Pircējs neizpratnē – akcija vēl spēkā, bet par preci jāmaksā pilna cena
Kuram gan nepatīk iegādāties nepieciešamās preces akciju laikā? Tas ļauj ieekonomēt un arī raisa azartu, kur var dabūt lētāk? Liepājnieks Aldis Kārkliņš labprāt izmanto akciju piedāvājumus, tomēr beidzamās divas reizes viņš ”Top” veikalā iepērkoties ir vīlies – akcijas pēdējā dienā samazinātā cena jau bijusi anulēta un par produktu jāmaksā pilna summa. Veikala pārstāve aicina klientus būt saprotošiem.
liepajniekiem.lv
”Drukātajā bukletā bija norādītas atlaižu cenas līdz 12. jūlijam, ieskaitot, bet pēdējā akcijas dienā jau pulksten 17.45 par preci man pie kases bija jāmaksā pilna cena.
Šis ir jau otrais gadījums ”Top” veikalā Klaipēdas ielā 80. Pirms vairākām nedēļām bija tieši tas pats.
Man tas šķiet negodīgi un neloģiski.
Domājams, ka to visu nosaka centralizēta programma. Vai tiešām nevar to cenu mainīt īsi pirms veikala slēgšanas, lai cilvēks arī pēc darba var aiziet un iegādāties sev nepieciešamo par akcijas cenu?” vaicā A. Kārkliņš.
Viņš ierosina, ka gadījumā, ja sistēmā to nevar izdarīt pirms veikala slēgšanas, tad varbūt bukletos norādīt laiku, tieši līdz cikiem pēdējā akcijas dienā produktam ir atlaide, piemēram, pulksten 19 cenas tiek mainītas.
”Tad vismaz klients rēķinātos un nebūtu saērcināts, ka vēl pirms sešiem jāmaksā pilna summa,” viņš prāto.
Klaipēdas ielā 80 esošā veikala ”Top” vadītāja laikrakstam skaidro, ka dienā, kad mainās akcijas un bukleti, šādi gadījumi var būt.
Preces, kurām iepriekš bija akcija, atkal jāpērk par ierasto cenu, savukārt to vietā nāk citas. ”Akcijas preču nomaiņa ir laikietilpīgs process, kas jāpaveic darba laikā, tādēļ šādi misēkļi var gadīties.
Dienas otrajā pusē mainām cenas no vecajām uz jaunajām, ņemam nost cenu zīmes, izliekam jaunās informatīvās avīzes. Klientiem ieteiktu akcijas preču iegādi neatlikt uz pēdējo brīdi, un lūdzam būt saprotošiem,” skaidro veikala vadītāja.
Produktu cenas sistēmā gan katrs veikals nomainot individuāli. Vadītāja min, ka vēlākais, kad to var darīt, ir ap pulksten 19.
“Jā, patērētājam ir tiesības rēķināties, ka attiecīgā reklamētā atlaides cena būs spēkā visu attiecīgo darba dienu, ja vien reklāmā skaidri nav pateikts arī laiks, cikos šī akcija konkrētajā datumā beidzas.
Veikalam akciju kampaņas jāorganizē tā (jāplāno un jāveic citi pasākumi, piemēram, cenu zīmju izmaiņas), lai patērētāji bez maldinājuma varētu izmantot reklāmā apsolīto atlaidi.
Te var būt arī īpaši gadījumi, kad cenu zīmes vispār nav jāmaina,
ja piemēram, īslaicīgi tiek apsolīts, ka visām precēm vai kādai noteiktai preču grupai šodien vai citā īsā laikā ir kāda atlaide, bet tad jānodrošina, ka attiecīgās cenas cenu zīmēs ir zemākās pēdējo 30 dienu laikā.
Izņēmums ir preces, kuras ātri bojājas, ātri patērējamas vai kurām drīz iestāsies derīguma termiņš, kā arī jaunām precēm šis termiņš ir nevis 30 dienas, bet 7 dienas,” apstiprina PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikācijas daļas vecākā eksperte Eva Eglīte.
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.