Ceturtdiena, 20. februāris Smuidra, Vitauts, Smuidris

Kaspars Zelčs: Elektromobiļus izvēlēties liedz to augstā cena

Kaspars Zelčs: Elektromobiļus izvēlēties liedz to augstā cena
Foto: liepajniekiem.lv
03.09.2018 07:00

liepajniekiem.lv

Šobrīd elektrouzlādes staciju jau ir pietiekami. Nav vairs tā, ka ar elektromobili tālāk par Grobiņu laisties bija riskanti. Vēl jāskatās uz uzlādes vietu skaitu, jo katrā stacijā ir pa vienai ātrās uzlādes vietai. Jo būs vairāk elektromobiļu, jo būs garākas rindas. Un tas ceļā, piemēram, no Liepājas uz Rīgu, būs papildus kavēklis. Bet kopumā staciju skaits ir pietiekošs, lai varētu aizbraukt. Un labi aizbraukt, bez uztraukumiem.

Viena ātrās uzlādes stacija jau ir tepat Liepājā, pie CSDD Liepājas nodaļas. Nākamā ir Lieģos, pie domes ēkas. Tad ciematā pirms Skrundas. Skrundā. Tālāk Saldū – pašā centrā pie autobusu stacijas. Nākamā ir Bikstos. Seko Kalnciems – tieši pirms Lielupes tilta. Un Rīgā jau ir vairākas uzlādes vietas.

Ja līdz šim galvenokārt braucām pa un ap Liepāju, kā arī uz Klaipēdu, kur uzlādes staciju tīkls jau bija, tad nu esam paplašinājuši braucienu maršrutu sarakstu. Nākamgad ar ģimeni plānojam aizbraukt arī uz Latgali, jo šogad paspējām aizbraukt tikai līdz Saldum, Kuldīgai. Septembrī brauksim uz Rīgu.

Galvenais, kas būtu vajadzīgs, lai vairāk cilvēku iegādātos šī veida mašīnas, ir to cenas samazinājums. Elektromobiļi joprojām ir ļoti dārgi.

Es, piemēram, ar nepacietību gaidu, kad Latvijas auto tirgū sāks piedāvāt modeli ”Hyndai Kona”, kas jau ir pārdošanā Norvēģijā un kas ar vienu uzlādi varēs nobraukt 500 kilometru. Šim modelim cena ir 29 tūkstoši eiro, kas ir pieņemami, salīdzinājumā ar 42 tūkstošiem eiro, cik maksā, piemēram, ”Nissan Leaf”.

Vai iegādāties lietotu elektromobili, kas varētu būt salīdzinoši lētāks, grūti spriest, jo pašam man šādas pieredzes nav. Bet vairāki mani kolēģi Lietuvā brauc ar lietotām elektromašīnām gan no Vācijas, gan citām Eiropas valstīm, un nekādas sliktas atsauksmes neesmu dzirdējis. Tādēļ domāju, ka tas būtu variants.

Taču vislabākais risinājums noteikti būtu valdības atbalsts privātpersonām elektroauto iegādei. Tādas iespējas privātpersonām diemžēl nav, tādas ir tikai uzņēmumiem.

Bet šāda iespēja privātpersonām būtu ideāls risinājums. Kaut vai, piemēram, atcelt PVN. Tādējādi, ietaupot 21%, cilvēkam mašīna izmaksātu salīdzinoši lētāk. Un līdz ar to vairāk cilvēku izvēlētos par labu tieši ekoloģiski tīrām mašīnām.

Kaspars Zelčs, elektroauto īpašnieks

19 komentāri

2018-09-03 08:55

Asaka: Kam man tādus apgrūtinājumus? Jāplāno ceļu pēc rozetēm, jāgaida kad uzlādēsies, un par cik auto krietni dārgāks gala iznākumā nekāda ekonomija tur ar nesanāks! Šai tēmai vel jāattīstās! Kad maksās vienādi ar iekšdedzes dzinēja auto, un varēs ar uzlādi ap 1000km nobraukt, tad gan apsvēršu domu par iegādi! Pagaidām tā tāda dārga rotaļlieta vien ir!

2018-09-03 10:12

nauda nav problēma: Neteiktu, ka BAIGI dārgi, ja parēķina pēc tam uz degvielu ietaupīto! Problēma ir kapacitātē, ja nevar 400-500km nobraukt, man tas nav interesanti, laiks ir pārāk dārgs, lai to pavadītu uzlādes punktos, īpaši ziemās!?

2018-09-03 10:18

nauda nav problēma: Asakai-zini, Rīgā ir nācies parastā DUS gaidīt rindā pat 40min! Jauniem auto tā cenu atšķirība nav tik liela. Un 1000km lai nobrauktu ar vienu bāku, nez vai saukšu par baigo auto, kas ļauj braucienu izbaudīt! (padalies ar marku, modeli, dzinēju) Tad arī sapratīšu, kas Tev ir dārga rotaļlieta, kas dzīvē svarīgāks!?

2018-09-03 10:43

Asaka: Izlasi manis rakstīto kārtīgi un tad komentē! Par kādu bāku tu runā? 40min. DUS rindā stāvēt? Nav gadijies, ja nu tajos laikos kad uz taloniem bija degviela, vai kādā svētku dienā kad visi masveidā kur dodās!

2018-09-03 11:21

Jaunliepāja: 40 minūtes benzīntankā!! Nu moins! Kas tur benzīnu ar tējkarotēm lēja?

2018-09-03 12:46

pritt: Jābūt totālam zābakam, lai par lielu naudu pirktu tik neglītu auto, un tālāk pa Liepāju aizbraucot sevi nomocītu ar problēmu -domāt, kur to uzlādēt! Arī ārzemēs maz cilvēku brauc ar tādiem auto. Baigais sasniegums -šogad aizbraukts līdz Saldum! Zvizģec! Ja nav auto, tad nav. Tad labāk ar riteni vai sabiedrisko transportu. Par tādu problemātisku , atbaidošu auto, nemaksātu ne kapeiku! Kur nu vēl tūkstoti!

2018-09-03 12:54

Jeeriks: ->pritt

Arī ārzemēs maz cilvēku brauc ar tādiem auto????

tev ārzemes laikam ir Preiļi

2018-09-03 13:08

Electric: Manuprāt, šobrīd lietderīgāk savu mājsaimniecību nodrošināt ar elektrovelosipēdiem un elektroskūteriem, vismaz braucieniem pa pilsētu. Var gan ātrāk nekā ar parasto velosipēdu pārvietoties, gan nokļūt tur, kur ar elektroauto nepiekļūt.

2018-09-03 13:48

Upss: Cik un kur jānopelna lai pirktu šādu auto, jo ja pareizi saprotu tiek izmantots kā brīvdienu auto?

2018-09-03 13:57

to jērkijs: Jā, arī ārzemēs brauc maz cilvēku ar tādiem draņķiem. Es to par auto nemaz neuzskatu! Ar to var vizināties uz no veikala uz mājām. Savādāk nepraktisks. Pārsvarā cilvēki domājoši, ar prātu, tāpēc pārsvarā izmanto ar degvielu darbināmus normālus zirgus. Lauku reģionos ar tādiem vārgiem , nejaudīgiem elektrovāģīšiem nemaz nevar pabraukt, jo vienkārši nav kur pieštepselēties!

2018-09-03 15:36

ups: ... šie "zaļie auto" ir fufelis ja parēķina CO + CO2 un vēl Dievs zin kādus izmešus tos ražojot un utilizējot, īpaši akumulatorus,,,

2018-09-03 21:18

agrais: Un tā uzlade jau nav par velti.....

2018-09-04 00:55

Leons: BMW 530d F11 kuzavā mierīgi ar bāku var 1000 nobraukt. Šeit es domāju - izmantojot to auto braukšanai nevis kādu mazvērtības kompleksu publiskai pārvarēšanai.

2018-09-04 09:39

viss štokos!: Tikko izgāju skati savam auto- Opel Vectra (garais) 2007 gads ,izmešu mērījumam novērtējums- ideāli !!! Braucu un nedomāju mainīt uz problēmām!!!

2018-09-05 17:22

Pareizi: enerģijas izmaksas uz 100 kilometriem, izmantojot uzlādi ātrās uzlādes staciju tīklā, būs vidēji 3,73 eiro ar PVN.

Salīdzinājumam - izmaksas, veicot uzlādi mājas apstākļos, būtu vidēji 2,5 eir

2018-09-05 23:02

njaa: nemaz nešaubos- vācijā- tas ir par baltu velti- tas ir atbalsts- zviedrijā pērkot vai elektrovelosipēdu, vai elektro auto pašvaldība atmaksā 25% no vērtības- a kas mums- bezmaksas stāvvieta, 0 eksplutācijas nodoklis-( kuru neviens nevar izskaidrot) un ļoti dārga elektroenerģija- super!!!!!!!!! un vēl padārdzināta ātrā uzpilde!- cik izdevīgi!!!!!!!! Ps: ar teslām var 400 ar vien uzlādi nobraukt- (Latvija nav bezgalīga)

2018-09-06 18:45

isteniba: tie atsevisku naivu cilveku apjusmotie elektroauto nav nemaz tik izdevigi un videi draudzigi. parsvara elektriba tiek ieguta sadedzinot fosilo kurinamo. tatad kada starpiba kup izputejs vai TECa skurstenis.. pati elektriba del visiem tiem OIK utt. latvija ir darga. un pat ja uzlade butu butu bez maksas, tas nebutu godigi pret citiem nodoklu maksatajiem jo sanak ka parejie samaksa par kada bieza vizinasanos. un tas pats attiecas ari uz valsts vai pasvaldibu subsidijam auto iegadei. akumulatoros ir gandriz visa mendelejeva tabula, tie ir LOTI kaitigi vide un to izgatavosana un pec tam utilizacija ir darga un sarezgita. nu un kaut cik pienemams noskrejiens ar 1 uzladi paslaik ir tikai TESLAi... protams tehnologijas nestav uz vietas un kaut kad nakotne... bet sobrid runas par elektroauto izdevigumu un draudzigumu videi ir banala demagogija

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli