Trešdiena, 5. augusts Osvalds, Arvils
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ingus Ukstiņš: Stacionārie fotoradari visvairāk vajadzīgi uz maģistrālajiem ceļiem un tranzītielām

Ingus Ukstiņš: Stacionārie fotoradari visvairāk vajadzīgi uz maģistrālajiem ceļiem un tranzītielām
Foto: liepajniekiem.lv
03.03.2014 17:40

Ingus Ukstiņš, VP Kurzemes reģiona pārvaldes Liepājas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas priekšnieks

Ņemot vērā to, ka Rīga ir Latvijas galvaspilsēta, ir tikai
likumsakarīgi, ka pirmie 20 stacionārie fotoradari tiks izvietoti Rīgā un Rīgas
apkārtnē. Jo, tāpat kā iedzīvotāju skaits, arī transporta skaits un satiksmes
plūsma Rīgā un ap Rīgu ir nesalīdzināmi lielāka, nekā citur valstī.

Projekts par stacionāro fotoradaru izvietošanu, cik man
zināms, ir ilgtermiņa projekts. Ja katru gadu plānots iegādāties 20 stacionāros
fotoradarus, tad attiecīgi būtu vēlams no tiem 20, ko nākamajā gadā iegādāsies,
desmit varētu novirzīt Kurzemei, bet desmit Vidzemei vai Latgalei. Proti, uz
reģioniem.

Ja 20 radari tiktu izdalīti pa visu Latviju un Kurzemē
uzstādīts tikai viens no tiem, tad faktiski no tā jēgas nebūtu nekādas. Varbūt
konkrēti vienu melno punktu tas varētu pasargāt, bet pēdējā laikā, ņemot vērā
notikušos ceļu satiksmes negadījumus, mūspusē nav iezīmējušies konkrēti melnie
punkti, kur būtu sistemātiski notikuši ceļu satiksmes negadījumi.

Domāju, ka mūspusē stacionārie fotoradari visvairāk būtu
vēlami uz maģistrālajiem autoceļiem: Rīga – Liepāja, Rīga – Ventspils. Tie būtu
primārie. Tālāk, izanalizējot vietas, kur notikuši ceļu satiksmes negadījumi
vai sistemātiski tiek pārsniegts atļautais braukšanas ātrums, vajadzētu
uzstādīt radarus, lai novērstu pārkāpumus un nelaimes gadījumus šajās vietās.

Arī Liepājas pilsētā, manuprāt, pāris stacionārie fotoradari
par sliktu nebūtu. Tas tikai uzlabotu satiksmes kultūru. Galvenokārt,
stacionāros radarus vajadzētu izvietot uz maģistrālajiem ceļiem un
tranzītielām.

Tas, ka stacionāro fotoradaru izvietošana ir CSDD
kompetencē, manuprāt, ir tikai apsveicami. Viennozīmīgi pareizs ir risinājums,
ka valsts iestāde uzņemas šo pienākumu. Manuprāt, nav īsti pareizi, ka privāta
firma vai persona veic ātruma kontroli, turklāt par to vēl saņemot attiecīgus
procentus no soda naudas apmēra. Tas faktiski ir valsts amatpersonu, policijas
uzdevums.

Tādēļ domāju, ka gadījumā, kad radaru izvietošanu un
atbildību par tiem uzņemas CSDD, tas ir ļoti pareizs risinājums. Līdz ar to
nevajadzētu būt tādām problēmām, kā iepriekš bija ar privāto firmu, kad,
piemēram, noteiktos termiņos netika uzstādīti radari, izvietošanas laiks vairakkārt
tika atlikts, bet solītais vienalga netika izpildīts. Tā nav īsti korekta
darbība.

Līdz tam, kamēr arī mūsu pusē tiks izvietots kāds no stacionārajiem
fotoradariem, policija turpinās strādāt tāpat, kā līdz šim. Kamēr nevaram
izmantot pārvietojamo fotoradaru, tikmēr strādājam ar radariem, kas iebūvēti
operatīvajos transportlīdzekļos, kā arī ar rokas radariem.

Visi Satiksmes uzraudzības rotas operatīvie automobiļi ir
aprīkoti ar videoradariem. Liepājas iecirkņa rīcībā ir arī četri rokas radari.
Visi ikdienā tiek lietoti, lai kontrolētu, vai autobraucēji nepārsniedz atļauto
braukšanas ātrumu.

Manuprāt, pārvietojamie radari varētu dot pat lielāku efektu
vidējā ātruma samazināšanai, nekā stacionārie. Jo stacionāro radaru mērķis ir
samazināt negadījumu skaitu melnajos punktos. Šajās vietās uzliekot stacionāro
fotoradaru, samazināsies braukšanas ātrums un ir iespējas izvairīties no negadījumiem
ar smagām sekām.

Savukārt mobilie fotoradari, pirms kuriem nav jāuzstāda
brīdinājuma zīmes, vadītājus disciplinē. Autobraucēji, zinot, ka jebkurā vietā
un jebkurā laikā var būt pārvietojamais fotoradars, tomēr kļūst prātīgāki. Varbūt
ne uzreiz, bet pēc soda saņemšanas, kad pārkāpums fiksēts ar fotoradaru, noteikti
aizdomāsies, ka varbūt tomēr ir jāsamazina braukšanas ātrums, jābrauc atļautā
ātruma robežās. Mobilie fotoradari dod iespēju samazināt vidējo braukšanas
ātrumu valstī.

Tiesa gan, mobilo radaru izmaksas ir augstākas. Ar
mobilajiem radariem ir tā problēma, ka pie šīm ierīcēm visu laiku jābūt klāt
cilvēkam. Tas prasa papildus resursus – cilvēkam jāmaksā alga, vajadzīga
mašīna, tai nepieciešama degviela u.c. Tomēr domāju, ka efektīvāki, lai
samazinātu ātrumu, viennozīmīgi ir pārvietojamie fotoradari.

14 komentāri

2014-03-03 20:52

janka.: fufels. stacionārie radari derīgi tikai atsevišķa posma ātruma samazināšanai- piemēram pie skolas utt... Ir jābūt idiotam lai nebūtu informētam, kur tas radars ir izvietots- līdz ar to, kā tas var samazināt manu pārvietošanās ātrumu piem. Rīga Liepāja?- tikai tā, ka es tos 300 m nobraukšu lēnāk, un tas arī viss.

2014-03-03 22:00

asaka: Pilnīgi piekrītu! Stacionāram radaram jābūt pie skolām, bīstamiem/ sarežģītiem krustojumiem utt. Tikai tur ir viņu jēga, samazināt ātrumu konkrētā vietā! Un atsaukties uz avāriju statistiku, teikt ka tas tāpēc ka mums nav fotoradaru ir bērnišķīgi, izanalizējiet avāriju iemeslus nevis skaitu! Pa lielākai daļai visas traģiskās avārijas ir vai nu reibumā vai braucot pārspīlēti pārgalvīgi! Ne vienai ne otri šai grupai stacionārs fotoradars neko nemainīs...

2014-03-03 22:38

kaprālis: Vai kkāda kaste man liek apstāties? Diez vai. Pilsētā skrējējus, protams, tos, kas ievēro kaut vienu citu noteikumu var ar luksaforu palīdzību! Pie konkrētā pārkāp noteikumus, nākamajā 100% sarkanais lai pārslēdzas, ja nemaldos, pat Latvijā kkur pielietota prakse, pilsētā noteikti strādātu. Guļošie tā pat. Nu ir iespējams slāpēt ātrumu ar šķēršļiem, piemēram, ja lido, tad tiešām lido, bet kur ir jāpiebremzē-piebremzēs. Policiju ielās, druksu cieņu vienam pret otru, nemērīties krāniem un viss OK!

2014-03-04 02:51

ukens: izskatas vins peec riktiiga rausa

2014-03-04 05:11

Andron Mc: Vakar kautkādu 3 minūšu laikā bij 1 avārijas situācija, 1 šaubīgs tehnofobs vadītājs un 1 urļaks ar BMW pie Amritas krustojuma.
Kur policija? Ak, protams, pārslogota ķerot uz ātrumu.

2014-03-04 18:42

kamene: Melnos punktus var apkarot atjaunojot baltās raustītās, sadalošās joslas tās nodilušas un pa asiem pagriezieniem Durbe- Skrunda ir bīstamas. Tagad saprotu, kā tie cilvēki ir ierāvuši grāvī vai upēs, tur pa nakti arī ar 70 ir bīstami???

2014-03-04 20:41

velens: ja ta ir latvija bagatie piemeram lietuva braucu biezi tur ir gulosie policisti pie skolam visur un pirms pilsetam lv jau nauda ir daudz tad jau var radarus likt galva laikam domata lai kustinatu nejau ta pat vien latviesus sauc par zirga galvam

2014-03-05 08:41

Uklvuk: ..... Nuja tikai LV ir iestastijuši cilvekiem ka pirms momilajiem radariem nevajag zimes.... Mobils radars ir tiki kamer vinsh ir kustiba.... lidzko tiek uz triskaja vinsh paliek par stacionaru.... Diez kapec ES ta nau... Tur pat policijas masinas logos ir bridinajuma zimes ka strada videonoveroshana un radars....... jo uz filmesh., fotograf.. atiecas likums .... Bet ne LV.....!!!!

2014-03-05 08:43

Uklvuk: mobilajiem.......

2014-03-05 08:46

Uklvuk: To ka radarus vajag ,pilnigi pietkritu bet vinjus vajag lietot pareizi nevis naudas gushanai........!!!!!!!!! Pie mums jau visas atskaites neveido cik ir samazinajies vai cik ir uzlabojies , bet gan CIK IR IEGUTS VALSTS KASE!!!!!!! Vai pietiks maju uzraut vai neeee.....:))

2014-03-05 10:03

Opaps: Un noteikti viens vai pat labāk divus posmā no metalurga līdz pilsētas robežai.Ātrumu nedrīkst pārsniegt ne centrā, ne pretī hidrolatam.

2014-03-06 10:13

piena puika: es tomēr nesaprotu-no kurienes tādi astranomiski cipari radara cenai...elektronika nav dārgākā prece...

2014-03-15 01:02

Eds88: Opap- izkāp beidzot no žiguļa, moskviča vai ar ko tu tur pārvitojies un iegādājies briles, kā arī izej ārstu komisiju, itsevišķi okulistu. Jo tev nav saprašana par 21 gadsimta auto būtību. Uz 60-70 braucot tevis pieminēto gabalu ir norma un ja tev skauž ka tava kaste ātrāk neiet, tad ej ar kājām. Tur nav tik apdzīvota vide, ir luksafors un ir gājēju pērejas. Parādi kad tur ir bijusi avārija dēļ tā kad kāds brauc uz 70??? Radarus vajag pie skolām, bērnudārziem kur arī es sabremzēju---

2014-03-15 01:02

Eds88: jo tie mazie ir mūsu nākotne, mūsu bērni, par tiem ir jauztraucās- ne ---Par psihopātiem kurus tāpat arī neizmācīs neviens radars. Piemēri netrūkst, cukura aplis kautvai , un nesenā trģēdija ar 6 jauniešiem. Kur tur bija radars?

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz