Ceturtdiena, 7. jūlijs Maruta, Alda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas rallistiem uzvaras Lietuvā un čempiona tituls

Liepājas rallistiem uzvaras Lietuvā un čempiona tituls
26.08.2007 15:42

0

Atslēgvārdi

Vairāk kā sekmīgs ir bijis aizvadītais Latvijas čempionāta posms rallijs ”Aukštaitija” Liepājas Rallija Komandai. Dans Leščs/ Jānis Vīksna, izcīnot skaistu uzvaru kļuva arī par šī gada čempioniem N3 grupā, Mārtiņš Meldrājs/ Gundars Vītols ieguva otro vietu šajā grupā, kas ir augstākais ekipāžas sasniegums, bet Mārtiņš Būčiņš/ Renārs Francis ierindojās otrajā vietā absolūtajā vērtējumā. Uzvara izcīnīta arī komandu ieskaitē, Liepājas Rallija Komandai 1 pirms pēdējā čempionāta posma kļūstot par līderiem čempionāta kopvērtējumā.

Leščs un Vīksna kļūst par čempioniem

Izcīnot skaistu uzvaru, par N3 grupas čempioniem kļuva Dans Leščs/ Jānis Vīksna. Šis abiem ir jau trešais Latvijas čempiona tituls – pirmais tika iegūts 2003. gadā ar Opel Kadet, bet otrais – aizvadītajā sezonā, braucot ar šo pašu Honda Civic Type-R.

Sacensību pirmā diena nesākās tik strauji kā cerēts – nakts ātrumposmi, Dans nekad nav bijis ātrs, lika samierināties ar vietu ārpus labāko trijnieka. Taču sestdienas ātrumposmi, kas jau notika pa dienas gaismu salika visu pa plauktiņiem. Leščs uzrāda labākos laikus četros no septiņiem ātrumposmiem, un finišā nonāk pirmais.

Kaut arī Lešča/ Vīksnas ekipāžai pēc vienīgā konkurenta uz titulu Arvja Vecvagara izstāšanās vairs nebija nekur jāsteidzas, tieši Aukštaitijas rallija klasiskais asfalta ātrumposms tika veikts ātrāk kā nekad, vienā no tramplīniem ar sekojošu asu pagriezienu liekot aizturēt elpu lielajai liepājnieku līdzjutēju komandai – tik tālu bez Lešča šeit lecis tikai sacensību absolūtā vērtējuma uzvarētājs.

Mārtiņš Meldrājs/ Gundars Vītols sacensībās izcīna otro vietu N3 grupā – šis ir viņu augstākais sasniegums Latvijas čempionāta rallijā posmā. Pēc pirmās dienas nakts ātrumposmiem Meldrājs ir trešajā vietā N3 grupā aiz Kārkliņa un Vecvagara. To, ka iegūtā vieta nav nejaušība, Meldrājs pierāda arī sestdienas pirmajā ātrumposmā, uzrādot praktiski identisku rezultātu ar Dana Lešča un Jāņa Kārkliņa ekipāžām. Pēc Kārkliņa izstāšanās tiek iegūta otrā pozīcija, kas tiek noturēta, pat neskatoties uz nelielo incidentu, aizķerot grāvī gulošo Jāņa Āža auto. Meldrājs ir ātrākais klasē arī abos pilsētas ātrumposmos pa asfaltu.

Būčiņš izcīna otro vietu

Mārtiņš Būčiņš/ Renārs Francis, izcīnot otro vietu N4 grupā, ir pakāpušies arī uz trešo vietu čempionāta kopvērtējumā, un pirms sezonas pēdējā posma ir ieguvuši vismaz teorētiskas iespējas pacīnīties par vietu uz pjedestāla augstākā pakāpiena.

Sīvākā cīņa Būčiņam izvērtās ar Māri Neikšānu – pēc sestā ātrumposma atstarpe starp šīm ekipāžām bija tikai 5 sekundes, taču nākamajos posmos sacensību līderis ir ātrāks, kā rezultātā liepājnieki izcīna otro pozīciju.

Kā vēlāk preses konferencē atzīst Mārtiņš Būčiņš, tad sadeldēt pirmo vietu un izcīnīt uzvaru liegušas dažas paša kā pilota pieļautas kļūdiņas. Laiks ir ticis zaudēts arī nakts ātrumposmos, kādi ekipāžai priekšā nav stāvējuši ļoti sen – stūrmanis Renārs Francis atzīst, ka faktiski nakts ātrumposmā stenogrammu ir lasījis pirmo reizi.

Liepājas Rallija Komanda izvirzās čempionāta līderpozīcijās

Pateicoties Lešča/ Vīksnas uzvarai starp priekšpiedziņas automašīnām un Būčiņa/ Franča otrajai vietai starp pilnpiedziņām, Liepājas Rallija Komanda ir izvirzījusies čempionāta vadībā komandu ieskaitē, apsteidzot Skandi Auto Rallija Komandu par sešiem, bet LMT rallija komandu jau par 14 punktiem.

Lebedevam un Verbelim – tehniskas problēmas

Normunds Verbelis sacensības sāka ļoti cerīgi, savam galvenajam konkurentam cīņā par pirmo vietu brāļiem Īlēm pēc pirmās dienas ātrumposmiem esot priekšā par 2,2 sekundēm, bet otrās dienas pirmajā ātrumposmā palielina atstarpi vēl par sešām sekundēm. Taču jau tajā brīdī bija sākušās tehniskas problēmas.  Brīžiem elektriska defekta dēļ ar pārtraukumiem strādā Verbeļa mašīnas dzinējs, bet piektā ātrumposma finišā ekipāža bija spiesta izstāties, jo papildus elektrības problēmām parādījās arī nopietna eļļas sūce.

Savukārt Viktora Lebedeva sarkanais Mitsubishi pārstāja strādāt pēc sestā ātrumposma – izbeidzies pakaļējais reduktors un auto palika tikai ar priekšējo piedziņu, kādēļ ekipāžai nācās izstāties.

Pēdējais šīs sezonas čempionāta posms – rallijs ”Latvija 2007” notiks oktobra sākumā.

Liepājas rallija komanda

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz