Trešdiena, 30. septembris Menarda, Elma, Elna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Aivars Ceļdoma: Liepājā nav zvejnieku svētki, ir balle, kur jaunatnei apdullināties

Aivars Ceļdoma: Liepājā nav zvejnieku svētki, ir balle, kur jaunatnei apdullināties
Foto: liepajniekiem.lv
11.07.2015 07:00

Aivars Ceļdoma, piekrastes zvejnieks

Man visi senči bijuši zvejnieki. Cik zinu, tad esmu
piekrastes zvejnieks jau ceturtajā paaudzē.

Zvejnieku svētki svinēti gadu gadiem, kopš sevi atceros.
Kaut man jau virs 60, tomēr to, kā zvejnieku svētkus ļaudis atzīmēja pirmās
Latvijas brīvvalsts laikā, nemāku īsti teikt. Bet labi atceros, kā zvejnieku
svētki tika svinēti padomju laikos. Toreiz gan vectēvs, gan tēvs strādāja
”Boļševikā” uz zvejas kuģiem.

Kā no bērnības atceros, ik gadu brigādes gan no Liepājas,
gan Bernātiem un Jūrmalciema sanāca kopā, tika sveikti labākie zvejnieki,
rīkotas zaļumballes ar galdiem un mūziku. Bija darīšana divu dienu garumā.

Bet zvejnieku svētku jēga viennozīmīgi ir zvejnieku aroda
sumināšana, profesijas svētki. Tādēļ domāju, ka zvejnieku svētkus svinēja arī
senākos laikos, ne jau padomju laikos šī tradīcija iedibināta.

Un Liepāja taču vienmēr bijusi zvejnieku pilsēta. Kā
stāstīja vectēvs, Ulmaņlaikos par valsts naudu taisīja molus, lai attīstītu
piekrastes zveju, lai cilvēkiem būtu darbs un ienākumi. To visu darīja nevis
privātie, bet par valsts līdzekļiem. Vēl tagad ir vietas, kur saglabājušies
šajā laikā taisītie moli. Piemēram, Jūrmalciemā joprojām saglabājušies pāļi,
kas tika iedzīti laivu piestāšanai.

Man mūsu profesijas svētki tomēr asociējas ar zvejnieku
svētkiem, kaut padomju laikos šos svētkus sāka dēvēt par jūrnieku svētkiem.

Tā kā arī pats zvejoju, tad šos svētkus attiecinu arī uz
sevi. Šogad pa dienu vispirms pastrādāšu – Liepājā patirgošu kūpinātas
zivtiņas, palutināšu pasākuma apmeklētājus. Arī uz vietas pacepsim zivis. Bet
vakarpusē došos uz Jūrmalciemu.

Liepājā gan pievakarē uz pasākumu nedošos, jo šeit jau nav
zvejnieku svētki, te jau balle, kur jaunatnei apdullināties. Pēdējos gados
Liepājā zvejnieku jeb jūras svētki kaut kā nobāl – vairāk rīko narkomānu
festivālus, zvejnieku svētkus it kā iekļaujot to sastāvā.

Un tas ir aplam! Pāvilostā var rīkot normālus zvejnieku
svētkus, citviet – Mērsragā, Ventspilī arī. Un diezin vai tur ir vairāk
zvejnieku, nekā Liepājā. Vai nevarētu to narkomānu festivālu rīkot kādu nedēļu
pēc vai pirms zvejnieku svētkiem?

Iepriekšējā gadā, kad zvejnieku svētku pasākumi jau
norisinājās šī festivāla ietvaros Kūrmājas prospekta galā, pavisam slikti nebija.
Mūzika bija laba, vien pievakarē visiem bija jāiet mājās vai arī jāpērk dārgās
festivāla biļetes. Nu tas gan ir muļķīgi!

Varēja, kā agrāk, rīkot zvejnieku svētkus ostas promenādē!
Tur pietika vietas gan padejošanai, gan citām aktivitātēm. Tāpat nebija slikti,
kad, kā pirms vairākiem gadiem, zvejnieku svētki tika rīkoti Jūras ielā
iepretim spīķerim. Balle bija līdz rīta gaismai. Pasākums bija ļoti labi
atbalstīts un apmeklēts. Tad bija jūtams, ka ir zvejnieku svētki.

Manuprāt, zvejnieku svētki nav svētki jauniešiem, tos vēlas
apmeklēt arī nobriedušāki ļaudis, kam tieša saistība ar jūru un zvejniecību.

Jauniešiem citas intereses un gaume. Pasarg, Dievs, neesmu
pret to, ka tiek rīkoti pasākumi jauniešiem! Arī viņiem nepieciešamas izklaides.
Tikai skumji, kā dažs labs šajos pasākumos izklaidējas. Piemēram, pāris dienas
pēc festivāla taujā: kurā virzienā stacija un vai festivāls jau noticis, vai
vēl tikai būs…

Vēlreiz atkārtošu, ka neesmu pret jauniešiem, taču domāju,
ka šādi pasākumi būtu jārīko nevis pilsētā, bet gan nomaļākā vietā. Pirms
vairākiem gadiem man iegadījās Saldus pusē nokļūt kāda šim festivālam līdzīga
pasākuma teritorijā absolūti nomaļā vietā. Pat žoga nebija, vien policijas
patruļas.

Lūk, šāda vieta ir līdzīgiem festivāliem piemērota! Un
manuprāt, Liepājas pusē taču arī var atrast nomaļākas vietas, ko
nepieciešamības gadījumā norobežot un kur rīkot šādus festivālus. Labs piemērs
bija pirms vairākiem gadiem Pērkonē notikušais komponista Raimonda Paula
pasākums.

Zinu, zinu, tūdaļ teiks, ka esmu vecmodīgs un neko no
jaunākās modes nesaprotu… Var jau būt. Taču arī nobriedušiem ļaudīm reizēm
gribas kādu pasākumu. Bet diemžēl Liepājā zvejnieku svētki vairs nav
pieaugušajiem piemēroti.

60 komentāri

2015-07-11 08:47

Malacis!: Cepuri nost! Tik trāpīgi un konkrēti visu pateici!

2015-07-11 09:00

Skumji,bet fakts: Liepājai nav ne tikai zvejnieksvētki,bet arī pilsētas svētki....un par to ir jādomā...Un zvejnieksvētku norise galīgi garām...nav mums labu svētku organizātoru:(

2015-07-11 09:46

gribēt nav kaitīgi: Nav arī kārtīgas vietas, kur svinēt, īstas brīvdabas estrādes. "Pūt, vējiņi" ir tāds ne dzīvotājs, ne mirējs, kaut gan iespējas attīstīties tur būtu lielas, tāpat citās vietās.

2015-07-11 09:53

Nu: Mums ir tikai rallijs...

2015-07-11 09:56

Baibass: Super pateikts!
Es ar par to lai atgriež normālus svētkus un festivālus organizē kautkur nomaļāk. Savādāk pašiem pilsētas iedzīvotājiem gribas bēgt no savām mājam.
Neesmu zvejnieks, bet man zvejnieksvētki vienmēr saistās ar daudz dažādām zivīm un zaļumballi.
Arī zaļumballes mūsu pilsētā nenotiek.

2015-07-11 10:22

darmantina: Ja varētu salikt plusiņus, es noteikti viesiem saliktu. Ļoti labs raksts!

2015-07-11 10:28

kosmopolīte: Lūgums no liepājniekiem : pārsūtiet lūdzu šo interviju pilsētas domes galvai. Katra teikumā jēga, ne tā kā politiķi runa, bla, bla.

2015-07-11 10:38

antons: Trāpīgi pateikts. Domāju pilsētas kungiem ir vērts ieklausīties.jo šķiet SuSo savu nokalpojis un pilsētniekus jau sāk tracināt. Katru gadu vasaras vidū apdzērušos jauniešu pasākums - o.atvainojiet.cilvēki "atpūšas".

2015-07-11 11:51

arī pieaugusi sieviete: minētais kungs ļoti nepareizi kritizē festivālu..teikdams ..narkomānu festivāls...tas ir apvainojums..reāls.Piekrītu tam ,ka netiek rīkoti Zvejnieksvētki ..bet nav vairs zvejnieku:) ..rūpnīcas ciet ,laivas sagrieztas tas ,kas kādreiz bija ..saucās ..reiz bija ,kad rīkoja balles Jūras ielā neteiktu ,ka tur bija skadrā tauta..:) Piekrītu kungam ,ka nav pasākumu 40+ tautai ..bet kultūras pārvaldei acīmredzot savs viedoklis.

2015-07-11 13:00

nunu: šajā festivālā klīst apdzērušies jaunieši, tur klīdīs apdzērusies 40+ tauta

2015-07-11 14:12

bez aizspriedumiem: kā svinēja Latvijas laikā var izlasīt "Zvejnieka dēlā"- diezgan tipiska latvjiem "mestņičestvo" resp. vietu dalīšana pie galda , tad mešana pa lampu un beigās viesu piekaušana , mājnieku nolamāšana.

2015-07-11 14:20

Roba: ...jo vairāk to gadu, jo skumīgāk. Liepājā kaut kā tiešām negribas pat iet uz pasākumiem......

2015-07-11 14:35

ROBAm piekrītu: piekrītu ,jo tie nav pasākumi ,bet tirgus...kupi -pradai:)...bez jautrības...jauniešiem vajag festivālu ,jo kad priecāsies ja ne jaunībā un vēl...VISI NAV NARKOMĀNI...

2015-07-11 16:31

Opaps: Nu nevajag taisīt Zvejnieksvētkus vienā dienā ar to plānprātiņu koncertu. Jā zvejnieki ir visos laikos bijuši kārtīgi metēji, bet arī kārtīgi rukātāji. Bet ja man šijā dienā jāskatās uz nodzertiem bērnu ģīmīšiem, tad paliek skumīgi un sajūta ir ka zvejnieki ir piekabināti pie šī slapjā festivāla.. Nav vairs kuģi, nav vairs vīri ir tikai tusētāji.

2015-07-11 17:01

tiešām: tiešām taisnība, Jūras svētki noteikti svinami atsevišķi. Un par vietu - kāpēc nevar izmantot Raiņa parku? Ļoti laba sakopta vieta, var pat pikniku sarīkot zālītē svētkiem par godu, un arī skatuves šobrīd vairs nav problēma. Bez tam šādos svētkos iederas pūtēju orķestris, kurš tur būtu tieši vietā. Tikai diemžēl nevienam Jūras svētki nerūp. Un par to festivālu pludmalē - palūkojieties uz tiem bērniem sestdienas rītā, paģiraini, rets bez alus bundžas rokā, saņurcīti, knapi dzīvi. Nav kaut kas ar šo visu īsti riktīgi.

2015-07-11 18:18

rakaris:): kamēr pilsētas klauns būs sesks ar visu rožu ielas korumpantu bandu liepājai attīstību un svētkus neredzēt ,te viss notiek tikai bandītiska grupējuma peļnas ietvaros ,mirusi pilsēta !!

2015-07-11 18:44

icy: Savā naivumā noticēju, ka nu varbūt šogad būs vērts Jūras svētkos palikt Liepājā.."paldies" pašvaldībai par kārtējo pliķi..ceru, ka vismaz par šī pasākuma "organizēšanu" ierēdnīši prēmijas nesaņems..

2015-07-11 19:12

Nazis: Aivar, Tev taisnība!
Pie mums nav zvejnieku svētki, nav restorānu ar dzīvo mūziku, pie mums vairs nav nekā. Ar katru gadu paliek arvien tukšāk un pelēkāk.

2015-07-11 19:35

citādāk domājošais: bļāviens , cik tad var žēloties ir tāda cilvēku daļa kam nekad nekas nebūs labi izbaudiet to kas ir nevis vaimanājiet par to kas nav

2015-07-11 19:46

arī zvejnieks: Aivar, Tev taisnība, diemžēl Latvijā zvejnieka profesija nav cieņā...

2015-07-11 20:00

citādi domājošam: Izbaudīt ko? Tos mazgadīgos narkomānus ārdāmies pa pilsētu naktī? Vai nedēļām pēc tā pied... un piegružoto pludmali un parku? Ko konkrēti izbaudīt?

2015-07-11 20:03

kaulāķis: viss, tupeles sagrieztas lūžņos, "Boļševiks", LBORF kaput, Frickauss - kas tas tāds? - cits gadsimts, nozvejas kvotas, zaļumballes - vai kāds spēs izkauties? - tavs gadsimts, arī mans, Aivar, ir aizgājis uz neatgriešanos. Ņem ņūņiku un uzdziedāsim: "... Skaista bij jaunība, tā nenāks vairs, ... u.t.t." Sveicu visus jūrasvīrus viņu dienā, lai trīs pēdas zem ķīļa! Prozīt!

2015-07-11 21:13

lielais: Šogad vispār par zvejniekiem nav domāts ,kā diez būtu ja ralliju savienotu ar pludmales festivālu ,vai tiešām pilsētā pie jūras zvejnieka profesija vairs nav cieņā .

2015-07-11 21:16

lielais: Domāju ka pašvaldības vēlēšanās jūrniekiem būs par ko padomāt .

2015-07-11 21:42

Pavilostniece: Arī Pāvilostā nav vairs tādi Zvejnieku svētki kā kādreiz.Katru gadu paliek arvien švakāk.

2015-07-11 22:38

braucejsss: diemžēl tā ir kā rakastīts
ir kk bet ta pa īstam nav nekas....
Paskatās ventiņos un goldinga kā svin,tur gribās aizbraukt,no tejienes ir jāmūk....

2015-07-11 23:13

tam braucejsss: Nu ko ta tavs redzēja tajs ventiņoos un Goldingā(ja raksti pilsētas nosaukumu, tad ar lielo burtu, āmar), viscaur tas klabošas. bruģis, bomāri tāpat bamšļus sutina, nu un kas tur tāds ideāls.Sēdi vien savās 100reiz lāpītajās pakšenēs un beidz nodirst Liepāju,lūdzu!

2015-07-11 23:16

Liepājniece 50: piekrītu rakstam!Sanāk tā ka pēc 40 jau jāsēž mājās,nav vismaz pāris baļļuku vasarā kā citās pilsētās.Un mūzika arī tikai jaunajiem.Jā Pūt vējiņus jau arī varēja uztaisīt kāEiropā,nevis to stikla biedu centrā kur biļetes retais varēs nopirkt.Izskatās ka pi e mums tiešām rūp tikai peļņa un ne jau pilsētas,bet...........zinām kam...man kauns ka te dzīvoju un neko jau aŗī nevaru izdarīt.

2015-07-11 23:39

es ar liepājnieks: Citās pilsētās par mums smejas, cik mēs neatlaidīgi mākam apkakāt Liepāju, nu tad uz priekšu!!

2015-07-11 23:49

Estere-liepajniece: Jau ceturto gadu braucu uz Ventspili svinēt Zvejnieku svētkus. Zaļumballe visām paaudzēm lidz rīta ausmai. Daudz iebraucēju no citām pilsētām. Paldies tev Ventspils !

2015-07-12 00:12

Liepajnieks....: Aivar.....labi teikts............
Goda vīrs.....................

2015-07-12 00:26

sisi: Pēdējais laiks Seska kungam palasīt šos komentārus un izdarīt secinājumus.Es mazliet apskaužu mūsdienu jaunatni par to,ka viņiem ir šis pludmales festivāls.Mums mūsu laikos bija Liepājas Dzintars,bet tas nav salīdzināms ar šo visatļautību...Taču Zvejnieksvētkiem ir jābūt!Kas ir Liepāja bez zvejniekiem!!Un vēl kas,nevar svinēt Zvejnieksvētkus nost no jūras vai cita ūdens.Kāds tur Raiņa parks!!!!

2015-07-12 07:23

liepajniece 2015: Paldies, laba intervija. Darbs nākošjā gadā Kultūras pārvaldes jaunajiem censoņiem!

2015-07-12 08:00

Benčiks: Tak pofig ko jūs gribat. Galvenais lai rallijs ir.

2015-07-12 08:55

neaizmirstulīte: Kādi zvejnieksvētki, ja pie mums pat svaigas zivis nopirkt reizēm ir milzīga problēma. Palangā zivju kioski uz katra stūra- jūti, ka pilsēta atrodas pie jūras. Sesks no zvejniecības saprot tik, cik sivēns no komunisma, tā ka sviniet vien rallijsvētkus.

2015-07-12 09:42

aivara kungs apsveicu jus zvejnieku: diena ja neka vairs nau tikai skaistas atminas bet mums ir ko atcereties labu veselibuvisiem zvejniekiem bijusa jurnieka sieva

2015-07-12 11:05

dwg: SummerSound organize tie pasi cilveki,kuri organize Positivus, tatad faktiski aktivitate nak ne no liepajnieku puses, tik cik atbalsts ... Ja mes nevaram noorganizet zvejnieksvetkus,tad varam akmenus mest tikai sava darzina ... tadu tuksa cikstesana sanak no autora puses - Nem savac komandu un organize un vel nemam vera faktu,ka sodien Latvija ir parsatinata ar dazadiem pasakumiem un diemzel visus apmeklet un atbalstit nav finansiali iespejams

2015-07-12 11:32

to liepajniecei 50: Ka tad nav kur iet pēc 40, tikko Fonteins savā Gipsy camp dārzā atklajis sezonu tiesi šai paaudzei--Linga, Iļģi, Jumprava, Pērkons. Vajag painteresēties pirms nīd un nīd.

2015-07-12 12:05

cien kungs: LŪDZU organizējiet pats svētkus ,saskaņojiet ar domi vietu ,laiku ,sarūpējiet mūziku un pārējo ..un uz priekšu ..parādiet ,ka varat ne tikai zivis cept ,bet arī pasākumu noorganizēt...

2015-07-12 12:31

to kungs: jūsu komentārs ir demagoģija.Cilvēks var izteikt savu viedokli,bet te izskan aizvainojuma nots,laikam esat viens no pasākumu organizatoriem....

2015-07-12 14:53

essis: Kāpēc viena cilvēka viedoklis ir demagoģija, bet cita vaimanas ir atklāsme pārākajā pakāpē?! Un laikam, ka visi vaimanātāji ir tikai pie datoriem satupuši, jo tie, kuri kaut ko dara, tiem nav laika vaimanāt. Ja kāds var izdarīt labāk, lai nečīkst, bet izdara labāk! Man arī manos 68 gados ir sirdsklauves, sāp mugura, spiež vienos sānos, dur otros, elpas trūkst, plaušas čīkst, kuņģī žņaudz, kājas stīvas, ar vienu aci neko neredzu, saklausīt īsti nespēju, daikts mīksts...
Nu, gaudotāji, palika OK?

2015-07-12 15:41

Pundurzaķene: Es arī vēlējos ballīti kur padejot umpapā ☺

2015-07-12 20:04

Aivars: Pilnigi piekritu Ventspili 2 dienas svin zvejnieku svetkus a te sesks kaut ko atmet zvejniekiem
Jasak ticet biznes ir visur un jauniesu iespeja apdulinaties

2015-07-12 21:48

Pazīstamais: Nevis Ceļdoma ,bet Ceļadoma :)

2015-07-12 21:53

kaimiņiene: Jau 3reizi bijāmVentspilī uzJūras svētkiem,lai atpūstos noLiepājā notiekošā.Vai tiešām tādu izdzeršanos nevarētu sarīkot no jūras attālāk!!!

2015-07-13 00:23

Liepājniece 50: Fonteinā es laikam savu kāju nesperšu........gribu tā kā Ventspilī,Kuldīgā...ar svētku sajūtu .....ja kāds to saprot.....un nevajag teikt ka paši varam organizēt.Ir tomēr cilvēks kam par šādu svētku org.maksā algu.Un vēl,nevajag apsaukāties kā mazgadīgam,te nav lopi kas nīd........ja kas.Es nevienu neapvainoju

2015-07-13 08:10

ince z: Paldies,Aivar!Mani senči kopš senseniem laikiem bijuši zvejnieki.Arī Jūrmalciema zvejo nav sveši.Katru gadu braucam tur svētkus svinēt.Šogad darba dēļ nesanāca,bet Liepājā nebija jēgas iet.To jauniešu tusiņu varētu rīkot citā laikā un vēl labāk,kaut kur ap tālāk no pilsētas jūrmalā.Pirmkārt jau būtu mazāk iespēju papildināt alkohola krājumus,otrkārt pilsētniekiem naktsmieru netraucētu.

2015-07-13 09:03

le: Es ceru ka te vel ir palikusi daudzi isti Liepajnieki ,kuriem darga vinu sencu pagatne.Bet ari tie ,kuri pie mums parcelusies no citurienes noteikti bija iecienijusi pilsetas neatnemamos svetkus.Bet laikam jau Sesks nav ists Liepajnieks neuzskata ,ka tie pilsetai un zvejniekiem butu nozimigi svetki.Toties ralijs gan nav zimiga lieta ,bet tas pastav musu puse stabili...

2015-07-13 09:09

ribaks: Pareizi pateikts.Te ir tikai nariku svetkino ka var bablo iekaset.

2015-07-13 13:31

livs: Ja Liepājā būru zvejnieki, tad būtu arī šie svētki. Ja tikai var kunkstēt, ka nekā nav, tad arī nekad nekas nebūs...

2015-07-13 14:54

Tēds no Ventspil: Es nasaprot kāpēc vis tiek pārsspīlets- Liepaja uz Zvejniek svētkiem uzstāja tēlnieks ĪL, kād vell peic, ta jo labāk kāds kumēdiņs būt parādijuš. Pe mums akal Ventspile tā puķs, vēderdejotajs, Pāvilosta i futen, stafets, moč u.t.t. Kāds tam visam i sakars šijas pilsētas a zvejniekiem un vīņ svētkiem? Vajg ļot maz la būt īst svētk- striķ vilkšan, zābak un līns mešan, vietejas zīvs pa normāl cēn, ne apzeltitas pa platīn cēn no Ragciem, bufet, galds un kārti pūtej brigād kas māk nospēlet kārtigs jūrniek ziņģs un vis būs štokos. Viss būs apmierinat, paēduš, padzēruš, izdancojušies un kam vajag, sadevuš pa mut a un prīma, zin, vo ne. Tāk nevaig sarežģit un pie rīkošans līst tādiem kas no to neko nesaprot, lemberdziņiem, seskiņiem, kristapzoniņiem bet tiem kas zin ko nozīme zvejniek un jūrs liets.

2015-07-13 15:04

Tēds no Ventspil: Es te vel gribe piebilst, Ceļdom Aiviš, rō, tas īstes svētk rīkotjs jo a i, tas i paš cilvēks kas zin ko vaig un tādiem a tie svētk i jarīko, nevis divdesmit gadigiem maģistrantiem kas dzīv zīv nav redzejuš.

2015-07-13 16:59

Te: nu pateikts, jāsaka - kā kulaks uz aci! Nemāk Liepājā Zvejnieksvētkus organizēt! Visi pasākumi tikai tīņiem un jauniešiem! Tik vien ir kā lekšana uz vietas un bļaurošana. Nav kur normāli izdejoties.

2015-07-13 23:07

biju Jūrmalciemā: Tur bija forši svētki !Paldies 'Rumbas kvartetam' par jauko koncertu,bija gan ka jūra krāc un vēji pūš , gan ka priekos, bēdās paiet mūžš .Īsta zaļumballe !

2015-07-13 23:25

vecīt: VECĪT TAS IR BAIGAIS UZBRAUCIENS KO TEIKS LMT SS UN APMEKLĒTĀJI VIŅI TAČU IR NOSAUKTI PAR NARĶIEM

2015-07-14 09:08

lembergss: juus visi esat nūģi - atradušies baigie zvejnieki, bet realitāte ir tāda, ka pat bada pātagu rokās notureet nevarat... ejiet sēņot kamēr stilīgie tusējas SS. gan jau jums ar noorganizēs kādu fest, varbūt kādā mērkaķu ķermeņu nākotnē vai tad kad pa ķinīti varēs jau 10.Terminatoru skatīties. Starp citu piektais esot labs.... :))))))))))))

2015-07-14 09:17

eso: Pilnīgi piekrītu.Vajag zvejnieku svētkus atsevišķi.Kaut vai promenādē, ar koncertu un balli.Tas bija pazemojoši,kad manai omei ieejot teritorijā pārbaudīja somiņu.Ari redzētais svētkos bija galīgi garām.Vai tiešām domē nav cilvēks,kas spētu organizēt ari šādus pasākumus ne tikai ralliju?!

2015-07-18 11:29

&: driz ari nebus cilveku,kas gribes balleties un apdulinaties,jo latvieshu nacijai atliek tikai one way ticket to UK

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz