Sesks un Francis Romai gatavi
Latvijas pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis šīs nedēļas nogalē sestajā Eiropas rallija čempionāta (ERC) posmā, Romas rallijā, startēs spēcīgāko braucēju grupā, vēsta sportista pārstāvētā komanda.
"Kurzemes Vārds"
Seska ekipāža trīs no pirmajiem četriem sezonas ERC posmiem startēja “Open” klasē ar “Proracing” sagatavoto “Škoda Fabia Rally2-Kit”. Iepriekšējā posmā, Liepājas rallijā, autosportisti pārsēdās uz ātrāko “Škoda Fabia Rally 2 Evo” un dominēja mājas sacīkstēs. Arī Romā latvieši startēs ar šo spēkratu Indijas riepu giganta MRF komandas sastāvā, ziņo aģentūra LETA.
Romas rallijs, tāpat kā turpmākie ERC posmi, aizritēs pa asfalta ceļiem. Lai pielāgotu visus nepieciešamos regulējumus asfalta rallijam, sportisti sadarbībā ar MRF komandu un auto piegādātāju “Race Seven” trešdien aizvadīs testus Orvjeto apkārtnē, 200 kilometrus no rallija bāzes vietas.
Savukārt piektdien Fumone apvidū notiks oficiālie treniņbraucieni un kvalifikācijas ātrumposms. Trijās sacensību dienās ekipāža veiks 13 tehniski sarežģītus ātrumposmus 187 kilometru kopgarumā kūrortpilsētas Fjudži apkārtnē uz dienvidaustrumiem no Romas.
Sesks uzsver, ka Liepājā sasniegtais rezultāts bija lielisks, taču tas jāatstāj atmiņu grāmatā.
“Katrs Eiropas rallija čempionāta atlikušais posms sākas ar jaunu lappusi.
Romā mūs gaida ļoti ātri un tehniski sarežģīti asfalta ceļi ar stāviem kāpumiem, kritumiem un strauji mainīgu ceļa virzienu. Arī dalībnieku sastāvs šajā Itālijas ieskaitē būs tik pieredzējis un spēcīgs, ka man pat nav nekādu gaidu un prognožu par sacensību iznākumu,” stāsta Sesks.
Daži no Romas sacensību ātrumposmiem pārsniegs ierasto garumu, piemēram, “Cave-Subiaco” 32,5 km garais ātrumposms būs līdz šim garākais ne tikai Itālijas rallija posmā, bet arī 2022. gada Eiropas rallija čempionātā.
“Sezonas garākais ātrumposms atstāts sacensību noslēdzošajai dienai, un,
lai cīnītos par labiem rezultātiem, nepietiks tikai ar ātrumu, būs vajadzīga arī izturība un laba stratēģija,
jo sagaidām ekstremālu temperatūru, līdz +40 grādiem ārā, kas nozīmē vairāk nekā +60 grādus mašīnā. Būs jāspēj taktiski izkalkulēt un salāgot visas sportiskās un tehniskās nianses,” skaidro Sesks.
“Pēdējo reizi asfalta sacīkstes aizvadījām vairāk nekā pirms deviņiem mēnešiem, arī šoreiz aizvadīsim limitētas kilometrāžas testus, kas nozīmē pieredzes, sajūtu un auto regulējumu meklēšanu arī sacīkšu gaitā.
MRF komanda mums nav izvirzījusi noteiktus mērķus, arī paši sev ne, tāpēc brauksim ar maksimālu atdevi un centīsimies gūt prieku no katra sacensību posma,” turpina Sesks.
Romas rallijā Sesks ir piedalījies divreiz, 2019. gadā viņš startēja ar R5 auto. Čempionāta 6. posmam Romā sekos sacensības augusta beigās Zlīnā, Čehijā.