Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ar elektrovilcēju ietaupa laiku un naudu

Ar elektrovilcēju ietaupa laiku un naudu
30.03.2011 07:00

Atslēgvārdi

Uzņēmumu nemitīgi attīstot un cenšoties pilnīgot tā tehnoloģisko aprīkojumu, akciju sabiedrība “Liepājas osta LM” iegādājusies elektrovilcēju “Niteq 6000H”. Tas ir mūsdienīgi aprīkots, Holandē ražots agregāts Tāds vilcējs līdz šim mūsu ostā vēl nebija pielietots.

Valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks pastāstīja, ka  agregāta iegādes nepieciešamību diktējusi pati dzīve. Kompānijai tas kļuvis nepieciešams, lai ne tikai nodrošinātu, bet arī, samazinot dīkstāves, būtiski paātrinātu un reizē palētinātu dažādu kravu pārvietošanu uzņēmuma teritorijā, pārņemot savā ziņā daļu no tām pakalpojumu funkcijām, ko līdz šim ostiniekiem nodrošinājis “Latvijas dzelzceļš”.

Stāstot par jauno lokomotīvi, “Liepājas ostas LM” ražošanas direktors eksandrs Nazarovs teica, ka oranži krāsotā metāla kastīte tomēr sver 40 tonnu un spēj bez pūlēm pārvietot desmit piekrautu vagonu sastāvu. Akumulatorus, kas nodrošina kustību, iespējams uzlādēt gan no elektrotīkla, gan iedarbinot dīzeļdzinēju, ar ko apgādāts vilcējs. Kustības ātrums manevru laikā gan nepārsniedzot trīs līdz piecus kilometrus, taču tas esot pietiekami liels, lai pārvietotu sastāvus ostas teritorijā.

Sākumā gan elektrovilcēju bijis plānots pielietot “Cemex” termināļa apkalpošanā, taču sakarā ar to, ka tur izmainījusies  ražošanas organizācija, tas Karostā vismaz pagaidām neesot vajadzīgs. Taču Brīvostā, apkalpojot 43., 44. un 45. piestātni   darba nitegam esot diezgan, jo kravu apgrozījums šogad būtiski  palielinājies, un to paredz aizvien lielāku līdz pat gada beigām.

“Ja salīdzina ar parastajām lokomotīvēm, tad mūsu pirkumam ir daudz būtisku priekšrocību. Elektrovilcēja vadīšana ir vienkāršāka, to ar īpašu pulti var paveikt apmācīts cilvēks, kuram nav vilciena vadītāja diploma,” paskaidroja P. Iesalnieks. Viņš uzsvēra, ka, strādājot triju Baltijas jūras ostu konkurences apstākļos, ieguldījumi tehnoloģiju pilnīgošanai ir neizbēgami. Ja vien tā vēlas strādāt, kompānijai jāspēj pieņemt kravu īpašnieku izvirzītos noteikumus, pretējā gadījumā kravošanu pārņems kāds cits.

Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”

Pētera Jaunzema foto

Aleksandrs Nazarovs (priekšplānā) teic, ka ar elektrovilcēju jau pārvieto vagonu sastāvus Brīvostas teritorijā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz