Svētdiena, 23. februāris Haralds, Almants

Ita Cērmane: A9 un A11 – glaunākie ceļi; tikai jābrauc ar prātu

Ita Cērmane: A9 un A11 – glaunākie ceļi; tikai jābrauc ar prātu
Foto: Jānis Vecbrālis
30.11.2018 10:00

Ita Cērmane, žurnāliste

Atslēgvārdi

Ja vēl pirms gada teju ikviens šausminājās, ka autoceļš A11 Liepāja – Lietuvas robeža, kas ir Latvijas vizītkarte, iebraucot valstī no vecās Eiropas, ir baisā stāvoklī, kas Latvijai godu nedara, tad nu situācija krasi mainījusies.

Šosejas A11 Liepāja – Lietuvas robeža un A9 Rīga – Liepāja ir glaunākie ceļi. A11 ir pat labākā stāvoklī, nekā ceļi Lietuvā, kam savulaik tik ļoti tiecāmies līdzināties.

Par to pārliecinājos aizvadītās nedēļas nogalē, pēc ilga pārtraukuma  braucot uz Klaipēdu. Šoseja no Liepājas līdz Lietuvas robežai ir vārda vistiešākajā nozīmē kā galds. Tik labs šis ceļš nav bijis, kopš sevi atceros.

Interesantākais, ka nu esam mainītās lomās. Proti, ja pirms A11 rekonstrukcijas, tumsā braucot mājās no Lietuvas, bedres liecināja: esam Latvijā, tad nu ir otrādi – bedres ir kaimiņu pusē. Arī autoceļš uz Klaipēdu ir stipri sliktākā stāvoklī, nekā A11. Jā, vietām uzlikti ielāpi, vietām šobrīd notiek remontdarbi, bet kopumā A11 ir pārliecinoši pārāks.

Arī Klaipēdā maģistrālās ielas nebūt nav tik gludas, kā Liepājā. 

Sagadījies tā, ka vēl pirms nedēļas biju galvaspilsētā. Arī autoceļš A9 Rīga – Liepāja pēc remontdarbiem ir karalisks. Un Rīgā, tāpat kā Klaipēdā, nav tik labā stāvoklī esošu brauktuvju, kā Liepājā. Īpaši to var izjust, ja galvaspilsētai jāizbrauc cauri. Brīvības gatvē asfalts ir tāds, ka labāk muti turēt ciet, lai, iebraucot bedrē, mēli nenokostu…

Vien skumji, ka nu, kad A9 , A11 un Liepājas ielu stāvoklis krasi uzlabojies, esam atraduši jaunu tēmu, par ko zūdīties. Kādam, kaut ziema tikai nupat sākusies, ceļi nav pietiekami notīrīti un nokaisīti, bet kāds negrib ziemas riepas.

Pirms pāris dienām, tuvojoties 1.decembrim, kad transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, publicējām atgādinājumu par to. Skumji lasīt komentārus, kur daļa komentētāju pauž negatīvu attieksmi pret prasībām aprīkot savus spēkratus ar ziemas riepām.

Kad Liepājā uzsniga pirmais sniegs, vienā dienā tika reģistrēti 17 (!) negadījumu. Arī ar cietušajiem. Atkal ziema pārsteidza nesagatavotus…

No vienas puses tiesa ir, ka pirms gadiem 20 labu riepu nebija un ir tā braucām. Jā, braucām! Tikai gribu aicināt atminēties, kādi spēkrati toreiz bija un cik intensīva bija satiksme. Ne uz pusi tāda, kā šobrīd!

Bet tiem, kuri sūkstās, ka ziemas riepas par dārgu, atļaušos teikt, ka riepas pieejamas par dažādām cenām. Nav noteikti jāpērk populāro zīmolu ražojumi, pārmaksājot par brendu!

Un galu galā, labas riepas iegādājamies un par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli taču rūpējamies pirmām kārtām savas drošības dēļ. Ja kāds nevar atļauties iegādāties budžeta klases riepas vai saremontēt savam braucamajam, piemēram, bremzes un noregulēt gaismas, varbūt viņam labāk pārsēsties uz sabiedrisko transportu vai cierēt kājām?

15 komentāri

2018-11-30 11:44

Itai Cērmnītei!: Tilts pāri Toseles upītei, īsts "meistardarbs"..... Kaut tā remontētājiem pierē p.... izaugtu!

2018-11-30 12:37

Uhh: Riebjas šitās rubrikas. Teikt ko nav, bet noteikts vārdu skaits no pirksta jāizzīž

2018-11-30 13:20

Alberts: No kura laika Lietuva skaitās pie "vecās Eiropas"? A?

2018-11-30 18:22

vietejais: Cērmanei pirms Z-svētkiem nauda beigusies,ka jāuzcep raksts ne par ko,lai izdīktu kaut kādu honorāriņu?

2018-11-30 19:06

Smieklīgi!!!: Kārtējās Cērmanes bezjēdzīgās cērmes!

2018-12-01 12:02

Asaka: Pirmajam komentāram cepums! Uzjautrināji dienu! Bet par Itas rakstiem kopumā runājot rakstīt jau māk, bet nevajag rakstīt par tēmām kur neko nesaprot, iznākums nevisai!

2018-12-01 12:29

Daymant: Klaipēdas ceļš ir nesalīdzināmi sliktāk uzbūvēts nekā Rīgas ceļš kurš ir daudz līdzenāks. Vispār ceļu būvētājiem derētu līdz Polijai aizbraukt apskatīties kā ir jābūvē.

2018-12-01 18:10

zidainiss: nicas cels bija vel normals,labak Liepajas grantenes butu uzcepusi

2018-12-01 21:15

Edmund Meijer: Raksts no serijas"Par tramvaja nozimi cukkopibaa".

2018-12-02 08:21

SaVi: Šoreiz pievienošos tiem, kuri rakstu uzskata par "izzīstu no pim...". Lepoties ar to, ka nu mūsu ceļi tagad ir labāki par LT ir absurda kangals, jo tādiem tiem bija jābūt jau sen. Neredzu neko labu šādā tendencē, ka ar labiem ceļiem lepojamies n gadus pēc neatkarības atgūšanas, jo tiem bija jābūt kā vienai no galvenām prioritātēm jau pašos pirmsākumos. Tas liecina tik par vienu - LV attīstība bija greiza un neloģiska...to jau jūs paši zināt, visam tam esam gājuši cauri. Labāk rakstītu par Liepājas grants ceļiem, domāju, ka aktuālāka tēma. :D

2018-12-03 00:08

Hm: Bet kada stavokli ceļš ir no Priekules līdz Skodai tiešām bedres arprata dziļas vai tad nevar aizlapit

2018-12-03 10:15

Alis: Pirmais koments ir spožs - jūtu,pirmdiena būs izdevusies! Citādi raksta jēga - absolūta nulle! Tiešām,varbūt,nevajag mocīties,mēģinot kaut ko izmurgot par tēmu,par kuru nav nekas,ko teikt.

2018-12-04 14:46

Jonas: Nav svarīgi, ka vienu ceļu esam uztaisījuši labāku, jo loģiski, ka tikko asfaltēts ceļš būs gandrīz vienmēr labāks par senāk asfaltētiem. Svarīgs ir ceļu stāvoklis valstī kopumā. Tur mums līdz leišiem vēl tālu.No raksta var saprast ka mēs visiem esam priekšā.

2018-12-05 12:17

Kapteinis: Ceļa posms no Liepājas līdz Nīcai ir sliktā kvalitātē - brauc kā ar kuģi - uz augšu, uz leju, tad viena mašīnas puse augšā, tad otra! Un ceļa platums brīžiem liek kājāmgājējiem un riteņbraucējiem "lidot", nevis lietot ceļu! Nezinu kur ziemā paliks sniegs šādos ceļa posmos! Ceru ka šo ceļa gabalu nepieņems ekspluatācijā, un liks pārtaisīt!

2018-12-05 20:11

parasts pensikis: Tilts par Toseli tiesam super! Izbraucot no Vecvagaru vistam uz sosi neko nevar redzet kas nak no Nicas puses

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli