Būčiņš iespraucas ātrāko sešiniekā
0
Īpaši sarežģītajos Siguldas rallija trases apstākļos, Liepājas Rallija Komandas ekipāža Mārtiņš Būčiņš/ Renārs Francis uzrādīja lielisku sniegumu, un ierindojās kopvērtējuma sestajā vietā, sīvā cīņā apsteidzot daudzu modernāku un jaudīgāku auto īpašniekus. Rallija ”Sigulda” trase uznākušā atkušņa dēļ bija kļuvusi viltīga – ledus vietām mijās ar grunti un sniega putru, kas padarīja saķeres koeficienta prognozēšanu katrā no trases pagriezieniem par grūtu uzdevumu. Kļūdījās praktiski visas vadošās ekipāžas, un padzīvošanās pa grāvjiem bija pierasta parādība.
Šādos trases apstākļos lielu lomu nospēlēja pieredze un meistarība, kas šoreiz bija sabiedrotā liepājniekam Mārtiņam Būčiņam.
Jau no pirmā ātrumposma Būčiņš ierindojās sestajā vietā. Konkurence par vietām bija sīva, un pat pirms pēdējā ātrumposma Mārtiņa ieņemto pozīciju apdraudēja vēl divas ekipāžas – pusotras sekundes atstatumā bija gan ikšķilnieks Matīss Mežaks, gan talsinieks Raimonds Strokšs. Būčiņš spēja savu vietu nosargāt, un, kā pats jau pēc finiša izteicās, šoreiz tika braukts ar maksimālu atdevi. Būčiņš Siguldā startēja ar N4 grupas sestās paaudzes Mitsubishi Evo, taču jau drīz tiks sākts būvēt jaunākās paaudzes Mitsubishi rallija auto.
Ne tik labi veicās pērnā gada čempionam N3 grupā Danam Leščam. Pēc veiksmīga pirmā divdesmit kilometru garā ātrumposma (Dans otrajā vietā tikai dažas sekundes no līdera Arta Štrausa), otrajā Leščs izpildīja pirueti, un auto, apgriežoties par 360 grādiem iestrēga kupenā. Klāt palīgā piesteidzās skatītāji, taču tika zaudēta minūte, un atkrists uz pēdējo vietu klasē. Zaudētās sekundes Dans vēl mēģināja atgūt, taču septītajā ātrumposmā tika norauta pusass, un galvenais uzdevums palika tikai sasniegt finišu.
Ulda Seska/ Gunara Franča Subaru vislielāko prieku skatītājiem sagādāja pēdējā ātrumposma tramplīnā, kur viņiem varētu tikt piešķirta balva par atraktīviem lēcieniem. Sesks regulāri uzrādīja ātrumposmu laikus labāko desmitniekā, un sacensību izskaņā ierindojās piecpadsmitajā vietā. Rezultāts noteikti būtu bijis augstāks, ja pirmā ātrumposma trešajā pagriezienā no savas vietas nebūtu izlēkusi sarunu iekārtas baterija. Stūrmanis Gunars Francis, rādot stenogrammu ar pirkstu zīmēm, pēc divdesmit kilometriem varēja secināt, ka saprasties ir iespējams arī bez vārdiem un valodu zināšanām.
Viktors Lebedevs/ Māris Deklaus pēc izstāšanās Sarmā, šoreiz brauca prātīgi un apdomīgi, cenšoties lieki neriskēt, rezultātā iegūstot astoto vietu N4 klasē.
Mārtiņš Meldrājs sarežģīto sacensību uzsāka veiksmīgi, un sekundi sekundē cīnījās ar visiem N3 grupas konkurentiem – Kārkliņu, Cauni, Vecvagaru. Taču ceturtajā ātrumposmā nolūzt ģeneratora stiprinājums, pārkarst motors, un ekipāža spiesta izstāties. Malā palicējus gan nedaudz satrauca, ka pēc izstāšanās ekipāža nebija sazvanāma – kā izrādās, tad Latvijā vēl joprojām ir vietas, kuras nesasniedz mobilo sakaru torņu signāli, un liepājniekiem nebija iespējams par savu ķibeli paziņot. Meldrājs rallijā šoreiz startēja ar Jāni Drāznieku, kurš aizvietoja ar gripu sasirgušo Gundaru Vītolu.
AL2000 grupas favorīts Normunds Verbelis no nopietnas cīņas izstājās jau pirmajā ātrumposmā, kad grāvī tika pavadītas piecpadsmit minūtes. Pēc ārā tikšanas Normunds gan uzrādīja labus laikus, sekundi sekundē cīnoties ar šīs klases uzvarētāju Aivaru Kivkucānu.
Veiksmīgi ar sarežģītajiem ceļa apstākļiem galā tika arī Liepājas meiteņu ekipāža Gita Laugale/ Santa Daukste.
Liepājas Rallija Komanda
Foto www.easyget.lv