Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Svētdiena, 22. oktobris

+7°C
Vējš: DA 7.8 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Airisa, Irīda, Īrisa

Uldis Hmieļevskis: Zaudētas kravas un investīcijas  (14)

Atslēgvārdi Uldis Hmieļevskis | viedoklis

Foto: Andris Gertsons

Eiropas Komisijas lēmums par soda piemērošanu Lietuvas dzelzceļa kompānijai vērtējams pozitīvi, tomēr Liepājas ostai daudz svarīgāks jautājums ir par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu posmā Liepāja–Vaiņode–Mažeiķi. Nav saprotams, kāda iemesla dēļ prasībā, kas bija iesniegta EK, šis dzelzceļa posms nav minēts. Līdz ar to Latvijai tagad būtu jāgatavo prasība EK, lai panāktu satiksmes atjaunošanu arī maršrutā Liepāja–Vaiņode–Mažeiķi.

Stāts par Vaiņodes virzienu ir līdzīgs situācijai ar Reņģes maršrutu, un šis jautājums gluži vienkārši ir jāatrisina. Liepāja uz to uzstās, jo zināmā mērā tas ir pasliktinājis mūsu ostas konkurētspēju. Ja paraugās uz dzelzceļa karti, tad redzams, ka mēs Baltkrievijai esam pat par četriem kilometriem tuvāk nekā Klaipēdas osta. Taču demontētā sliežu posma dēļ kravas no Baltkrievijas uz Liepāju jāved, metot līkumu caur Jelgavu.

Baltkrievijai interese par Liepājas ostas pakalpojumiem ir, un to apliecina arī šā gada ostas darbības rādītāji. Mēs esam nišas osta, ka spējīga apstrādāt dažādas mazāka apjoma kravas, ko nevar piedāvāt lielās ostas. Domājams, ka dzelzceļa posma Liepāja–Vaiņode–Mažeiķi neesamības dēļ Liepājas osta ir zaudējusi gan daudzas kravas, gan arī investīcijas, piemēram, jaunos kravu termināļos. Raugoties no uzņēmēju viedokļa, ir skaidrs, ka viņi nav ieinteresēti attīstīt savu biznesu tur, kur nav infrastruktūras. Klaipēdas ostā Baltkrievija pēdējo gadu laikā ieguldījusi ļoti lielas investīcijas. Kravu pārvadājumu jomā attālumu starpība ir ļoti nozīmīga – katrs kilometrs prasa izmaksas. Svarīga ir arī dzelzceļa caurlaidība un termināļu spēja kravas ātri apstrādāt. Liepājas ostā, sakārtojot darba organizāciju, šobrīd dzelzceļa jauda un rezerves ir pietiekamas, sastrēgumi vairs neveidojas.

Nupat Liepājas osta Baltkrievijas transporta nedēļas ietvaros bija pārstāvēta starptautiskā izstādē "Transports un loģistika" Minskā. Es kā vienīgais ostas pārstāvis darbojos arī Latvijas – Baltkrievijas transporta nozares darba grupā, kas pagājušonedēļ apsprieda abu valstu sadarbības jautājumus dzelzceļa, autosatiksmes, aviācijas, tranzīta un loģistikas jomā. 

Par savām interesēm mēs cīnāmies aktīvi, un domāju, ka rezultāti noteikti būs, lai gan tie nav gaidāmi tik drīz.

Uldis Hmieļevskis, Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks 

  • Komentāri (14)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Viedokļi

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!