Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ar sēru lentēm beidzies rallijs “Kurzeme”

Ar sēru lentēm beidzies rallijs “Kurzeme”
09.07.2006 15:59

0

Sestdien beidzās rallijs “Kurzeme – 2006”, kurā triumfēja Ivara Vasaraudža un Valda Spredža pilotētā ekipāža. Diemžēl rallijs šoreiz beidzās skumji, jo ātrumposms pie Snēpeles prasīja autosportista dzīvību. Traģiskais negadījums notika 8.jūlijā pulksten 8.55 līkumā pie Snēpeles, ātrumposmā “Turlava”, 7,1 kilometru no starta. Tā pastāstīja rallija “Kurzeme – 2006” preses sekretārs Ģirts Avotiņš. Vietā, kur notika avārijā, ar ļoti lielu ātrumu sportistiem jāiebrauc sarežģītā līkumā – gandrīz deviņdesmit grādu kreisajā pagriezienā.

Uzdevumu sarežģī nevietā augošs koks. Ekipāža, iebraucot līkumā, pieļāvusi kļūdu, un automašīna “Mitsubishi Lancer EVO VI” stūrmaņa pusē atsitusies pret koku. Automašīnas ātrums, braucot pie līkuma, bijis aptuveni 150 kilometru stundā. Automašīna tika smagi bojāta.
Vilciņš bija stūrmanis ekipāžā, kuras pilots ir Rudzītis. Pilots avārijā smagi nav cietis. Savukārt Vilciņš pa ceļam uz slimnīcu, nenācis pie samaņas, no gūtajām galvas traumām mira.
Avārijā cietusī ir pieredzējusi ekipāža. Traģiskā avārija bija sacīkšu negadījums, atzinuši gan starptautiskie novērotāji, gan sportisti, kuri redzēja negadījumu. Novērotāji arī atzinuši, ka negadījuma vietā drošība bija nodrošināta atbilstošā līmenī, tāpat kā rallijos citur pasaulē. Drošības normas nav tikušas pārkāptas ne trases izveidē, ne automobiļa un sportistu drošības aprīkojumā. Ekipāža trasē devās ar visaugstākajiem drošības standartiem atbilstošu automašīnu un vislabāko pieejamo drošības ekipējumu – ķiverēm, kombinezonu, drošības jostām, sēdekļiem utt. Diemžēl trieciens pret koku notika ļoti lielā ātrumā un tieši ar automašīnas visvārīgāko punktu – sānu priekšējo logu.
Rallija rīkotāji pēc avārijas apturēja ātrumposma norisi, lai trasē varētu doties ātrās medicīniskās palīdzības automašīna. Pēc negadījuma notika rallija dalībnieku sapulce, kurā tika nolemts turpināt ralliju par godu Vilciņam. Sportisti ralliju turpināja ar sēru lentēm.
LAF izsaka visdziļāko līdzjūtību mirušā piederīgajiem. Vēl jo traģiskāks negadījums ir tādēļ, ka Vilciņa dzīvesbiedre atrodas pēdējā grūtniecības posmā. Ekipāža – Vilciņš un Rudzītis – ilgi domājusi, vai piedalīties rallijā.
Policija uzsākusi kriminālprocesu par traģisko avāriju. Sīkāki policijas komentāri gan netiek sniegti.
Jāpiezīmē, ka sestdien rallijā notika vēl viens incidents, kurā cietusi biļešu kasiere. Kāds neapzinīgs skatītājs kasieri aizskāris ar automašīnu. Sievietei lauzta roka. Citas traumas rallija darbinieki un skatītāji nav guvuši, taču skatītāju nedisciplinētības dēļ bija apdraudēta viena ātrumposma norise. Rallija laikā Ceļu policija par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu aizturējusi 22 autovadītājus. Apmēram puse aizturēto ātrumu pārsnieguši Liepājas rajonā, puse – pilsētā.
Pēdējais traģiskais negadījums Latvijas autosportā notika šā gada janvārī, kad Dakāras rallija laikā “Riga Rally Raid Team” ekipāža Māris Saukāns un Andris Dambis nāvējoši traumēja desmit gadu vecu zēnu. Pagājušā gada oktobrī Igaunijā notiekošajā autorallijā “Saaremaa 2005” cieta ekipāža Matīss Mežaks un Arnis Ronis. Savukārt pērn augustā Latvijas standartautomobiļu rallija čempionāta posmā Gulbenē bojā gāja sportists Mārtiņš Petrovics. Bet pēdējais nopietnākais negadījums rallijā “Kurzeme” notika 2003.gada jūlijā. Kāds skatītājs cieta, kad Krievijas sportista Igora Sokolova pilotētā automašīna “Mitsubishi” divus kilometrus pēc starta līkumā izlidoja no trases un iebrauca skatītājos, kas atradās aiz drošības joslas.

No liepājniekiem ātrākais Lebedevs

Visvairāk šajā rallijā priecēja tas, ka “Kurzemes” sacīkstēs finišu sasniedza visas deviņas Liepājas rallija komandas automašīnas, kas, pēc komandas pārstāvja Ulda Hmieļevska vārdiem, esot ļoti liels panākums. Pirmās dienas divos ātrumposmos no mūsējiem vislabāk veicās Viktora Lebedeva un Māra Deklaua pilotētajai ekipāžai ar “Mitsubishi Lancer Evo”, kas Liepājas ielās spēja sasniegt absolūti trešo ātrāko laiku, aiz sevis atstājot nākamos uzvarētājus Ivaru Vasaraudzi un Valdi Spredzi. Savukārt pārējiem Liepājas rallija komandas braucējiem asfalta segums nedeva augstus rezultātus.
Galvenie notikumi risinājās nākamajā sacīkšu dienā, kad rallija ekipāžas grieza putekļu mākoņus Liepājas rajona ceļos. Atlikušajos septiņos ātrumposmos V.Lebedevam tomēr neizdevās absolūtajā vērtējumā noturēties godalgoto vidū un nācās samierināties ar ceturto vietu gan kopējā ieskaitē, gan prestižajā N4 klasē. Pēc ne pārāk veiksmīgās pirmās dienas pozīciju pēc pozīcijas sāka atkarot Mārtiņš Būčiņš un Renārs Francis ar “Mitsubishi Lancer”. Viņi no 17.vietas spēja aizcīnīties līdz astotajai pozīcijai un, ja trešajā ātrumposmā viņu vadīto auto nebūtu piemeklējis pusass defekts, rezultāts varēja būt vēl labāks. Diemžēl tieši rallijā “Kurzeme” no līderu dzeltenā krekliņa Latvijas čempionāta kopvērtējumā N3 klasē šķīrās Dans Leščs un Jānis Vīksna. Liepājnieki ar “Hondu Civic Type–R” savā ieskaitē finišu sasniedza otrie tūlīt aiz saviem sīvākajiem konkurentiem cīņā par uzvaru Anda Neikšāna ekipāžas.
Sacīkšu otrajā dienā savas ātruma īpašības apliecināja arī Ulda Seska un Gunāra Franča vadītais “Subaru Impreza”, kas sarežģītajā Vecpils ātrumposmā pat spēja uzrādīt trešo labāko laiku, tomēr aizsniegties līdz medaļām A plus klasē viņiem liedza Liepājas ielās saņemtais divu minūšu sods, kas U.Seska ekipāžu nobīdīja uz piekto vietu, bet vēl divas pozīcijas zemāk ierindojās vēl viena liepājnieku ekipāža Gundars Krieviņš un Ainārs Šteinbergs ar “Mitsubishi Lancer Evo”.
Par lielisku panākumu uzskatāma Normunda Verbeļa un Igora Bartaščenoka (“Honda Civic”) pirmā vieta AR–2000 klasē, jo viņi pirms rallija “Kurzeme” šosezon nevienā no posmiem dažādu iemeslu dēļ finišu nesasniedza. Tāpat šajā klasē uz goda pjedestāla trešā pakāpiena stājās Mareks Okmanis un Jānis Dārznieks, braucot ar “Opel Astra”. Diemžēl par veiksmīgām šīs gonkas noteikti nenosauks Mārtiņš Meldrājs un Gundars Vītols ar “Renault Clio”. Viņi N3 klasē ieņēma pēdējo, sesto vietu. Savukārt vienīgā daiļā dzimuma pārstāvju ekipāža Gita Laugale un Santa Dukste spēja izgriezt pogas pat dažām vīru ekipāžām.
Pēc šī rallija “Kurzeme” komandu kopvērtējumā Liepājas lauva saglabāja trešo vietu, atpaliekot vienīgi no “Skandi Auto” un “LMT” braucējiem.
Nākamais un beidzamais Latvijas čempionāta posms “Latvija – 2006” notiks Rīgā no 29.septembra līdz 1.oktobrim.


Rallija “Kurzeme” svinīgajā atklāšanas ceremonijā piedalījās arī Ministru prezidents Aigars Kalvītis.


Liepājas pilsētas Domes priekšsēdētājs un sacīkšu dalībnieks Uldis Sesks pirms ” gonkām”  bija ļoti labā noskaņojumā.


Kā pirmā trasē devās sacīkšu uzvarētāju Ivara Vasaraudža un Valda Spredža ekipāža.


Liktenīgs Aivara Rudzīša un Gata Vilciņa Ekipāžai izrādījās trešais ātrumposms, kad līkumā pie Snēpeles, piedzīvojot smagu avāriju, bojā gāja stūrmanis Gatis Vilciņš.


No mūsējiem vislabāk veicās Viktora Lebedeva un Māra Deklava ekipāžai, kas izcīnīja ceturto vietu.


Rallijā “Kurzeme” pēc vairāku sezonu pārtraukuma startēja Mārtiņš Būčiņš.


Uz sacīkšu atklāšanas ceremoniju bija ieradies paprāvs līdzjutēju pulks.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz