Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 11. decembris

Vārdadiena: Valdemārs, Valdis, Voldemārs

Ita Cērmane: A9 un A11 – glaunākie ceļi; tikai jābrauc ar prātu  (15)

Atslēgvārdi autoceļi | A11 | A9 | ziema | riepas

Foto: Jānis Vecbrālis

Ja vēl pirms gada teju ikviens šausminājās, ka autoceļš A11 Liepāja – Lietuvas robeža, kas ir Latvijas vizītkarte, iebraucot valstī no vecās Eiropas, ir baisā stāvoklī, kas Latvijai godu nedara, tad nu situācija krasi mainījusies.

Šosejas A11 Liepāja – Lietuvas robeža un A9 Rīga – Liepāja ir glaunākie ceļi. A11 ir pat labākā stāvoklī, nekā ceļi Lietuvā, kam savulaik tik ļoti tiecāmies līdzināties.

Par to pārliecinājos aizvadītās nedēļas nogalē, pēc ilga pārtraukuma  braucot uz Klaipēdu. Šoseja no Liepājas līdz Lietuvas robežai ir vārda vistiešākajā nozīmē kā galds. Tik labs šis ceļš nav bijis, kopš sevi atceros.

Interesantākais, ka nu esam mainītās lomās. Proti, ja pirms A11 rekonstrukcijas, tumsā braucot mājās no Lietuvas, bedres liecināja: esam Latvijā, tad nu ir otrādi – bedres ir kaimiņu pusē. Arī autoceļš uz Klaipēdu ir stipri sliktākā stāvoklī, nekā A11. Jā, vietām uzlikti ielāpi, vietām šobrīd notiek remontdarbi, bet kopumā A11 ir pārliecinoši pārāks.

Arī Klaipēdā maģistrālās ielas nebūt nav tik gludas, kā Liepājā. 

Sagadījies tā, ka vēl pirms nedēļas biju galvaspilsētā. Arī autoceļš A9 Rīga – Liepāja pēc remontdarbiem ir karalisks. Un Rīgā, tāpat kā Klaipēdā, nav tik labā stāvoklī esošu brauktuvju, kā Liepājā. Īpaši to var izjust, ja galvaspilsētai jāizbrauc cauri. Brīvības gatvē asfalts ir tāds, ka labāk muti turēt ciet, lai, iebraucot bedrē, mēli nenokostu...

Vien skumji, ka nu, kad A9 , A11 un Liepājas ielu stāvoklis krasi uzlabojies, esam atraduši jaunu tēmu, par ko zūdīties. Kādam, kaut ziema tikai nupat sākusies, ceļi nav pietiekami notīrīti un nokaisīti, bet kāds negrib ziemas riepas.

Pirms pāris dienām, tuvojoties 1.decembrim, kad transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, publicējām atgādinājumu par to. Skumji lasīt komentārus, kur daļa komentētāju pauž negatīvu attieksmi pret prasībām aprīkot savus spēkratus ar ziemas riepām.

Kad Liepājā uzsniga pirmais sniegs, vienā dienā tika reģistrēti 17 (!) negadījumu. Arī ar cietušajiem. Atkal ziema pārsteidza nesagatavotus...

No vienas puses tiesa ir, ka pirms gadiem 20 labu riepu nebija un ir tā braucām. Jā, braucām! Tikai gribu aicināt atminēties, kādi spēkrati toreiz bija un cik intensīva bija satiksme. Ne uz pusi tāda, kā šobrīd!

Bet tiem, kuri sūkstās, ka ziemas riepas par dārgu, atļaušos teikt, ka riepas pieejamas par dažādām cenām. Nav noteikti jāpērk populāro zīmolu ražojumi, pārmaksājot par brendu!

Un galu galā, labas riepas iegādājamies un par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli taču rūpējamies pirmām kārtām savas drošības dēļ. Ja kāds nevar atļauties iegādāties budžeta klases riepas vai saremontēt savam braucamajam, piemēram, bremzes un noregulēt gaismas, varbūt viņam labāk pārsēsties uz sabiedrisko transportu vai cierēt kājām?

  • Komentāri (15)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!