Trešdiena, 28. oktobris Ninona, Ņina, Antoņina, Oksana
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ita Cērmane: Galvenais – ”blīve” starp pedāļiem un stūri

Ita Cērmane: Galvenais – ”blīve” starp pedāļiem un stūri
Foto: liepajniekiem.lv
20.07.2013 07:00

Ita Cērmane, www.liepajniekiem.lv

Kāds paziņa, atgriezies no ilgāka komandējuma Vācijā, nespēja
noturēties, nepadalījies ar vāczemē piedzīvoto satiksmes jomā. Nevis par
gludajiem ceļiem, bet gan satiksmes dalībnieku savstarpējo cieņu citam pret
citu.

Šī saruna manī raisīja atmiņas par pašas satiksmes jomā piedzīvoto
ārpus Latvijas. Jā, piekrītu paziņam, ka satiksmes dalībnieki vecajā Eiropā ir
daudz laipnāki un iecietīgāki cits pret citu. Piemēram, kad kāds apjucis
svešinieks krustojumā, ieslēdzoties zaļajai gaismai, vilcinās, nesākas izmisīga
taurēšana. Tāpat tā saucamais rāvējslēdzēja princips ir pašsaprotama lieta.

Reiz pēc ilgākas prombūtnes, braucot mājup no Dānijas, jau
pieradusi pie vecās Eiropas satiksmes plūsmas un turienes braucēju savstarpējās
cieņas citam pret citu, biju nepatīkami pārsteigta, kad Polijā atkal nācās
sastapties ar agresīviem braucējiem.

Par to, kādēļ mūsu satiksmes dalībnieki ir neiecietīgāki un
agresīvāki par braucējiem Eiropā, daudz esmu domājusi. Un nonākusi pie
secinājuma, ka, manuprāt, ikdienas stress, kādā mēs dzīvojam, atbalsojas
satiksmē.

Nokreņķējušies par to, lai visu paspētu un par nopelnīto ne
to lielo naudu apmaksātu visas vajadzības, iekļaujamies satiksmē. Un arī tur ir
lietas, kas bieži vārda vistiešākajā nozīmē tracina. Piemēram, autovadītājs,
kurš ”velkas” ar ātrumu 30 kilometri stundā atļauto 50 vietā un bremzē visu
satiksmes plūsmu, autobraucējs, kurš nevīžo parādīt pagriezienu, vai bezkaunīgs
velosipēdists, kurš, nenokāpis no braucamā, šķērso neregulējamu gājēju pāreju.

Ik dienu nākas izvairīties vismaz no pāris avārijas
situācijām, ko izraisa nemākulīgi, noteikumus nezinoši vai zināt negriboši
satiksmes dalībnieki (Arī gājēji ir satiksmes dalībnieki!). Un, manuprāt, tas
ir iemesls, kādēļ arī solīdi satiksmes dalībnieki reizēm sāk uzvesties
agresīvi.

Galvenais satiksmē ir ”blīve” starp pedāļiem un stūri –
vadītājs. Viņš ir pats, pats būtiskākais gan savstarpējā sapratnē (Vai gan
grūti palaist kādu citu braucēju no šķērsielas, ja pašam priekšā luksoforā deg
sarkanā gaisma? Turklāt varbūt nākamajā dienā pašam vajadzēs no kādas
šķērsielas vai pagalma izkļūt.), gan, lai neveidotos avārijas situācijas. Jo ne
jau no visām izdodas izvairīties.

Pagājušajā sestdienā, jau stipri vēlā vakara stundā, braucot
pa K.Ūliha ielu, no L.Paegles ielas, kas ir mazāk svarīga, pat nesabremzējot,
manis vadītajam auto priekšā ”izlēca” jauna puiša stūrēts ”BMW”. Strauji
sabremzēt un izvairīties no sadursmes izdevās par mata tiesu, un tikai pateicoties
tam, ka neviens nebrauca pretim. Taču ne visiem izdodas izvairīties no šādām
situācijām.

Ikvienā satiksmes negadījumā nostrādājis ”blīves” efekts.
Arī traģiskajā avārijā Cukura ielas aplī. Tāpat pēdējos negadījumos, kad
autovadītāji, nezināmu iemeslu dēļ iestūrējuši pretējā braukšanas joslā,
izraisījuši sadursmes.

”Blīve” svarīga ir ne tikai automašīnā, bet starp pedāļiem
un stūri arī divriteņotajiem transportlīdzekļiem – motocikliem, mopēdiem un
velosipēdiem. Tirpas skrien pār kauliem, kad motobraucēji traucas pa pilsētas
ielām, stipri pārsniedzot atļauto ātrumu, vai mopēdisti neievēro distanci.
Novizualizējot, kas ar šādu mopēdistu notiks gadījumā, ja auto būs spiests
strauji bremzēt, metas šķērma dūša.

Pirms pāris dienām velosipēdists pašā Liepājas centrā
notrieca gājēju. Ik dienu ir situācijas, kad autovadītājiem strauji nākas
bremzēt, jo neregulējamu gājēju pāreju, nenokāpjot no braucamā, šķērso
velosipēdisti. Bieži tie ir pieaugušie kopā ar saviem bērniem. ”Labu” piemēru
rāda jaunajai paaudzei…

Ne pirmo reizi atļaušos velosipēdistus aicināt atvērt
satiksmes noteikumu grāmatiņas. Pirmkārt, bez satiksmes noteikumu zināšanām ar
divriteni no sētas ārā braukt nedrīkst – tā vadīšanai arī nepieciešamas tiesības.
Otrkārt, velosipēdisti ir satiksmes dalībnieki, nevis ”svētās govis” – uz viņiem
arī attiecas satiksmes noteikumi. Un paši elementārākie: šķērsojot brauktuvi pa
neregulējamu gājēju pāreju, no velosipēda jānokāpj; pa ietvi velosipēdists
drīkst braukt, taču nedrīkst traucēt gājējiem.

Tiesa, grēko attiecībā uz satiksmes noteikumiem ne tikai
braucēji, bet arī gājēji. Arī kājāmgājējiem, manuprāt, būtu jāzina (te domāju –
jāievēro) elementāri noteikumi. Piemēram, pirms iziešanas uz gājēju pārejas,
lai pa to šķērsotu brauktuvi, jāpārliecinās, vai mašīna jau nav blakus, vai tā
spēs apstāties.

31 komentāri

2013-07-20 09:44

ABCDE: Tikai nevajag muldēt.Nejau visi ārzemēs ir tik laipni un pieklājīgi.

2013-07-20 09:45

es: Liepaja pat ignore tos kas strada uz cela...tik debili shoferi ir Liepaja..

2013-07-20 10:18

bigdog: Tikai nevajag muldēt. Acīmredzot paziņa ir bijis pirmo reizi ārpus LV un ir lielā sajūsmā par iespēju nokļūt ārzemēs, un ne jau pats pie stūres tur brauca. Jo vāciešu maniere uz bāņa izlīst kreisajā joslā mirklī, kad no aizmugures kāds nesās labā ātrumā, ir apbrīnojama. Tie, kuri paši brauc pa turieni, zin, par ko es runāju. Vēl iesaku pabraukt tālāk līdz Itālijai un paskatīties, kas notiek, kad kāds bremze nebrauc pie zaļā vai arī pavērot rāvējslēdzēja principu darbībā tur :)

2013-07-20 11:15

nuja nuja: Aptaisīties var.Posms uz Rīgu tiek remontēts,lai izbrauktu cauri Aizputei atkal ceļu remonts.Katik psihaloga padomus nevajag iestāžu pārstāvjiem ,kuri plāno ceļu remontus.

2013-07-20 13:08

Ita, Ita, Ita: Kā gan Tev neveicas - vienmēr Tev atgadās nebeidzamas avārijas situācijas un citi ČP. Es pie stūres 46 gadi, visas kategorijas, izbraukājis Eiropu, 5 gadus braucis Maskavā, bet tici - NE REIZI nav nācies extrēmi bremzēt un par "mata tiesu" nesadurties ar citu transportlīdzekli vai gājēju. Acīmredzot, Tu nepareizi izproti situāciju vai neprognozē to. Kaut kāda nepārtraukta histērija Tavos stāstiņos ...

2013-07-20 13:24

zzz1: jā, jā , vācijā ir gludi ceļi (diez kāpēc vācieši bļauastās, ka ceļi bedraini? vācijas ceļi nebeidzas ar autobāņiem) un pieklājīgi vadītāji- dienas smieklu deva

2013-07-20 14:17

Liepājnieksa: Te varu piekrist raksta autorei ja tās ir viņas personīgās domas.

2013-07-20 14:25

Liepājnieksa-Itai: Tad jau tu esi laimes bērns vai nelaimes čupiņa kura savas neveiksmes maskē aiz it kā vienmēr veiksmīgā tēla, kādrei man 15 gadu vecumā bija pazīstams no Kursīšiem čalis kas savos 15b bija jau pārdzīvojis vairāk 100gadīgs vecītis, vai tik nēsi tu no tiem varenajiem un pareizajiem. Man jau pāri 50g un stāžš 37g un tādas situācijas ir bijušas arī.

2013-07-20 15:33

augs to bigdog: Nu, labi tie kreisie izlīdieni tiešām reizēm kaitina, itsevišķi, kad esi ļoti tuvu klāt, bet tad tev izlien priekšā. Tomēr kopumā ņemot gan DE gan NL ir pieklājīgāki vadītāji, it seišķi NL, pat tad ja dosi viņam ziņu, lai tevi apdzen (smaga krava, vai kaut ko meklē), viņš tik un tā vilksies aiz tevis, kaut vai uz 20km/h, reizēm pat apstājoties negrib apbraukt. Nevar pat saprast vai tik kultulāri vai vienkārši lohi

2013-07-20 17:29

Jānis V: Pilnīgi piekrītu Itai. Stulbie velosipēdisti ar tampaksiem (austiņām) ausīs dragā pāri ielai ārpus visiem noteikumiem, brīžam liekas pašnāvnieki. Pagrieziena NERĀDĪTĀJI ekonomē uz elektrību, lai ietaupītu naudu degvielai, tā taču dārga. Muļķie mopēdisti vēl lielāki pašnāvnieki kā velosipēdisti . Un kā man patīk novērot Avotu ielā un citur, kad pa dienu ka minimums 3-5 "autovadītāji" neredz zīmes un brauc pret "spalvu" un tad pie tramvaja sliedēm nāk tramvajs bremzēdams un zvanīdams, jautri ielās.

2013-07-20 18:05

guntis: nevajag muldet pabrauc pa Hamburgu tikai kadu sekundi pie zala aizkavejies un tu dzirdesi tadu pipinasanas kori ka kurla paliksi

2013-07-20 19:00

To guntis: Tas tāpēc ka Hamburgā vācieši kā pamatiedzīvotāji ap 30%, pārējie turki, krievi, poļi un citi murmuļi no stresainām valstīm :) :) :)

2013-07-20 19:14

nav ko kunkstēt: ar visām būšanām un nebūšanām uz ceļa ir jārēķinās ,iegūstot vadītāja apliecību.

2013-07-20 19:33

guntis: nevajag visu novelt uz AUSLANDERIEM mans kaimins VACIETIS neatpaliek no tiem ~

2013-07-20 20:08

Pieredze: Kādreiz kad skolā sataisīju ziepes vai slikti mācījos, vienmēr tēvam rājoties , sevi aizstāvēju- es jau neesmu tas sliktākais klasē, citi vēl lielākas ziepes taisa. Tēva atbilde vienmēr bija- neskaties uz sliktajiem un nesalīdzini, skaties uz labajiem un mācies, ņem piemēru no tiem. Un teikšu tā, viņam tiešām bija taisnība, kas man palīdzējusi visā dzīves gājumā. Atcerēsimies vienu sīkumu- gadus 15-20 atpakaļ pirms auto zebrām reti auto apstājās, bet tagad tā ir normāla parādība.

2013-07-20 20:12

Pieredze2: Tātad ir jāveic kārtējie skaidrošanas, audzināšanas (drāžšanas) darbi.... nav jau patiesībā tā īsti redzēti poliči strādājot vellhuļigāniem, mepēd"ganksteriem" visādiem citiem -iem :) :) :)

2013-07-20 21:08

rakaris:): katrs sava betona mūra vai staba gāzējs un neviens cits tajā neiemauksies .

2013-07-21 00:07

Edzis: es pats pārsvarā ar velo pārvietojos, un kundzei piekrītu. Visvairāk besī idioti uz velo, kas brauc pa ielu, ja blakus veloceliņš, kaut arī vissliktākais Zirņu ielā, bet tik un tā jāievēro satiksmes noteikumi un jā brauc pa to, jo tādi ir ceļu satiksmes noteikumi. Regulāri aizrādu tiem, taču neko vairāk kā parādīt vidējo pirkstu tie neprot. Nu, kauns par tādiem velosipēdistiem. Tādus tik kaps pārmācīs

2013-07-21 08:33

oi, ITA!: vistrakākie ir autovadītāji - uzpūtušies bagātnieciņi ... velobraucējus Liepājā redzu kā vismierīgākos un labākos satiksmes dalībniekus, savukārt ir daudzi kājāmgājēji, kuri domā, ka viņi ir svētas govis ...

2013-07-21 09:23

piena puika: Ita,Ita čitodrita...paņem nu rokās pati to ko sen neesi turējusi...un izlasi ,kas ir atļauts velosipēdistam uz gājēju pārejām un ar kādu ātrumu tās var šķērsot nenokāpjot no bērīša....

2013-07-21 18:18

to Edzis: .. un citiem demagogiem!
Izlasiet kārtīgi CSN.(vai palūdziet lai kāds palasa priekšā) Papētiet ceļa zīmes. Pamēģiniet vēlreiz. Lēnāk
vrb beidzot pielēks kāda ir atšķīriba starp:
"gājēju un velosipēdu ceļš" un "velosipēdu ceļš"
http://www.divritenis.lv/?ct=celu_satiksmes_noteikumi
Pēc jūsu loģikas pa Liepājas VC var braukt ari mopēdi. :)

2013-07-22 09:38

bija tāds gadījums: Reiz Drēzdenē apstājās viss krustojums, arī tramvajs, un vienam Latvijas busiņam atļāva aizbraukt tur, kur tam vajadzēja...

2013-07-22 11:52

Vispār: Apbrīnojami Itai visu laiku pa tēmu kaut kas notiek - kad bija raksts par velosipēdistiem, tad tikko bija kāds notikums saistībā ar tiem. Tagad par BMW vadošu tīni, kas izlec priekšā.

2013-07-22 14:47

zeke: a kas ir Ita?
vienkārši mazliet nesaprotu raksta jēgu!! mēs visi braucam pa ielām un situāciju zinām, priekš kam šis rakstiņš tapa?

2013-07-22 16:54

Nelsons: Tas ko viņa te raksta ir sekas! Cēloņi ir jāmeklē autoskolās. Pavērojiet kas parasti velkas pa otro joslu un bremzē visu plūsmu. Man nekas nav pret mācībniekiem, bet viss drīzāk pret instruktoru mācīšanas stilu ka neiemāca reālu kultūru uz ceļa. ja nevari iekļauties plūsmā tad ir brauc pa malējo joslu un viss kārtībā.

2013-07-22 17:34

hi,hi: Liepājā vispār brauc kā laukos. Vajadzētu katram izbraukt mēnesi 2-3 Rīgas lai saprastu jēdzienus par rāvejslēdžiem utt.... par Eiropu vispar nerunājot. Jo tas tupisms pie stūres Liepāja ir briesmīgs.....par autoskolām cits stāsts jataisa.

2013-07-22 21:06

ha ha to hi hi: Normāli un advencēti braukt var iemācīties tikai Maskavā, kur valda rihtīgs bardaks un pa apļiem jāmin uz 140, ne mazāk. Tur ieliek tādu praksi un pieredzi, ka pa Rīgu var braukt aizvērtām acīm. Rietumos, pie viņu intelekta un takta, tādu skolu neiziesi

2013-07-23 02:49

Liepajnieks......: To ,piena puika, ....
Tev laikam vispār nav ko paņemt rokā un pa.........
Nabadziņš......dzīve apdalījusi...........
No tādiem kā tu...jau viss sākas........
Bērīša jājējs.............

2013-07-23 09:31

eri: Kāda dzīve tāda arī pārējā uzvedība gan uz ceļa, gan citur. Vai kāds tiešām cer , ka stresains, parādos iegrimis un bez īpašām cerībām uz nākotni cilvēks parādoties uz ielas ar auto, divriteni vai kājām pēkšni kļūs laipns un iejūtīgs.

2016-01-05 11:26

Vispāri: Man nekas nav pret mācībniekiem, bet viss drīzāk pret instruktoru mācīšanas stilu ka neiemāca reālu kultūru uz ceļa. ja nevari iekļauties plūsmā tad ir brauc pa malējo joslu un viss kārtībā.

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz