Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Ceturtdiena, 12. decembris

Vārdadiena: Iveta, Otīlija

Kaspars Zelčs: Elektromobiļus izvēlēties liedz to augstā cena  (19)

Atslēgvārdi elektromobilitāte | elektromobilis | uzlādes stacijas | Kaspars Zelčs

Foto: liepajniekiem.lv

Šobrīd elektrouzlādes staciju jau ir pietiekami. Nav vairs tā, ka ar elektromobili tālāk par Grobiņu laisties bija riskanti. Vēl jāskatās uz uzlādes vietu skaitu, jo katrā stacijā ir pa vienai ātrās uzlādes vietai. Jo būs vairāk elektromobiļu, jo būs garākas rindas. Un tas ceļā, piemēram, no Liepājas uz Rīgu, būs papildus kavēklis. Bet kopumā staciju skaits ir pietiekošs, lai varētu aizbraukt. Un labi aizbraukt, bez uztraukumiem.

Viena ātrās uzlādes stacija jau ir tepat Liepājā, pie CSDD Liepājas nodaļas. Nākamā ir Lieģos, pie domes ēkas. Tad ciematā pirms Skrundas. Skrundā. Tālāk Saldū – pašā centrā pie autobusu stacijas. Nākamā ir Bikstos. Seko Kalnciems – tieši pirms Lielupes tilta. Un Rīgā jau ir vairākas uzlādes vietas.

Ja līdz šim galvenokārt braucām pa un ap Liepāju, kā arī uz Klaipēdu, kur uzlādes staciju tīkls jau bija, tad nu esam paplašinājuši braucienu maršrutu sarakstu. Nākamgad ar ģimeni plānojam aizbraukt arī uz Latgali, jo šogad paspējām aizbraukt tikai līdz Saldum, Kuldīgai. Septembrī brauksim uz Rīgu.

Galvenais, kas būtu vajadzīgs, lai vairāk cilvēku iegādātos šī veida mašīnas, ir to cenas samazinājums. Elektromobiļi joprojām ir ļoti dārgi.

Es, piemēram, ar nepacietību gaidu, kad Latvijas auto tirgū sāks piedāvāt modeli “Hyndai Kona”, kas jau ir pārdošanā Norvēģijā un kas ar vienu uzlādi varēs nobraukt 500 kilometru. Šim modelim cena ir 29 tūkstoši eiro, kas ir pieņemami, salīdzinājumā ar 42 tūkstošiem eiro, cik maksā, piemēram, “Nissan Leaf”.

Vai iegādāties lietotu elektromobili, kas varētu būt salīdzinoši lētāks, grūti spriest, jo pašam man šādas pieredzes nav. Bet vairāki mani kolēģi Lietuvā brauc ar lietotām elektromašīnām gan no Vācijas, gan citām Eiropas valstīm, un nekādas sliktas atsauksmes neesmu dzirdējis. Tādēļ domāju, ka tas būtu variants.

Taču vislabākais risinājums noteikti būtu valdības atbalsts privātpersonām elektroauto iegādei. Tādas iespējas privātpersonām diemžēl nav, tādas ir tikai uzņēmumiem.

Bet šāda iespēja privātpersonām būtu ideāls risinājums. Kaut vai, piemēram, atcelt PVN. Tādējādi, ietaupot 21%, cilvēkam mašīna izmaksātu salīdzinoši lētāk. Un līdz ar to vairāk cilvēku izvēlētos par labu tieši ekoloģiski tīrām mašīnām.

Kaspars Zelčs, elektroauto īpašnieks

  • Komentāri (19)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!