Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 11. decembris

Vārdadiena: Valdemārs, Valdis, Voldemārs

Ita Cērmane: Neapliesim cits citu ar dubļiem!  (16)

Atslēgvārdi atkusnis | peļķes | satiksme | cieņa

Foto: Jānis Vecbrālis

Atkusnis, kas uznāca pēc dziļā sniega, ietves un ielas mūsu pilsētā pārvērtis strautos, upēs un pat jūrās – pa kurām bez gumijniekiem sausām kājām nevar izbrist gājēji, bet auto pārvietojas teju kā amfībijas.

Autobraucēji viennozīmīgi ir priviliģētākā situācijā – kājām pa ūdeni brist nav nepieciešams, bet no šļakatām sargā bleķi. Turpretī gājēji, kuriem drošības apsvērumu dēļ jāskatās ne tikai zem kājām, lai zem ūdens paslēpts ledus klucis viņus nepaklupinātu, kā rezultātā, iekrītot peļķē tiktu samērcētas drēbes, bet arī virs galvas, lai virsū netrāpītu no kāda jumta krītošs ledus gabals vai sniega blāķis, vēl vistiešākajā veidā pakļauti šļakatām, ko uzceļ pa ielu braucošie transportlīdzekļi.

Tā kā esmu ne tikai autobraucēja, bet arī gājēja, pieredze šajā ziņā bijusi dažāda. Ja kājāmgājējam lietus laikā rokās atvērts lietussargs un gana laba reakcija, var paspēt auto riteņu uzceltās šļakatas atvairīt, tām priekšā pašaujot atvērto lietussargu. Taču ne jau vienmēr šis vairogs ir pa ķērienam. Kaut vienmēr, būdama gājēja, vietas, kur uz brauktuves ar netīro ūdeni pilnas peļķes, cenšos apiet pēc iespējas tālāk no brauktuves, ne vienmēr tas izdodas.

Diemžēl bijuši gadījumi, kad esmu apšļākta. Nieks, ja apšļāc nedaudz – saprotams taču, ka tādi laika apstākļi un šoferītis jau arī nevar zināt, cik dziļa bedre zem ūdens klājiena. Var jau apģērbu izmazgāt. Taču bijušas arī situācijas, kad garām braucošais nolej no galvas līdz kājām. Un reizēm rodas sajūta, ka dažs labs pie stūres sēdošais to dara tīšām...

Ņemot vērā kājāmgājēja pieredzi, pie stūres cenšos būt saudzīga pret gājējiem. Ja pa ietvi iet cilvēki un pretim braucošo auto dēļ nav iespējams izstūrēt no ar ūdeni pilnajām risēm, nav taču grūti samazināt ātrumu, lai auto riteņi nepaceltu ūdens šalti, kas kā dubļu duša uzgāztos gājējiem virsū! Kaut arī kā braucēja esmu pamanījusi, ka dažs labs, acīm redzot, gūst baudu, lielā ātrumā “ieraujot” prāvākā lāmā un apliedams uz ietves esošos...

Šādās situācijās parasti aizdomājos: vai šie dubļu dušas rīkotāji nav dzirdējuši par to, ka apšļāktajiem ir iespēja vērsties operatīvajos dienestos ar iesniegumu, piedzenot kompensāciju no vainīgā? Jā, tāda iespēja ir! Vien cietušajam notikuma vietā jāpaspēj piefiksēt vainīgais – mašīnas marka, numurs, kā arī jāpieaicina notikuma liecinieks.

Diemžēl pēdējos gados nav dzirdēts, ka kāds cietušais būtu šādi rīkojies. Un ir jau arī saprotams – kad esi apliets no galvas līdz kājām, pirmajā brīdī acīs sariešas dusmu asaras, cilvēks mēģina glābt situāciju. Un tikai pēc tam aizdomājas, ka varbūt vajadzēja apskatīties uz vainīgo un uzrunāt blakus esošos. Bet tad jau ir par vēlu...

Bet domāju, ka pāris ziņojumu par agresīvajiem braucējiem, kuri neciena mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus, viņiem sarīkojot dubļu dušu, varētu būt laba mācība pārējiem.

  • Komentāri (16)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!