Otrdiena, 29. septembris Mihails, Miķelis, Mikus, Miks, Miģelis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Arta Rabuško: “Tā ir katra cilvēka brīva izvēle, kā viņš brauc”

Arta Rabuško: “Tā ir katra cilvēka brīva izvēle, kā viņš brauc”
07.08.2020 06:00

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Pēdējo mēnešu laikā mūspusē, gan pilsētā, gan ārpus tās, notikuši vairāki ceļu satiksmes negadījumi ar smagām un pat letālām sekām. Arī cituviet Latvijā uz ceļiem ir daudz bojāgājušo un cietušo.

Varbūt kāds par mani pasmīkņās, taču ne tikai pēc manām domām, bet arī citu uzskatiem dažādu negadījumu skaita pieaugumu veicina pilnmēness. Arī mediķi traumpunktā droši vien to apstiprinās. Esmu pat dzirdējusi, ka, tuvojoties pilnmēnesim, mediķi rēķinās, ka būs vairāk darba, nekā ierasts. Arī uz ceļa esmu novērojusi, ka autovadītāju uzvedība šajā laikā atšķiras – pīpina bez iemesla, brauc agresīvi, nedod ceļu utt.

Otrs, kādēļ nereti autovadītājiem zūd koncentrēšanās spējas, ir psiholoģiskais faktors, proti, ja esi dzīves problēmu nomākts, ir lielāka varbūtība, ka kaut kādā brīdī aizdomāsies, un var notikt kaut kas nelāgs. Arī autovadītāja vecumam ir nozīme, ar gadiem mazinās reakcijas ātrums, kustības paliek lēnākas, pasliktinās redze, dzirde.

Tā ir katra cilvēka brīva izvēle, kā viņš brauc: kāds brauc pēc noteikumiem, bet cits tos neievēro un stūrē, it kā tiesības būtu nopircis, nevis kārtīgi mācījies braukt un godīgi nopelnījis apliecību. Ikdienā braucot, esmu novērojusi, ka arī ārzemju tūristi brauc “interesanti”, tomēr pēdējais gadījums, kas spilgtāk palicis atmiņā, bija Rīgas ielā, kur vienvirziena posmā uzreiz trīs automašīnas brauca pretējā virzienā. To pašu nereti dara arī velosipēdisti. Tas nav normāli, pat baisi paliek. Ja piedalies satiksmē, nedrīksti dalīt uzmanību – runāt pa to pašu telefonu. Tādos gadījumos līdz avārijai ir viens mirklis.

Ja runājam par jaunajiem autovadītājiem, tad nereti tie, kuri eksāmenus nokārtojuši ļoti labi, pēc tam brauc pat sliktāk nekā tie, kuriem bijušas grūtības. Tas ne vienmēr ir rādītājs – labi nokārtots eksāmens. Piemēram, teorijas eksāmenā saredzu robus, jo nav taču noslēpums, ka daļa jauno autovadītāju vienkārši iekaļ pareizās testa atbildes, bet patiesībā noteikumus nepārzina. Par šo Ceļu satiksmes drošības dienestam vajadzētu padomāt, varbūt jāmaina teorijas eksāmena formāts. Piemērs, četrpadsmitgadīgs puika kārto mopēda eksāmenu, teoriju nokārto bez kļūdām, bet, kad viņam pieiet klāt un pajautā, kam ir priekšroka vienādas nozīmes krustojumā, viņš pat nezina, kas tas tāds ir.

Jaunajiem autovadītājiem regulāri atgādinām, kādas var būt agresīvas braukšanas sekas, taču izvēle, kā braukt, tāpat paliek viņu ziņā. Nevaram pieņemt lēmumu viņu vietā. Reiz viens puisis lielījās, ka no Grobiņas uz Liepāju atbraucis ar 130 kilometru stundā lielu ātrumu. Ko tur vairs piebilst. Ir jau mums arī tādi autovadītāji, kuri tikuši pie tiesībām, grib izrādīties. Rodas iespaids, ka no vecākiem nav saņēmuši pietiekami lielu uzmanību, bet tagad ir pienācis laiks stutēt pašapziņu.

Arta Rabuško, autoskolas “Autostils-L” instruktore

21 komentāri

2020-08-07 06:39

paldies instruktorei par viedokli: Jā, it kā satiksmes noteikumi nosaka, kādā ātrumā jārit plūsmai pilsētā un uz šosejas, bet daži iedomājas, ka viņi ir tie, kuri to regulē. /// kamēr neliks sodus, vai noķerot par ātrumu, varēs atpirkties ar radiem, draugiem vai citiem, kuri atbalsta noteikumu neievērošanu, bardaks uz ielām un ceļiem būs ... un pīpinās tiem, kuri noteikumus ievēro ... Sviests!

2020-08-07 10:01

stāžš 55 g.,: ... visas kategorijas, bez soda punktiem. Atzīšos, brīžam braucu pārāk ātri, bet - tikai ārpus pilsētas, kontrolējot situāciju. Netaisnojos, nav labi! Autosatiksme, kāda tā ir Liepājā šobrīd, ir kas nepiedzīvots. Neierasti daudz a/m ielās, visdažādākie braukšanas stili. Nerunāšu par vīzdegunīgu pagriezienu nerādīšanu un riskantu krustojumu šķērsošanu pie jau ieslēgta sarkanā signāla, ar šo kaiti sasirguši pat satiksmes autobusu vadītāji. Mani, kā autovadītāju, tracina fakts, ka ceļu satiksmē šovasar piedalās aizvien vairāk velosipēdistu - pats braucu ik pārdienas gan vasarā, gan ziemā no 1954.gada - kuri, vizuāli vērtējot, nu nekādā gadījumā vēl nav sasnieguši 14 gadu vecumu un savā bērna prātā neapzinās riskus, ko rada sev un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Ikdienas, braucot pa Lielo ielu tilta virzienā, pa apzīmēto velojoslu pretī "pret spalvu" drāž gan BMXisti, gan sīki meitēni, radot nevajadzīgu stresu autovadītājiem. Un vēl - esmu pārliecināts, ka lēmums atļaut velosipēdistiem šķērsot apzīmētās pārejas braukšus, ir nepārdomāts un bīstams! Gan man, domāju, arī daudziem citiem autovadītājiem piere noraso, kad no
žoga/koka/mājas aizsega uz pārejas, neskatoties ne pa labi, ne kreisi, kapota priekšā izlido pusaudzis radioaustiņām galvā, pie tam - pirms pārejas samazinu ātrumu! Atkārtošu kopīgu viedokli - Liepājā ielās NESTRĀDĀ NE VALSTS, NE PAŠVALDĪBAS POLICIJA! Nav man, kā nodokļu maksātājam, jāpārzin POLICIJU grūtības ar štatu vietu aizpildīšanu un viņu iekšējās problēmas, policistiem JĀBŪT REDZAMIEM pilsētas ielās, lai disciplinizētu satiksmes dalībniekus, punkts!

2020-08-07 10:13

Leons: Re, pilnmēness pie vainas... Tad nu tā - noņemu ļaunu aci un pilnmēness ietekmi no mašīnas uz vienu gadu. Dārgi!

2020-08-07 10:47

Resnais Juris: Es jau gribētu teikt ka pie vainas pamatīga ātruma pārsniegšana un pārgalvīgi manevri. Man autiņam ir kruīzs un ar to braucu. Nedaudz virs atļautā un mierīgi ripinu. Bet 90% braucēju iet garām. Un pat tādi auto, kas izspiež pēdējo, bet viņam par katru cenu vajag garām. Tas pats ar bīstamiem manevriem un apdzīšanām. Nu kur tā milzīgā vēlme aizspraukties garām - to es nesaprotu. Iespējams tas sakņojas iedomībā, kad cilvēks iedomājas ka ir labāks, gudrāks utt un pārējie, kas nedara kā viņam patīkās ir muļķi un id... Iespējams par maz mums dzīve aplauž tādus. Tad policijai jāstrādā vairāk.

2020-08-07 11:09

Pipars: Mans ierēc par nu jau ikrīta situācijām. No enkura pa Brīvības ielu pa abām joslām brauc +/- 60 km h pēc spidometra, bet tikko tiek šķērsota pārbrauktuve pie Zemnieku ielas, tā aiziet, uz 80 km h :)))
Kāds mēness uz to iedarbojas nezinu.

2020-08-07 12:07

Un Vēl: Pēc tā cik st.... uzvedas uz ceļa var atpazīt īstos Liepājniekus. 'Jo reti kur vēl tā ierasts braukt uz sarkano, nerādīt pagriezienu un manevrēt pa joslām šurpu turpu kā Liepājā. Bet tam ir savs skaidrojums, mums policija uz ielām praktiski nav, vienīgi šad tad ātrumu pakontrolē taisnos gabalos un reizi gadā uzrīko reidu, par kuru visa pilsēta 3 dienas iepriekš zin.

2020-08-07 13:30

Ella: Jā,protams,ka tā ir katra brīvā izvēle, kā braukt.Ir tikai viens vienīgs bet-ja šitie brīvizvēles braucēji nepaķertu sev līdzi uz viņsauli pilnīgi nevainīgus cilvēkus.Arī bērnus,un jauniešus,kam vēl viss mūžs būtu bijis jānodzīvo.Dažreiz pat,izdzīvo viņi paši,bet bojā aiziet citi.Un kā gandrīz visur,baidoties,ka tik nepārkāpj kādas neaizskaramās "cilvēktiesības", Latvijas likumi ir mīksti, kā gliemis.Nevis-tiesību anulēšana uz mūžu, un pat cietumsods,bet pakratīt tik ar pirkstu tādam lielceļu slepkavam,un pēc laika šis ir atpakaļ trasē.Kamēr ar likumpārkāpējiem auklēsies, kā ar zīdaiņiem,nekur un nekas neuzlabosies.

2020-08-07 13:33

Ganibielas īpatnības: Liepàjà ir savdabîgi luksofori. Darbojas îpatnèji. Deg zaļais, pusotru sekundi dzeltens un tad sarkans. Nevajag brīnities, ja lēnāks autobuss , īpaši, ja pagrieziens, nepaspēj izbraukt krustojumu. Daudzi Liepājnieki jau zin šo īpatnību, tādèļ, ja 10 m pirms krusta iedegais no zaļā dzeltenais, tad atliek divi varianti, vai nu gāze grīdā, vai bremžu pedālis līdz galam. Ganību- Kungu krustojumā tas fakts, ka no smagā autiņa luksoforu sakuplojušā koka dēļ var ieraudzīt vai atrast lapotnē pēdējos padsmit metros- tā jau ir liepu pilsētas klasika. Fūres ar nelatvijas numuriem tur bieži kaukdamas stopējās, kad šoferītis beidzot ir sapratis, kurš luksofors ir īstais( tas- aiz liepas -izrādās!) un tajā pēc zalā praktiski uzreiz sarkanais, jo tas īsais dzeltenais nav nopietni

2020-08-08 10:08

KKK: ŠAi kazai ,kura "'sacepusi"" šo rakstu un izlikusi liepaniekos ar galvu toc nav kārtībā ,teikt ,ka ""Tā ir katra cilvēka brīva izvēle, kā viņš brauc: kāds brauc pēc noteikumiem, bet cits tos neievēro ...""
Šī zoss pat nespēj saprast kāpēc vajadzīgi satiksmes noteikumi!!! Un tajā par laikā attaisno tos ,kuri brauc kā pašiem gribas ,uzspļaujot citiem???
tie ir ""bidlas""--plebeji''kuri dara nerēķinoties ar citiem..
Šai zosij--""kura šo rakstu izdomāja ir obligāti jāiet psihiatra..un vēl ,novēlu viņai ,lai pašai vienmēr patrāpās ceļā tie ,kuri brauc kā pašiem gribas un arī gājēji ,kuri iet kā pašiem gribas nerēķinoties ar citiem..

2020-08-08 17:31

Xxx: Kkk taisnība ,nav ko piebilst.

2020-08-08 18:35

PartyŽanis: Tiem, kuriem Liepājā ir problēmas ar braukšanu, vajadzētu pārsēsties tramvajā. Mazs miests, trīs ielas un četras mašīnas piecās rindās

2020-08-08 18:57

Jaunliepāja: PartyŽani! Ja tev ir problēmas ar domāšanu, vajag pārvākties uz Ūdensgalvu! Tur tādi gudrīši ir dikti vajadzīgi! Liepājnieki cenšās risināt braukšanas problēmas runājot ,analizējot un domājot! Laikam jau tie lielākie pārkāpēji ir tādi kā PartyŽanis! Iebraukuši un plātās!

2020-08-08 21:53

Ilmārs no Bunkas: instruktorei- kad Jūs pēdējo reizi izgājat med.komisiju?

2020-08-08 22:18

Jauniņā: Gaužām žēl , kad pastāv šādi instruktori , kuri saviem kursantiem māca “pareizo braukšanu “. Katru otro dienu braucu pa Zirņu ielu ar 50 km/h nevienam netraucēju , nepaiet ne brīdis , kad gar sāniem aizlido auto +\- 75km/h un piedevām vēl noskatās uz tevi tā , it ka es kautko pārkāpju. Agresīvajiem vadītajiem vainu ir jāiemācās braukt pēc CSN, vainu jāsēž mājās.

2020-08-08 22:27

Jaunliepāja: ,,Tā ir katra cilvēka brīva izvēle, kā viņš brauc: kāds brauc pēc noteikumiem, bet cits tos neievēro un stūrē, it kā tiesības būtu nopircis, nevis kārtīgi mācījies braukt un godīgi nopelnījis apliecību.'' Nu moins! Prātiņ nāc mājas! Nahren ,pēc tava viedokļa vispār ir jāmācas? Nu nav tā brīva izvēle. Tāds domāšanas veids apdraud citus cilvēkus! Tādēļ nav jābrīnās ka mums ,Liepājā, uzrodās unikāli braucēji! Man savā laika instruktors bija ,,Melnais Oskars'' [Dossafā]. Mācījos 6 mēnešus. Tur vismaz instruktori mācīja domāt un paredzēt! Kāpēc tieši tā un nevis citādāk. Viens no postulātiem: nekad neapdzen traktoru ja kreisā pusē ir ceļš. Tas man ir palīdzējis izvairīties no daudzām avārijām ,ne tikai ar traktoru. Mums jau ir izaugusi pajoliņu paaudze kas nezina kas ir pagrieziens, un kāpēc tas jārāda! Jā, diez kas nav!

2020-08-09 19:07

Ilmars: Kā māc ,tā mauc...

2020-08-10 07:36

Dzinējs 1.3: Liepājas problēma ir nesamērīgi lielais luksaforu daudzums. Ja nespiedīsi, stāvēsi pie sarkanā. Samaziniet lulsaforu skaitu, satiksme pilsētā uzlabosies!

2020-08-10 07:54

to Dzinējs 1.3: Stājos pie sarkanā un nekur neesmu nokavējis. Kur tev tā jāpaspēj?

2020-08-10 11:24

stopa: Brīva izvēle pie stūres - ārprāts! Braukšanas instruktorei gan vajadzēja padomāt, pirms ko tādu pasaka. Ko un kā viņa māca jaunuļiem?

2020-08-10 21:12

Fredis: Ak jēziņ, Jūs esat mana favorīte!

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz