Sestdiena, 24. jūlijs Krista, Kristiāna, Kristiāns, Kristīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Valērijs Agešins: Vai arī turpmāk pasažieris būs vienīgais priekšnieks?

Valērijs Agešins: Vai arī turpmāk pasažieris būs vienīgais priekšnieks?
19.01.2011 17:38

Saeimā ir sākušās kārtējās atsevišķu deputātu rosinātās diskusijas par neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem, un Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir atbalstījusi priekšlikumu aizliegt tādus pasažieru neregulāros pārvadājumus, kuri pilnībā vai daļēji sakrīt ar jau pastāvošo regulāro pasažieru pārvadājumu maršrutiem.

Rodas jautājumus, kāpēc tiek virzīts šāds priekšlikumus un kāpēc deputāti nevēlas atbalstīt godīgu konkurenci un tādu pakalpojumu sniegšanu, kura apmierina ļoti daudzus Latvijas iedzīvotājus. Kāpēc jātērē valsts budžeta līdzekļi atsevišķu pārvadātāju dotēšanai? Vai brīvais tirgus ir ļaunākais ienaidnieks?

Uzņēmumi, kuri nodarbojas ar neregulāriem pasažieru pārvadājumiem, tā sauktie ”mikriņi”, kuri veic pārvadājumus, piemēram, starp Rīgu un Liepāju, maksā nodokļus, nodrošina darba vietas cilvēkiem, tiem ir attiecīgas licences. Viņu automašīnas tiek uzturētas tehniskā kārtībā, šoferi vada transportlīdzekļus atbilstoši kategorijai, kas dod tiesības pārvadāt pasažierus. Minētie uzņēmēji nesaņem dotācijas no valsts kā tas ir gadījumos ar sabiedrisko transportu.

Pārvadātājs savu darbu organizē tā, lai netraucētu sabiedriskajam transportam. Turklāt pārvadātājs piedāvā pasažieriem tādu servisu, kuru nevar nodrošināt regulārie pārvadājumi (pasažiera uzņemšana pie mājām jeb citā viņam izdevīgā vietā, kā arī pasažiera nogādāšana viņam vajadzīgā vietā, elastīgas cenas). Piemēram, šie pārvadātāji labprāt iebrauc lidostā Rīga un nogādā cilvēkus uz citu pilsētu līdz viņu mājas durvīm ar visu smago bagāžu. Šāds piedāvājums ir ļoti ērts slimajiem un vientuļajiem cilvēkiem. Savukārt, valsts dotētie pārvadātāji (piemēram, Liepājas Autobusu parks) piedāvā kulties ar visu bagāžu uz Rīgas centru un tur nīkt autoostā.

Neregulārie pārvadātāji ir tīrais ieguvums valsts budžetam, jo viņi nevaimanā pēc subsīdijām! Viņi labprāt dara darbu, par ko īpaši smalkie un licencētie kantori prasa no valsts atsevišķu samaksu. Autobusu parki saņem valsts dotācijas, bet piedāvā dārgāku pakalpojumu. Ar visām dotācijām biļete sanāk dārgāka.

Man ir bažas par to, ka ir izdomāts veids kā legāli nozagt Liepājas, Bauskas, Daugavpils un citu pilsētu pasažieru pārvadātāju gadiem veidotu biznesu.

Taču šādus argumentus daudzi nevēlas sadzirdēt, bet bijušais satiksmes ministrs, tagad deputāts Ainārs Šlesers uzsver, ka “nav pieļaujams, ka brauc tā saucamie pirāti un nolasa pasažierus”. Šādam apgalvojumam nav nopietnas juridiskas argumentācijas, tas nav balstīts uz nopietniem pētījumiem, situācijas analīzi un pasažieru aptaujām.

Uzskatu, ka ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, īpaši svarīgi ir ievērot godīgu konkurenci autopārvadājumu jomā, atbalstīt un attīstīt uzņēmējdarbību.

Šodien mums ir izdevies apturēt minētā likumprojekta virzību, bet diskusijas par šo tēmu nav beigušās. Tāpēc aicinu nediskriminēt mazākos uzņēmējus, atņemot viņiem iespēju pārvadāt pasažierus, kā arī atbalstīt vispārpieņemtos tirgus ekonomikas principus, saskaņā ar kuriem visu nosaka godīga konkurence. Tieši pasažieris ir tas kungs, kurš izlems, kāda pārvadātāja pakalpojumus izmantot. Tiem, kuri nevēlas uzlabot savu pakalpojumu kvalitāti un attīstīties, tiem ir jāizput.

Valērijs Agešins,
Latvijas Republikas
10. Saeimas deputāts

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz