Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Trešdiena, 19. septembris

+18°C
Vējš: R 6.2 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Muntis, Verners

Mārīte Tarziera: Ir būtiski attīstīt radošo domāšanu bērnos un augt arī pašiem

Atslēgvārdi radošuma nedēļa | vaduguns | mārīte tarziera

Foto: Ruslans Šuļga

No 2. līdz 9.martam Liepājas izglītības iestādēs risinās Radošuma dienas “Liepāja – Latvijas simtgades līkločos”, kas šogad veltītas Latvijas simtgadei un Liepājas pilsētas dzimšanas dienai. Arī Liepājas Bērnu un jaunatnes centra struktūrvienībā “Vaduguns” šīs nedēļas laikā notiek citādas nodarbības.

Radošuma dienās audzēkņiem skolotāji piedāvā atšķirīgas nodarbības, piemēram, veidošanā neizmantot mālu, bet mīklu, kā tas notika pie mums. Bērniem tas ļoti patika, jo veidošana mūsu iestādē vienmēr notiek ar mālu, bet izrādās, ka to var darīt arī ar citām izejvielām.

Līdzīgi skolotāji organizē arī citas nodarbības, tādējādi rosinot audzēkņus domāt netradicionāli. Tas taču ir radošums, jo tu nekad nezini, kas tur sanāks. Vairumam audzēkņu tas patīk, un viņi izbauda procesu.

Ja bērns būs ieinteresēts notiekošajā, tas vairos prieku un vēlmi darboties, kas ir ļoti svarīgi, lai bērni atrastu sev vēlamu nodarbi. Tādu, kas patīk, padodas, lai varētu to apgūt, ja ne kā ierosmi nākošajai profesijai, tad vismaz vaļaspriekam.

Tiesa, ne viss simtprocentīgi notiek pēc mūsu plāna. Bērni ir dažādi. Tāpat kā mums, arī audzēkņu noskaņojums mēdz būt dažāds, taču citādā nodarbībā arī iespējas izpausties ir lielākas.

Citādā nedēļa liek sarosīties arī skolotājam, jo jāpiedāvā kaut kas neparasts, līdz šim nebijis. Arī audzēkņi nodarbības gaida ar interesi. Savukārt skolotāji ir profesionāļi, viņi pazīst bērnus, zina viņu stiķus un niķus un veido atbilstošu piedāvājumu, izmantojot visdažādākās metodes un iespējas.

Tā ir skolotāja sūtība - saprast, zināt, veicināt, rosināt, piedāvāt, ieraudzīt… Es domāju, ka arī skolotāji ir ieguvēji. Viņiem ir iespēja veidot nodarbību brīvāk gan pēc satura, gan formas, un, iespējams, ieraudzīt bērnus no citas puses, iepazīt viņu apslēptos talantus un spējas, par ko varbūt iepriekš pat nenojauta.

Radošums patiesībā nav nekas jauns, taču šodien šis vārds ieguvis ietilpīgāku skanējumu, ja tā var teikt. Radošs ir ne tikai mākslinieks, bet jebkura aroda meistars, jebkurš cilvēks. Radošums veicina attīstību un izaugsmi ražošanā, ekonomikā, zinātnē, tāpēc ir būtiski attīstīt radošo domāšanu mūsu bērnos un augt līdzi pašiem.

Mārīte Tarziera, LBJC struktūrvienības "Vaduguns" vadītāja

  • Komentāri (0)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!