5 miljonu tonnu “latiņa” palika nesasniegta
Secinot, ka kopumā strādāts stabili, Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valde apstiprinājusi 2009. gada budžeta izpildi.
Pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsver, ka ieņēmumu un izdevumu struktūrā lauvas tiesa līdzekļu pērn atvēlēta Eiropas Savienības finansēto projektu īstenošanai. Lai nodrošinātu Kalpaka tilta rekonstrukciju un avārijas radītā sadārdzinājuma izmaksu segšanu, nācies ņemt 3 miljonus latu lielu kredītu no “Swedbank”. Pagājušā gadā izlietota nepilna puse no aizņēmuma, atlikušo daļu paredzēts likt lietā, īstenojot ostas padziļināšanas vērienīgo projektu.
Aizpērn, plānojot 2009. gada kravu apgrozījumu ostā, izvirzīts mērķis sasniegt 5 miljonu tonnu robežu. “Tā mums ir latiņa, kuru ļoti vēlamies sasniegt un kura būtībā nav arī nemaz tik nereāla,” atzinās J. Lapiņš. Tomēr iecerēto nodomu īstenot nav izdevies. Kaut gan pietrūka pavisam nedaudz, jo kravu apgrozījums sasniedza 4,38 miljonus tonnu. Aizpērn bija tikai 4,19 miljoni tonnu. Tātad uz augšu esam kāpuši. Varbūt 2010. gads būs izšķirošais, kad spēsim pārvarēt 5 miljonu robežu. Laba ziņa ir tā, ka ostas maksas pērn iekasētas par 17,7 tūkstošiem latu vairāk, nekā bija plānots. Ieņēmumi no nomām izpildīti par 75,7 procentiem, bet pārējie pakalpojumi par 84,9 procentiem. Tas viss devis iespēju paredzētos ieņēmumus izpildīt par 100,6 procentiem. J. Lapiņš cildināja ostas uzņēmumu vadītājus, kas nav sēdējuši ar klēpī saliktām rokām, bet ekonomiski grūtajos laikos pratuši piesaistīt jaunus kravu īpašniekus, nodrošinot tiem kvalitatīvus pakalpojumus.
“Kurzemes Vārds”