Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 23. augusts

Vārdadiena: Ralfs, Valgudis, Vitālijs

Trīne Samma: Angliju klasē neienesīsi  (14)

Atslēgvārdi angļu valoda | trīne samma | 15.vidusskola | svešvalodas

Foto: Ģirts Gertsons

Cilvēkam vērtīgas ir jebkuras svešvalodas zināšanas, taču vidusskolēni parasti izvēlas kārtot angļu valodas eksāmenus. Protams, varu minēt dažādus ieguvumus šīs valodas apguvei, bet daži piemēri ir – angļu valodā var sazināties ar cilvēkiem no dažādām pasaules valstīm, tā sniedz iespējas nākotnes profesionālajai karjerai – studiju un prakses iespējas starptautiskajā tirgū, tā ir arī ļoti noderīga valoda ceļojot. Turklāt angļu valoda ir viena no Eiropā lietotajām oficiālajām valodām. 

Manuprāt, mūsdienu sabiedrība sagaida un, iespējams, pat pieprasa angļu valodas prasmes no līdzcilvēkiem, lai veiksmīgi spētu iekļauties sabiedrībā. Mēs nevaram paredzēt, kad būs nepieciešamība pielietot savas angļu valodas zināšanas un prasmes: darbā sazinoties ar ārvalstu partneriem vai uz ielas tūristam skaidrojot, kā nokļūt līdz tuvākajai viesnīcai.

Mēs dzīvojam informācijas tehnoloģiju laikmetā un svešvalodas, iespējas, mums sniedz ļoti plašas iespējas nepieciešamās informācijas ieguvei un ir jāatzīst, ka angļu valodā ir pieejami daudzveidīgi pētījumi. Jau mācoties skolā, rakstot zinātniski pētnieciskos darbus, skolēni bieži meklē informāciju dažādos izziņas avotos angļu valodā. Ikvienas svešvalodas apguve sniedz iespējas arī izzināt citu valstu kultūru un tradīcijas.

Skolēnu svešvalodu prasmes un spējas apgūt mācību saturu ir ļoti individuālas, katram ir savs mācīšanās stils. Lielai daļai skolēnu angļu valodas apguve ir daļa no viņu ikdienas – interneta vidē, skatoties dažādās filmas, video, tādējādi apgūstot valodu  neapzināti. Taču ikvienam skolēnam svešvalodas apguvei ir nepieciešama cita pieeja. Protams, ir lieliski sadarboties arī ar citiem mācību priekšmetu skolotājiem un svešvalodas stundās īstenot starppriekšmetu saikni.

Es uzskatu, ka labākais veids, kā valodu apgūt, ir to lietot. Iespēju robežās valoda ir jāpadara skolēnam pieejama, reāli pielietojama, saistoša. Citiem vārdiem sakot – dzīva. No tā vien, ka bērns iemācīsies piecus vārdiņus vai aizpildīs piecus uzdevumus darba burtnīcā, kuriem pēc tam nebūs pielietojuma, viņš neko daudz neiegūs.

Kādam, iespējams, tie aizķersies, taču parasti tas, ko nelietojam, mums ātri aizmirstās.

Protams, iespējams, ka klasē ir bērni, kas uzskata, ka valodas zināšanas nebūs nepieciešamas, tādēļ nevajag to mācīties, taču tas ir skolēnu ieinteresēšanas un motivēšanas jautājums.

Svešvalodas apguvē nozīmīga ir skolēna attieksme, tas nozīmē, ka ir pilnvērtīgi jāpievēršas valodas apguvei jau skolā, nevis kaut kad, kad tas būs nepieciešams.

Skolā svarīga ir svešvalodas apguvei draudzīga mācīšanās vide, tas ir – burtiski Angliju klasē neienesīsi, bet īstenojot daudzveidīgas mācību metodes un dažādas uz kompetenču apguvi balstītas aktivitātes, ir jāmēģina bērnus iekustināt, lai viņiem būtu iespēja runāt svešvalodā ne tikai klasē, bet arī ārpus tās.

Trīne Samma, Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas angļu valodas skolotāja

  • Komentāri (14)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!