Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Dramatiskā duelī Vorobjovs par mata tiesu pārspēj Rovanperu

Dramatiskā duelī Vorobjovs par mata tiesu pārspēj Rovanperu
07.05.2016 21:55

liepajniekiem.lv

Šīs sezonas pirmajā grants rallijā ”Kurzeme 2016” dramatiskā duelī starp vispieredzējušāko Latvijas rallija braucēju Jāni Vorobjovu un 15 gadu veco somu talantu Kalli Rovanperu uzvaru izcīnīja J.Vorobjovs, konkurentu apsteidzot par mata tiesu, portāls uzzināja rallija ”Kurzeme” finišā. 

Rallija sākumā vadībā izvirzījās K.Rovanpera, kurš uzvarēja divus pirmos ātrumposmus, tomēr J.Vorobjovs mina viņam uz papēžiem un atpalika vien 3,19 sekundes. Dienas atlikušajos ātrumposmos iniciatīvu pārņēma J.Vorobjovs, un pirmās dienas noslēdzošajā ātrumposmā savu pārsvaru spēja palielināt par 9 sekundēm. 

Sestdien abu braucēju spēkošanās turpinājās un J.Vorobjovs ar K.Rovanperu pārmaiņus sadalīja uzvaras visos grants ātrumposmos. Kā atzina paši sportisti, abi pieļāvuši vairākas kļūdas. Dienas sākumā K.Rovanpera pēc vienas šādas kļūdas atkāpās līdz 13 sekunžu deficītam, taču turpmākajos ātrumposmos spēja to sadeldēt un 10 ātrumposmā jau izvirzīties rallija vadībā. Pirms diviem noslēdzošajiem pilsētas ātrumposmiem J.Vorobjovs atpalika vien 0,29 sekundes. 

Dramatiskajā cīņā Liepājas centrā izvietotajā ātrumposmā, kas savienoja leģendāro koncertdārzu ”Pūt, vējiņi!” ar jauno koncertzāli ”Lielais dzintars”, pirmajā reizē fantastiski ātrs bija J.Vorobjovs, kurš atguva vadību, K.Rovanperu apsteidzot jau par 7,7 sekundēm. Otrajā reizē J.Vorobjovam pārsvaru izdevās dubultot un svinēt savu pirmo uzvaru rallijā ”Kurzeme”.

Jāatzīmē, ka šogad J.Vorobjovs ”Kurzemē” startēja 16.reizi.

Kā pēc finiša atzina K.Rovanpera, viņa automašīnai pirms pilsētas ātrumposmiem salūzusi pusass, līdz ar to sacensību noslēgumā vairs nav spējis braukt maksimālā ātrumā. 

J.Vorobjovs pēc finiša sarunā ar portālu atzina, ka Liepāja viņa skatījumā ir pilsēta leģenda: ”Liepājā jau ielas pašas ātri nes. Bet pilsētas ātrumposms man ļoti patika. Pārdomāts. Organizatori patiešām malači, jo pilsētas ātrumposms bija gan sarežģīti tehniski izbraucams, gan vadītājiem baudāms.”

Ar 51.ralliju ”Kurzeme” kopumā, kā arī ar savu rezultātu J.Vorobjovs ir ļoti apmierināts: ”Esam uzbūvējuši jaunu mašīnu. Kopā ar Gati Vecvagaru izdomājām, ka vajag uzbūvēt ”Mitsubishi Mirage”. To arī iemēģinājām. Un guvām dubultu gandarījumu – stūrēt šo mūsu mīluli, kura vēl turklāt spēj ātri braukt. Un plus vēl apstākļu sakritība, ka esam pirmie.” Viņš turpina plati smaidīt, piebilsto: ”Nu labi, mazliet arī pacīnījāmies, lai būtu pirmie.”

Taujāts, vai arī ikdienā mīl braukt ātri, autosportists skaidro: ”Man ātri patīk braukt trasē. Bet gadiem ejot ikdienas satiksmē man vairs nav vēlme traukties. Labi, ja ir ekstrēma situācija, gadās pabraukt ātrāk. Bet kopumā es mēģinu ievērot noteikumus. Jo trasē tu sevi izliec un gūsti tādu adrenalīna devu, ka kādam laikam pietiek.”

J. Vorobjovs uzskata, ka šoferim, lai vajadzības gadījumā viņš varētu braukt ātri, jābūt ”apdomīgam”: ”Viņam jādomā un tikai tad jādara.”  

3.vietu izcīnīja Raimonds Kisiels, kurš visu ralliju aizvadīja ļoti stabilā tempā.

Spraigas cīņas notika arī LRC3 klasē, kur sportisti sacentās ar priekšpiedziņas automašīnām. Uzvaru izcīnīja igaunis Olivers Ojapervs, savukārt 2.vietā ierindojās liepājnieks Mārtiņš Sesks, kuram šis ir labākais rezultāts karjerā par spīti dažādām tehniskām ķibelēm, ar kurām 16 gadu vecais sportists saskārās visa rallija garumā.

M.Sesks pēc finiša, vēl sviedriem vaigā, portālam neslēpa, ka viņam ļoti paticis pilsētas ātrumposms: ”Ja mums ar tehniku viss būtu bijis 100% kārtībā, tad šis posms būtu bijis vēl baudāmāks.” Viņš atzina, ka visu rallija laiku niķojusies viņa auto elektrosistēma, kuru pēc iepriekšējā nedēļā notikušā rallija Igaunijā nepietika laika savest pilnīgā kārtībā: ”Tiesa, nebija pirmā reize, līdz galam arī nav skaidrs, kur vaina, taču darīsim visu iespējamo, lai pēc iespējas īsākā laikā problēmu novērstu.”

Arī kopumā 51.ralliju ”Kurzeme” viņš vērtē atzinīgi: ”Trase bija patīkama. Tā bija ātra, prasīja ļoti lielu precizitāti un uzmanību.”

Ar savu sniegumu gan viņš šoreiz neesot apmierināts, portālam atzina Mārtiņš Sesks juniors: ”Tehniskās problēmas ļoti izsita no ritma. Nespējām īsti koncentrēties. Bet kopumā ir labi.”

Viņā, tāpat kā J.Vorobjovs uzskata, ka pēc iztrakošanās rallijā pa ielu vairs nav vēlēšanās stingrāk uzspiest gāzes pedālim: ”Vismaz kādu laiku pēc rallija.” Taču, lai varētu braukt ātri, vadītājam ”ļoti labi jāizjūt mašīna un ceļš. Ļoti ātri jāuztver visa informācija.”

3.vietu šajā klasē izcīnīja Jons Pipirs. 

LRC2 klasē uz goda pjedestāla kāpa Krievijas sportisti – Igors Bulantsevs, Aleksandrs Gorelovs un Sergejs Remeņņiks. Teju visu sacensību ātrākais šīs klases braucējs bija latvietis Mārtiņš Svilis, taču 11 ātrumposmā viņš iebrauca grāvī, zaudēja vairāk nekā 20 minūtes. 

Kopumā rallija dalībniekiem bija jāveic 14 ātrumposmi 123 kilometru garumā. 

Portāls jau informēja, ka rallijs ”Kurzeme” ir šī gada pirmais grants rallijs Baltijas valstīs, jaunā Starptautiskās Automobiļu Federācijas (FIA) Baltijas rallija kausa pirmais posms, kā arī Latvijas rallija čempionāta 2. posms un Latvijas rallijsprinta čempionāta 3.posms.  
No četrām liepājnieku ekipāžām otrajā rallija dienā trasē izgāja tikai divas – M.Sesks un Reinis Vilsons ar 33.numuru, kā arī Ričarda Vīksnas un Mārtiņa Meldrāja tandēms ar 57.numuru.

R.Vīksna godalgoto vidū neiekļuva. Portālam viņš atzina, ka ļoti interesants viņam bijis pilsētas ātrumposms: ”Līdz šim rallijā nebiju braucis pa savu pilsētu.” Taču ar savu sniegumu nav īsti apmierināts: ”Domāju, ka varēja labāk.”

Aigars Tīdmanis un Jānis Bumbulis (”BMW 325”, 37.mnumurs) otrajā rallija dienā trasē neizgāja. Tāpat otrās dienas sacīkstēs nepiedalījās Dans Leščs ar pārinieku Raiti Ripeli (59.numurs, ”BMW”), kuri rallija pirmajā dienā, pēc avārijas testa ātrumposmā, trasē devās ar lienētu auto un kopvērtējumā uzrādīja salīdzinoši labu rezultātu – piemēram, pirmajā ātrumposmā D.Leščs kopvērtējumā bija 20-tais, apsteidzot pat vienu no vadošajiem Lietuvas ”BMW” pilotiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz