Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Pirmdiena, 24. jūnijs

Vārdadiena: Jānis

Pāvels Jurs: Grūti sasniedzams vispārējās vidējās izglītības saturs  (15)

Atslēgvārdi izglītība | izglītības reforma | jurs pāvels

Foto: liepajniekiem.lv

Uzmanīgi pārlasīju noteikumu projektu par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ļoti vispārināts, komplekss, grūti sasniedzams, praktiski neizmērāms jaunais vispārējās vidējās izglītības saturs... 

Šajā sakarā ir daži jautājumi: 

- Vai pedagogu, izglītības iestāžu kapacitāte un materiāltehnisko resursu nodrošinājums ir pietiekams, lai īstenotu jaunā izglītības satura apguvi vidusskolas posmā?

- Kā kvalitatīvajā un kvantitatīvajā šķērsgriezumā plānots izmērīt sasniedzamo vispārējās vidējās izglītības mērķi – "lietpratīgs skolēns, kurš apzinās savas personiskās spējas un intereses mērķtiecīgai personiskās un profesionālās nākotnes veidošanai, kurš rūpējas un ciena sevi un citus, padziļina zināšanas, izpratni, prasmes un turpina nostiprināt vērtības un tikumus atbilstoši saviem nākotnes mērķiem, atbildīgi, inovatīvi un produktīvi darbojas paša, ģimenes, labklājīgas un ilgtspējīgas Latvijas valsts un pasaules veidošanā"?

- Vai ideju autori ir apzinājušies skolu pašreizējo gatavību ieviest jauno izglītības saturu?

- Vai ir veikti aprēķini par jaunā izglītības satura sociālekonomiskā ietekme uz pašvaldībām? 

- Kas uzņemsies atbildību gadījumā, ja izrādīsies, ka jaunais izglītības saturs ir nepamatos un neīstenojams?

Tajā pašā laikā ir novērojamas arī, manuprāt, pozitīvas tendences noteikumu sakarā, proti:

- izglītības iestādes var veidot jaunus plānotos skolēnam sasniedzamos rezultātus, kas nav minēti noteikumos, tos saskaņojot ar Valsts izglītības satura centru un licencējot izglītības programmu Izglītības kvalitātes valsts dienestā,

- izglītības iestādes var pielīdzināt skolēna ārpus izglītības programmas iegūtās zināšanas, izpratni, prasmes vai pieredzi kursā īstenotajiem plānotajiem skolēnam sasniedzamajiem rezultātiem, tādējādi atbrīvojot skolēnu no daļas vai visa atbilstošā kursa apguves.

- izglītības iestādes ir tiesības noteikt kursus, kurus pilnībā vai daļēji īsteno kādā no Eiropas Savienības oficiālajām valodām,

Es neapšaubāmi atbalstu nepieciešamību mainīt esošos izglītības saturu un pieeju, taču jautājums ir par veidu kā šos procesus īstenotu. Patiesi ceru, ka jaunais izglītības saturs esošā redakcijā nesagraus vēl vairāk jau tā salīdzinoši viduvēju izglītības kvalitāti Latvijā!

  • Komentāri (15)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!