Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 23. februāris

+1°C
Vējš: R 7.7 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Almants, Haralds

Inese Budņika: Bērnu sasniegumi ir arī skolotāju uzvaras

Atslēgvārdi viedoklis | skolotāji | skolotāju diena | motivācija | gandarījums

Foto: No personīgā arhīva

Ikdienā mans kā skolotājas gandarījums ir tāds daudzslāņains. Ir gandarījums, kad bērniem patīk tas, ko viņi mācās, manas stundas viņus aizrauj un tā paskrien nemanot. Mūsu skolā stunda ilgst nevis 40 minūtes, bet gan 80. Citreiz tomēr bērniem ir grūti visu šo laiku sēdēt, mācīties, tādēļ, ja pie manis viņi saka, ka stunda aizlido, tas rada lielu prieku.

Ja bērni, ejot prom no stundas, man pasaka paldies, tad man šķiet, ka kaut kas ir izdevies. Pat tad, ja nezinu konkrētas lietas, kas viņus uzrunājušas, man ir apziņa, ka kaut ko daru pareizi. Galvenā ir tā atgriezeniskā saikne, ko saņemam no bērniem.

Plašāk vērtējot, arī skolotājiem ir ļoti būtiski, ja viņu skolēni gūst panākumus konkursos, olimpiādēs, eksāmenos. Es strādāju arī pie tā, lai bērnus tam noskaņotu. Tas ir liels prieks, jo bērnu sasniegumi ir arī skolotāju uzvaras. Arī tad, ja cenšamies neņemt visu personīgi, arī bērnu neveiksmes uzskatām par savām. Ja neizdodas, tad ir skumji, jo arī es pie tā esmu strādājusi, lai izdotos.

Ir svarīgi strādāt tā, lai bērnus motivētu, palīdzētu viņiem iet uz mērķi.

Šodien runāju ar skolniecēm par to, ko viņas vēlas darīt pēc skolas beigšanas. Viņas zina, ko grib darīt, taču skolotājs var palīdzēt saprast to, kas jādara šodien, lai to sasniegtu, jo bērniem bieži trūkst šādas zināšanas un pieredze. Motivēšana arī ir skolotāju ikdienas darbs.

Mums jāparāda, ka skola nav nekāds "ķeksis", jo katrs skolēns mācās sev, savai nākotnei, nevis skolotāja dēļ.

Kad izlēmu kļūt par skolotāju, man šķita, ka tā ir mana būtība, jo jau iepriekš biju strādājusi ar bērniem nometnēs, interešu izglītībā. Šo gadu laikā mana apziņa, ka būt skolotājai ir mans aicinājums, ir tikai nostiprinājusies. Kad es sāku strādāt, citi mani brīdināja, ka paies divi gadi, kamēr šo darbu vispār aptveršu un spēšu komfortabli strādāt. Man toreiz šķita, ka zinu taču, kā veidot stundas, kā mācīt. Taču tiešām pagāja aptuveni divi gadi, kamēr uzaudzēju ādu – nostiprinājās pašapziņa un izpratne par mācību procesu, metodēm. Protams, ka mācības ir nebeidzams process.

Arī skolotājiem visu laiku ir jāmācās, jābūt redzīgam un dzirdīgam. Ja pedagogam sāk šķist, ka viņš visu zina, tad ar viņu ir cauri.

Pašu skolēnu novērtējums ir dažāds – citi redz un novērtē skolotāja ieguldītās pūles, taču citiem tas ir vienalga. Tas ir atkarīgs arī no tā, kas notiek mājās – ja mājās ieaudzina cieņu un vērtības, tad viņi to izprot. Ja tas nenāk no mājām, tad bērni ļoti reti paši no sevis radīs spēju novērtēt. Bērni ir ļoti prasīgi - viņi vēlas, lai skolotājs saprot viņu, bet nevar saprast skolotāju, ka arī mēs cenšamies un esam cilvēki. Arī to vajag mācīties.

Inese Budņika, Liepājas Raiņa 6.vidusskolas angļu valodas skolotāja

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!