Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Otrdiena, 21. maijs

+15°C
Vējš: DA 6.2 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Akvelīna, Ernestīne, Ingmārs

Ģirts Jermoļenko: Lielākā bīstamība – dzīvojamos rajonos  (19)

Atslēgvārdi viedoklis

Liepājnieki pauž satraukumu par ātrbraucējiem un agresīvajiem vadītājiem pilsētā – ne vien pa maģistrālajām ielām, bet arī Liepājas centrā. Izskanējis viedoklis, ka satiksmes drošību varētu uzlabot, centrā un atsevišķās citās vietās pilsētā samazinot atļauto braukšanas ātrumu. 

– Kāda, jūsuprāt, ir situācija?

– Protams, ka atsevišķi braucēji pa pilsētu pārvietojas lielā ātrumā. To nevar noliegt. Ja runājam par pilsētas centru, tad tur ielas izveidotas tā, lai nemaz nevarētu tā ieskrieties. Ir apļi, luksofori, gājēju pārejas. Bet atsevišķas jaunizbūvētās ielas ar kvalitatīvo segumu atsevišķiem braucējiem rada vēlmi uzdot gāzi. Piemēram, pa Celtnieku ielu traucas, ieskrējušies no Kūrmājas prospekta. No Liedaga ielas nogriežoties Dienvidrietumu rajona dzīvojamā masīvā, brauktuve ir labā stāvoklī. Tāpat pa Atmodas bulvāri, kur svaigs segums. 

– Varbūt nepieciešams samazināt atļauto braukšanas ātrumu?

– Pie izglītības iestādēm jau ir ierobežojumi – tur atļautais maksimālais ātrums ir 30 km/h. Tā uzreiz pat nevaru iedomāties, kur vēl pilsētā būtu nepieciešams ierobežot atļauto ātrumu. Viena no vietām varētu būt Pulvera iela, bet tur nav blīvas apdzīvotības, tādēļ diez vai būtu nepieciešams bremzēt satiksmes plūsmu uz ostu.

Vislielāko bīstamību, manuprāt, rada braucēji – ne vien autovadītāji, bet arī mopēdisti un motociklisti, kuri lielā ātrumā pārvietojas pa iekšpagalmiem. Vairumā iekšpagalmu uzklāts kvalitatīvs segums. Un, kaut arī dzīvojamos masīvos atļautais maksimālais ātrums ir 20 km/h, ir atsevišķi neapzinīgi vadītāji, kuri brauc ātrāk. Tieši tur, manuprāt, pārgalvīgie rada vislielāko bīstamību. Jo iekšpagalmos taču spēlējas bērni, ir izbūvēti bērnu laukumi.

Tāpat liela bīstamība ir Dunikas ielā, kur blakus brauktuvei atrodas bērnu rotaļu laukums. Tiesa, te ātrbraucējus piebremzē gan izbūvētais ātrumvalnis, gan tas, ka brauktuve ir samērā šaura un tās malā atļauts novietot automašīnas. Lai stāvošos auto apbrauktu, ātrums jāsamazina.

Domāju, ka pārsātināt pilsētu, izbūvējot vēl tā saucamos guļošos policistus, arī nebūtu saprātīgi. Pirmkārt, likums tos neļauj izbūvēt uz tranzītielām. Tāpat nav prātīgi ātrumvaļņus izbūvēt ielās, kur kursē sabiedriskais transports. Bet atsevišķās ielās, piemēram, Dzintaru ielā risinājums ar ātrumvaļņiem ir veiksmīgākais. Ja agrāk pie vecās slimnīcas notika ne viena vien avārija, tad nu ātrumvaļņi liek braucējiem uzmanīties un ātrumu nomest. Manuprāt, vietas, kur nepieciešams ierobežot atļauto ātrumu, ir tās, kur visbiežāk notiek avārijas. Vadīties varētu pēc Ceļu policijas rīcībā esošās informācijas.

Lielākā problēma ir nevis atļautie 50 km/h, bet braucēju attieksme. Ne tikai ātrums, bet arī agresivitāte. Bīstami ir arī agresīvi braukt pa grants ielām – var saslīdēt.

– Kā piebremzēt ātrbraucējus un agresīvos braucējus?

– Noteicošais ir cilvēciskais faktors – viss atkarīgs no katra vadītāja. Policija, manuprāt, kontrolē gana aktīvi, tāpat rīko dažādas akcijas.

Ikvienam taču ir zināms, ka nevar pie stūres sēsties dzēris, bet taču tik un tā dzer un brauc. Zinām, ka nedrīkst pārsniegt atļauto ātrumu, ka nevajag skriet. Bet skrien. Vai tā ziema vai vasara. Protams, ir jāseko līdzi mašīnas tehniskajam stāvoklim, jābūt atbildīgam un auto jāaprīko ar atbilstošām riepām. Bet tik un tā nereti ignorē noteikumus.

Es gribētu aicināt iedzīvotājus, lai viņi gadījumos, kad redz iekšpagalmos kādu nesoties lielā ātrumā, aizrāda. Lai, atpazinuši kaimiņu, parunā ar viņu. Ja cilvēki nesaprot, tad likumnepaklausīgie jāsoda. Sevišķi tie, kuri noteikumus pārkāpj ne pirmo reizi! Jo tas nozīmē, ka šāds braucējs noteikumus ignorē apzināti, tas jau ir recidīvs.

Ģirts Jermoļenko, Liepājas domes Transporta infrastruktūras komisijas loceklis

  • Komentāri (19)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!