Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“airBaltic” aviopasažieru pārvadājumus ar autobusiem pasūtījusi “Liepājas autobusu parkam”

“airBaltic” aviopasažieru pārvadājumus ar autobusiem pasūtījusi “Liepājas autobusu parkam”
Foto: liepajniekiem.lv
18.02.2014 18:15

LETA

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” pasūtījusi savu pasažieru pārvadāšanu ar autobusiem bez maksas uz lidostu uzņēmumam “Liepājas autobusu parks”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Autotransporta direkcijā.

Direkcijā secināts, ka šajā situācijā vērojamas kombinēto pasažieru pārvadājumu iezīmes, kas ir salīdzinoši jauns pasažieru pārvadājumu veids un kam normatīvais regulējums pilnībā nav izstrādāts.

Esošajā regulējumā šādi pārvadājumi varētu būt klasificējami kā neregulārie pasažieru pārvadājumi ar autobusu, jo tiek pārvadāta iepriekš izveidota pasažieru grupa pēc pasūtītāja iniciatīvas. Tā kā “Liepājas autobusu parks” ir licencēts pasažieru autopārvadātājs, tad papildus dokumentus piekļuvei uzņēmējdarbībai saņemt neesot nepieciešams, uzsver direkcijā.

Veicot starptautiskos neregulāros pasažieru pārvadājumus, pirms katra brauciena esot jāaizpilda brauciena formulārs atbilstoši attiecīgajā Eiropas Savienības regulā noteiktajam.

Autotransporta direkcijas speciālisti par jauno pakalpojumu informāciju guvuši, iepazīstoties ar “airBaltic” mājaslapā pieejamo informāciju par plānoto pakalpojumu – autobusu pārvadājumiem “airBaltic” pasažieriem.

Kā ziņots, “airBaltic” 1.martā sāks piedāvāt jaunu pakalpojumu – autobusu pārvadājumus -, lai savienotu Rīgu ar reģionu pilsētām Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja lidsabiedrībā, “airBaltic Bus” uzlabos reģionu pilsētu savienojumus ar Rīgas lidostu un nodrošinās klientiem ērtāku nokļūšanu “airBaltic” piedāvātajos galamērķos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Krievijā/NVS valstīs.

Kā biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja “airBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šis pasākums “absolūti” neietekmēs patlaban tirgū strādājošos pasažieru pārvadātājus, jo lidsabiedrība pārvadāšot specifisku klientu segmentu tikai uz lidostu. Vienlaikus Vanags norādīja, ka nevar atklāt, cik lielas investīcijas ieguldītas šajā pasākumā, jo tā esot konfidenciāla komercinformācija.

Pēc “airBaltic” lidojuma rezervēšanas klienti varēs pieprasīt bezmaksas autobusa pakalpojumus “airBaltic” tīmekļa vietnē.

“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. AS “Air Baltic Corporation” ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. “airBaltic” flotē ir 25 lidmašīnas – piecas “Boeing 737-500”, astoņas “Boeing 737-300” un divpadsmit “Bombardier Q400 NextGen”.

Jāatgādina, ka “Liepājas autobusu parks” 2012.gadā nodibināja meitasuzņēmumu SIA “Rumba Tours” un ieguldīja kompānijā 100 000 latu pamatkapitālā.

2012.gadā AS “Liepājas autobusu parks” (LAP), ieguldot SIA “Baltic Taxi” 500 000 latu, kļuva par 68,12% akciju īpašnieci.

LAP akcijas tiek kotētas biržas Otrajā sarakstā. LAP lielākie akcionāri ir SIA “LAP1R”, kurai pieder 49,49% akciju, un Liepājas pilsētas dome, kuras īpašumā ir 34,85% akciju.

“LAP1R” īpašnieks ir ar uzņēmēja Šķēles ģimeni saistītā SIA “Inpo17”, kas savukārt pieder SIA “Privāto aktīvu pārvalde”, liecina SIA “Firmas.lv” informācija. Šī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Edgars Šķenderis, bet valdes locekles – Madara Šķēle un Anete Šķēle-Pētersone. “Privāto aktīvu pārvalde” pieder SIA “Sabiedrība privātajiem ieguldījumiem”, kuras lielākā īpašniece ar 30% daļu ir Kristiāna Lībane-Šķēle, vēl 25% pieder Šķēlei-Pētersonei, 25% – Madarai Šķēlei, 10% – Šķenderam, bet vēl 10% – Ivetai Smilgai-Krongornei. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Šķenderis.

Kā ziņots, Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) ir “dziļā neizpratnē” par publicēto informāciju, ka Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” nodarbosies ar pakalpojumu sniegšanu pasažieru pārvadājumos ar autobusiem. “Protams, ka šādi pārvadājumi ietekmēs starppilsētu pārvadājumu biznesu, jo nenoliedzami daļa pasažieru, kas šobrīd izmanto aviācijas pakalpojumus, nokļūšanai lidostā izmanto sabiedrisko transportu. Cik liela ietekme būs, ir grūti pateikt, bet tāda noteikti būs. Taču šobrīd būtiskais jautājums ir tas, uz kāda tiesiska pamata šādi pārvadājumi tiek organizēti, jo pašlaik nevar gūt priekšstatu par to, vai tie būs regulāri, neregulāri vai transfēri. Jebkurā gadījumā jānorāda arī tas, ka šobrīd tiek veikti dažādi starptautiskie regulārie reisi, kuriem kā pieturvieta ir starptautiskā lidosta “Rīga”. Šajā gadījumā arī tie tiks apdraudēti,” uzsver asociācijas direktors Ivo Ošenieks.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz