Svētdiena, 23. februāris Haralds, Almants

“Aizputes ceļinieks” pārtrauc darbību

“Aizputes ceļinieks” pārtrauc darbību
Foto: Publicitātes
20.01.2020 07:00

Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

“Paldies visiem, un vēlam veiksmi!” šādu atvadu ierakstu decembra vidū vietnē “Facebook” publicējis ceļa būves uzņēmuma “Aizputes ceļinieks” kolektīvs. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kārlis Ronis “Kurzemes Vārdam” apstiprina, ka Ceļinieks savu darbību pārtrauc.

Ar ko šāds lēmums saistīts, A. Ronis nevēlējās skaidrot. Viņš norādīja, ka SIA “Aizputes ceļinieks” darbība samazināta līdz minimumam un, tiklīdz tiks pabeigti darbi vēl dažos būvdarbu projektos, tas savu aktīvo saimniecisko darbību ceļa būvē pārtrauks. Darbu zaudējuši “praktiski visi” uzņēmumā strādājošie. Cik to kopumā bija, K. Ronis nevarot pateikt. “jo ir pastāvīgie strādājošie un sezonas laika darbinieki, kas ir lielākā skaitā”.

“Aizputes ceļinieks” dibināts uz padomju laikā izveidotā reģiona lielākā ceļu būves uzņēmuma 7. CBR bāzes 1991. gadā, lasāms tā mājaslapā.

Uzņēmumam pieder karjeri, nekustamais īpašums un tehnika. Līdz šim tas bija lielākais uzņēmums Aizputes novadā, tā apgrozījums 2018. gadā bija 8,25 miljoni eiro.

Neoficāli tiek minēts, ka uzņēmuma darbības pārtraukšana saistīta ar iekšējām problēmām, ko ietekmējuši sarežģījumi nozarē.

To, ka ceļu būves jomā situācija kļūst kritiska, apliecina biedrības “Latvijas Ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. “Ceļu būvdarbu apjoms pašreiz sarucis par aptuveni 40 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Šā gada valsts budžets mums ir zināms, tajā redzam, ka tikpat kā nenotiks nekādi jauni ceļu projektēšanas darbi. Tāpat zinām, ka jaunu iepirkumu būs maz, tie paši būs par darbiem nelielos ceļu posmos. Galvenokārt tiks pabeigti tie projekti, kas uzsākti pagājušogad. Jūsu pusē esošais uzņēmums [“Aizputes ceļinieks”] nav vienīgais šajā nozarē, kas pašlaik iestidzis lielās problēmās. Šobrīd veicam nozares uzņēmumu aptauju, skaidrojot, kā tie plāno pārdzīvot starpsezonu. Parasti starpsezonas laikā uzņēmums cenšas saviem spēkiem noturēt vismaz galvenos speciālistus. Šobrīd šī sistēma no valsts puses diemžēl tiek lauzta.”

A. Bērziņš atgādina, ka šī gada valsts budžetā finansējums ceļu remontiem ir ievērojami samazināts, kas nopietni skar ceļa būves nozari. “Taču šīs nozares uzņēmumi Latvijā nevar funkcionēt tikai uz privātajiem pasūtījumiem.”

“Aizputes ceļiniekā” strādāja daudzi Aizputes novada iedzīvotāji. To, kā uzņēmuma darbības pārtraukšana ietekmēs novada pašvaldības budžeta ieņēmumus, varēs redzēt nākamgad, saka Aizputes novada domes priekšsēdētājs Juris Grasmanis. “Neesmu ticies ar uzņēmuma vadību un pirms komentāru sniegšanas gribētu ar viņiem aprunāties. Taču esmu dzirdējis, ka daudzi atlaistie strādnieki jau atraduši darbu. Protams, nejūtos priecīgs, ka lielākajam novada uzņēmumam tā gadījies. Vienīgā cerība, ka tā vietā nāks kāds cits. Konkurence ceļu būvē, protams, bija liela, nozares uzņēmumi arī izjuta darbinieku trūkumu. Iespējams, uz “Aizputes ceļinieka” rēķina tagad citi iegūs darbiniekus un speciālistus.”

Novada pašvaldībai bijusi ļoti laba sadarbība ar “Aizputes ceļinieku”, kas iepriekš bieži uzvarējis iepirkumos par darbu veikšanu dažādos Aizputes objektos. “Viņi darbojās šeit uz vietas, līdz ar to varēja piedāvāt lētāku cenu. Taču pēdējos gados tas kaut kā vairs nebija, un mums jau ir izveidojusies laba sadarbība ar “CTB” un “A-Land”, arī “AD Būve”,” pauž J. Grasmanis.

Viņš gan norāda, ka vēsts par “Aizputes ceļinieka” darbības pārtraukšanu nākusi kā pārsteigums. Pagājušā gada vasaras sākumā, tiekoties ar uzņēmuma vadību, neviens nav ieminējies par problēmām. “Viņi teica, ka esot ko darīt. Par to, ka uzņēmums varētu pārtraukt darbību, nebija ne pušplēsta vārda”.

“Aizputes ceļinieks” vienādās daļās pieder diviem Rīgā reģistrētiem uzņēmumiem – SIA “Elpico” un SIA “Okavango”.

25 komentāri

2020-01-20 09:14

Nu ja!: Eiropas nauda beidzās!

2020-01-20 09:44

Bobis: Alandei vairak šept būs.

2020-01-20 10:28

DNS: Nu, protams, ka domes pr-tājs neko nezin, neredz un nedzird, kas notiek Aizputes uzņēmumos !!

2020-01-20 10:39

trinitrotrotulens: Viss pareizi. Eiropas nauda beidzas, nakamo porciju hvz kad dabusim un ka to sadalisim. + sak ari pamazam prasit no celu buvniekiem uznemties atbildibu par saviem darbiem. Tas jau baigi iesit pa kabatu-ja kaut kas jaizdara labi.

2020-01-20 12:10

Leons: Nekāds pārsteigums. Atceroties to Grobiņas šosejas brāķi ko viņi uztaisīja - pelnīts iznākums.

2020-01-20 12:12

Vienijautājumi: Vai CTB būs nākamais? Vai tas varētu būt saistīts ar ļoti nekvalitatīvo, Grobiņa-Leči P111 ceļa, rekonstrukciju? Vai tas varētu būt saistīts ar ğenerāluzņēmēja Binders pretenzijām pret uzņēmumiem kuri veica nekvalitatīvu darbu?

2020-01-20 12:29

Kantainais: Beidzās haļava --Eiropas nauda,kura tika vnk izlaupīta.Bezperspektīvā domāšana latviešiemDD
Varu iepriecināt ,lai ko arī LV valdība neteiktu par rožaino ekonomiku,Pasaules valūtas fonds oficiāli paziņojis par jauna pasaules krīzes sākšanos.
Latvijas neatkarību Krievija atzina pirmā ,to parakstīdama ,taču latvieši nav bijuši spējīgi nosargāt savu brīvību.
Tā LV valdība ,kura patreiz ""vada "" ir valsts nodevēji .Kopā ar saeimu. Venstpils ostas biznesa reketveida atņemšana Lembergam.Un šis fakts Latviju iedzina vēl dziļākā bedrē.Cik zināms ,tad trulie igauņi pa kluso brauc uz Krieviju un cenšas krievus pierunāt uz kādu tranzītu)) un pēc tam atkal kā totāli nelieši norej krieviju ,cerībā ,ka ASV uzsitīs uz pleca..Arī Lietuva tagad ir pilnīgā d..DD par tādu Latviju vispār nerunājot..jau atklāti ,kuro gadu budžetu pār nākošo gadu sastāda plānotās soda naudas par visu ko..Iedomājieties --budžetā ieplāno soda naudas ,kuras jāiekasē.!! No tādas valts vai nu jābēg vai visa valdība kopā ar saeimu jātiesā par genocītu un nodevību pret valsti.

2020-01-20 12:37

@hell: Pirmdienas pusdienlaiks un klucis jau (vai vēl aizvien) pālī.... :D

2020-01-20 13:14

Trīne: Žēl ka daudzi paliks bez darba. Kā nekā bankrotē vēl viens LV uzņēmējs. Skumji.

2020-01-20 14:16

Līva: Skumji,ja kārtējais patiesu darbarūķu uzņēmums,kur
ceļinieka profesiju pārmantoja ne viena vien dinastija,
ir kapitulējis savstarpējā varas un naudaskāres cīņā.
Ir viegli iznīcināt,bet,kas paliks pēc tam....

2020-01-20 14:19

Bijušais darbinieks: Nesudzos. Iemacijos tur daudz neko sliktu nevaru teikt. Labi kolēģi vienmer bijuši un labs kolektīvs. Žēl ka ta sanacis.

2020-01-20 16:28

taburete: pats gavenais ir tas kas labos...Garantijas ietvaros ceļus... kuri tika lieti ar AC :D

2020-01-20 18:38

gnjb: vcbv

2020-01-20 18:45

Mkm: Nu AC būvēja arī Liepājas Rīga šosejas posmu, ceļš gluds vēl tagad, ne bedru ne iesedumu!

2020-01-20 18:59

jaaaa: Tam kantorim jau sen vajadzēja noiet uz grunti, tāpat kā vairumam citu. Tāpēc, ka nemaksāja cilvēkiem normālu algu! Tāpēc nebija, kas jēdzīgi strādā, savāca visādus tirliņus, dzērājus, bomžus un kvalitāte bija pakaļā, pasūtījumu vairs nebija un lūk, rezultāts. Tieši tāpat kādreiz Andruļa desu cehs nobankrotēja - aiz skopuma maksāt darbiniekiem normālas algas!

2020-01-20 19:30

Mehs: Viens no AC uz LAP atnàca , sanèma pirmo algu un uzrakstîja atlûgumu , viñam bezdarbniekos divreiz vairâk sanâk

2020-01-20 20:57

Pans: Ir jābūt ar meijām, lai strādātu LAP

2020-01-20 21:58

Azb: CTB varbūt ar varētu noiet?

2020-01-20 22:33

Murlo: Izskatās pēc izvairīšanāš no saistībām ....

2020-01-20 23:15

Poirot: Aizputē runā, ka esot bijušas pretenzijas par sliktas kvalitātes darbu, tā kā kaut kas nav bijis tik biezs, cik vajag. Un tad jau labāk likvidēties.

2020-01-21 03:32

Zinātājs: Aizputes ceļiniekā varēja ļoti labi nopelnīt, algas bija 1500 - 1800 uz rokas. Parastie ceļa strādnieki visi nopirkuši dzīvokļus un jaunas mašīnas, kāds arī māju uzbūvējis. Brigadieriem vispār bija pāri trīs štukām.

2020-01-21 06:36

nu kas ir ko: visi tie uznemeji ir korumpeti.....3 menesus parbaudes laiku pastrada un pec tam paldies nevajag.....ta ir ekonomika

2020-01-21 10:43

Ingus: Putins ir vainigs 100%

2020-01-21 17:23

Cilvex: Nevajag taisīt ceļu kuru izbrake un nolaizt visu pa burbuli

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli