamas Liepājā, tiesa, sezonas noslēdzošais, septītais posms norisināsies neierasti vēlu – oktobra otrajā nedēļas nogalē, vienlaikus ar ERC posmu "Rallijs Liepāja".

PIRMĀ POSMA KOPVĒRTĒJUMS

1. "UPB Energy" Liepāja 473

2. "Jūrmala Racing Team" 357

3. "Mēmeles sports" 346

  • Komentāri (1)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Citi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!