Freibergs testē jauno moci
0
Motosportists Lauris Freibergs, baudot atpūtu pēc garās sezonas, vienlaicīgi jau ir sācis gatavoties nākošā gada sacensībām. Latvijas laika apstākļi ir pateicīgi, lai tepat mūspusē varētu iemēģināt savu jauno braucamo. Jau rakstījām, ka pēc iepriekšējās sezonas pierakstu Vācijas komandā “Suzuki Kurz”, ar kuru sadarbība, maigi sakot, īsti nesekmējās, Lauris nomainīja pret holandiešu vienību “Van Beers Racing”, kuras sastāvs pasaules čempionātā MX1 klasē būs stipri baltisks, jo otrs vienības braucējs šajā klasē ir igaunis Aigars Leoks.
Arī numurs, ar kuru mūsu sportists piedalīsies pasaules čempionātā, ir jauns – atbilstoši pērn ieņemtajai pozīcijai sezonas noslēgumā, 26. ir nomainīts uz 22.
Līdz ar komandas maiņu ir nomainīts arī sportista braucamais – no “Suzuki” motocikla, ar kuru tika braukts iepriekšējās divas sezonas, nu Lauris ir kāpis “Yamaha” ražotā spēkrata sedlos. Motocikls ir pilnīgi jauns standarta braucamais, kuram ir paredzēts veikt uzlabojumus, lai tas atbilstu pasaules prestižākajām motokrosa sacensībām. Kā pirmos paredzētos darbus Lauris Freibergs min motora un izpūtēja uzlabošanu, taču visi darbi ir atlikti uz nākošā gada sākumu, kad sportists dosies uz savu mājvietu Beļģijā. Līdz tam laikam divas reizes nedēļā grobiņnieks pēta moča iespējas, aizvadot treniņbraucienus tepat mūspusē – tā dēvētajā “Laumas” trasē, kā arī Jūrkalnē.
Jautāts par saprašanos ar jauno braucamrīku, Lauris atzīst, ka sākumā bija pagrūti, bet tas saistāms ne tikai ar atšķirīgo tehniku, bet arī ar to, ka teju divus mēnešus viņš vispār nebija braucis, bet nu jau kļūdu ir aizvien mazāk un braukšana ir kļuvusi žiperīgāka.
“Laumas” trase, kā pastāstīja Freibergs, ir viena no labākajām Latvijā tajā ziņā, ka gada beigās ilgi neizsalst, savukārt gada sākumā jau ātri ir vaļā, šķērslis nav arī lietus, jo smilšainais segums nepārvēršas dubļos. Amatieru klases braucējiem pa smilšainu segumu braukt gan ir grūtāk, toties gandrīz viss Latvijas motosporta zieds gada sākumā ir iecienījis šo trasi treniņiem.