Otrdiena, 25. februāris Alma, Annemarija

Papildināts – Seska ekipāža nepaspēj atjaunot mašīnu un neturpinās Korsikas ralliju

Papildināts – Seska ekipāža nepaspēj atjaunot mašīnu un neturpinās Korsikas ralliju
Foto: no sportistu personīgā arhīva
30.03.2019 11:17

sportacentrs.com

Mārtiņa Seska un Krišjāņa Caunes ekipāža sestdien neturpinās pasaules autorallija čempionāta (WRC) ietvaros notiekošo Korsikas ralliju, jo nepaspēja savest kārtībā automašīnu pēc piektdien piedzīvotās smagās avārijas.

Korsikas asfalta rallija trešajā ātrumposmā piektdien kādā no līkumiem Seska/Caunes ekipāža nenoturējās uz ceļa, nolauza metāla barjeru un iebrauca dziļā grāvī. ”Ford Fiesta R2T” automašīnas priekšējā daļa bija visai pamatīgi cietusi, turklāt automašīnu no avārijas vietas bija iespējams evakuēt vien pēc tam, kad noslēdzās dienas pēdējais dops.

“Šobrīd mašīna uz evakuatora mēro ceļu atpakaļ uz servisa parku. Bet brauciens ir ļoti ilgs, un lēmums par “Rally 2″ tiks pieņemts vēlu,” ekipāža ziņoja vakar pusdesmitos vakarā pēc Latvijas laika.

Sestdien pirmais ātrumposms sākās pulksten 8.38 pēc Latvijas laika un jau pēc tā sākuma ekipāža paziņoja, ka neturpinās sacensības. “Rally 2” sistēma nozīmē, ka ekipāžas var turpināt sacensības, saņemot soda minūtes par katru neaizvadīto dopu.

Korsikas posmu Seska ekipāža iesāka ar astoto rezultātu starp junioriem pirmajā ātrumposmā, bet otrajā jau bija otrie ātrākie savā klasē, tobrīd kopvērtējumā pakāpjoties uz ceturto pozīciju.

Kā zināms, Sesks un Caune šogad startē pasaules čempionāta ”Junior WRC” ieskaitē. Pirmajā šīs klases posmā Zviedrijā ekipāža jau saskārās ar dažādām problēmām, tostarp tehniskām un pašu kļūdām, taču finišs tika sasniegts un izcīnīta sestā vieta.

”Ralliju iesākām mierīgi – braucām droši, centāmies adaptēties sarežģītajiem Korsikas ceļiem un veidot savu sportisko sadarbību. Pirmajā ātrumposmā uzrādījām astoto rezultātu, otrajā ātrumposmā jau bijām otrie ātrākie, bet, diemžēl, tur arī Tour de Corse ar savu brīnumaino ceļu specifiku mums noslēdzās. Jau trešajā ātrumposmā pieļāvām stenogrammas kļūdu, kamdēļ vienā no līkumiem ar tramplīnu iebraucām krietni par ātru. Sekojoši auto pēc nosēšanās sāka mētāt pa ceļu, nespēju vairs noturēt savu trajektoriju un mēs ielidojām nākamā līkuma ārmalā esošajā dziļajā grāvī,” stāsta Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots.

”Mums pašiem ar veselību viss ir kārtībā, ko gan nevarētu teikt par mūsu sporta auto, kas tikai pēc pusnakts tika nogādāts atpakaļ servisa parkā. Arī šādā situācijā guvām pieredzi par Tour de Corse bezkompromisa dabu – ātrumposms, kurā avarējām, tika izmantots divas reizes, kamdēļ evakuācijas brigāde pie mums ieradās tikai pēc vairākām stundām, kad visas ekipāžas bija izbraukušas arī otro reizi. Tāpat arī evakuators pa šaurajiem kalnu ceļiem diez ko ātri pabraukt nevar. Atgriežoties servisa parkā pie mehāniķiem sapratām, ka varam auto ”salīmēt” kopā, bet bez 100% pārliecības, ka ar to spēsim braukt savā tempā un droši nokļūt finišā. Arī par čempionāta punktiem šajā rallijā vairs pacīnīties nevarējām, tāpēc, kopā ar komandu, pieņēmām objektīvi pamatotu, bet subjektīvi ļoti grūti pieņemamu lēmumu neriskēt un ralliju neturpināt.”

7 komentāri

2019-03-30 13:10

Junior..: kaut kā neiet raksts kopā ar video redzēto ,vai tā automašīna kas stāv tieši līkumā ,saucas dzelzs barjera ,ko Mārtiņš nolauza un otrs jautājums ir uz kurieni aizskrēja Caune ,ātri izlecot no avarējušās automašīnas ,atstājot Mārtiņu ,vienu pašu??

2019-03-30 13:23

stūrmanis: kas sarakstīja to šķībo leģendu , tur tak var redzēt , ka bulšits legendā !!!

2019-03-30 13:30

Sti: @Junior
Saprotu,tur rallija sistemu nezini. Rallija auto starta tiek palaisti ''dziva rinda'' tas ir ik pec noteikta laika, lai ari kas notiek. Rallija ekipazai,ja notiek avarija, IR PIENAKUMS nakosajai ekipazai,kas aiz viniem brauc zinot par situaciju. Principa tas notiek ta: ekipazai auto ir zimes-sarkans SOS un zals OK. Vairuma gadijumu tiesi sturmanis,par cik vins ir ''lietvedis'' ekipaza skrien so zimi radit nakosajai ekipazai! Tas ir LOTI svarigi,jo SOS zimes gadijuma nakosajai ekipazai ir OBLIGATI jaapstajas,janoskaidro situaciju un pec iespejas atrak jadodas un ''trauksmes'' punktu trase.Tas ir konkreti atzimetas vietas trase,kuri ir glabeji,komunikacijas utt. Ta luk.Ta ir rallija procedura,ka ir dalibnieku PIENAKUMS.
Otrs faktors ir ''padzest'' atrumu un trajektoriju nakosajiem,jo gadas,ka uzlido virsu jau avarejusajiem.
Un katru sadu sitauciju komisija izskata,ja ir video materials.Noverte,vai ekipaza pildijusi pienakumus.
Pats par sevi saprotams,ka finisa nakosajai ekipazai prasa,kur/kas noticis ar ieprieksejiem,kuri neieradas finisa.

2019-03-30 15:20

TypeRA: Legendu sastada organizators. Dopa brauc pec sava pieraksta-stenogrammas.

2019-03-31 06:17

SS-1: Ja gribēja brīdināt nākošo ekipāžu, tad vajadzēja skriet uz otru pusi.... Tas nu tā.
Nevienam rallistam vairs nav cerību tikt uz pjedestāla, jo uzlēkusi jauna superzvaigzne - Markus Redelšmits. Sesks var beigt karjeru tagad, kā to jau izdarīja igaunis Otts Tanaks. Pret Redelšmitu nevar stāties neviens, kur nu vēl uzvarēt !!!

2019-03-31 07:02

propper: Varbūt caunai sagriezās galva pēc lidojuma grāvī,deļ to arī aizķudīja uz finišu!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli