Ceturtdiena, 4. jūnijs Sindija, Sintija, Elfrīda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Autobusu parka vadība uzskata, ka prasības ir tirgus situācijai neatbilstošas

Autobusu parka vadība uzskata, ka prasības ir tirgus situācijai neatbilstošas
Foto: Egons Zīverts
20.05.2019 13:36

liepajniekiem.lv; LETA

Kad izskanēja informācija, ka ”Liepājas autobusu parka” šoferi gatavojas streikot, ja viņiem nepalielinās algas līdz 7 eiro stundā, Liepājas pilsētas dome paziņoja: ja AS ”Liepājas autobusu parks” (LAP) šoferi patiešām streikos, uzņēmumam piemēros naudas sodu par pasažieru neapkalpošanu. Savukārt LAP uzskata, ka prasības par atalgojuma palielināšanu ir šā brīža tirgus situācijai neatbilstošas.

AS ”Liepājas Autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns norāda: ”Mediju un publiskajā telpā izvirzītās arodbiedrības LAKRS prasības par 7,00 eiro stundas likmi visiem vadītājiem ir neadekvātas, neatbilstošas uzņēmuma iespējām un nozares situācijai.”

”LAP strādā konkrētā ekonomiskajā realitātē un iepirkumu summu ietvaros,” viņš skaidro: ”Tas nozīmē, ka LAP ienākumu avots ir iepirkumu rezultātā noslēgtie līgumi. LAP finanšu iespējas ir mazāk atkarīgas no LAKRS prasībām, kas izteiktas bez pamatojuma, bet gan no valsts ekonomiskās situācijas, valsts stratēģijas transporta un pasažieru pārvadājumu jomās, no autoparka uzturēšanas un iegādes cenām, no degvielas cenu svārstībām, sezonalitātes, darbaspēka efektivitātes, publisko iepirkumu kritērijiem un daudziem citiem faktoriem.”

Un turpina: ”Piešķirt visiem darbiniekiem minēto stundas likmi nav pareizi jo pasažieru pārvadājumi ir dažādi, turklāt uz katru loti ir savs iepirkums par citu iepirkuma summu un prasībām, kas jāizpilda. LAP nodarbina lielu skaitu šoferu, kuru atbildība, godaprāts, spējas, u.c. profesionālās kvalitātes ir atšķirīgas. Tieši šo iemeslu dēļ šoferiem tiek noteikta pamata atlīdzības stundu likme, pie kuras tiek pieskaitītas piemaksas par papildus darbu un darba rezultātiem. Ja šāda atalgojuma sistēma LAKRS nešķiet pareiza, loģiska un motivējoša, tad LAP aicina sniegt detalizētus un racionālus apsvērumus, kāpēc šāda atlīdzības aprēķināšanas kārtība ir prettiesiska vai nepamatota.”

”Turklāt, ja valsts publisko iepirkumu nolikumos zemāko cenu izvirza kā procentuāli svarīgāko kritēriju, tad tas nevar neatsaukties uz iesniegtajiem piedāvājumiem un no tiem izrietošajām uzņēmuma finanšu iespējām. Pie zemākas līguma summas, proporcionāli samazinās arī iespēja palielināt darbinieku algu fondu.”

”Diemžēl arī LAKRS līdz šim nav pārstāvējuši savus biedrus un iestājušies par viņu tiesībām tad, kad attiecīgajās valsts institūcijās tiek lemts par publisko iepirkumu budžetiem un nolikumu. Pēc notikušiem iepirkumiem, kas ir rezultējušies konkrētā līgumsummā un finanšu plūsmā uzņēmumos, kas šos iepirkumus ir uzvarējuši, mainīt spēles noteikumus vairs nav iespējams.”

”Jebkuram cilvēkam vēlmes un vajadzības var būt neierobežotas. Tas atsaucas arī uz vēlmēm par atalgojuma līmeni par darbu, ko šis cilvēks veic. Tomēr darba ņēmēji bieži maldīgi uzskata, ka uzņēmumiem arī finanšu līdzekļi ir neierobežoti un ikkatras darbinieku vēlmes tiem ir ne tikai pienākums, bet arī iespēja tūlītēji apmierināt. LAP labprāt maksātu lielākas algas jau tagad, bet daudzas lietas var sakārtot tikai pakāpeniski,” tā LAP valdes priekšsēdētājs.

”Vienlaikus LAP neatbalsta savstarpējās komunikācijas formu, ko ir izvēlējušies arodbiedrības pārstāvji.Starp LAP un tā darbiniekiem pagājušajā gadā bija noslēgts koplīgums, kas noteicaLAP darbinieku papildu sociālās garantijas. Darba likums nosaka, ka vienpusēji koplīgumu mainīt nedrīkst.Diemžēl LAKRS jau pagājušajā gadā sevi apliecināja kā neuzticamu sadarbības partneri, kurš nav gatavs iziet uz racionālu dialogu un pildīt savas saistības, pretēji koplīguma nosacījumiem sarīkojot piketu, kas tiešā veidā pārkāpa Darba likuma tiesību normas.Šī LAKRS rīcība šobrīd ir pāraugusi reālos streika draudos, kuru rezultātā ekonomiskais kaitējums var tikt nodarīts gan uzņēmumam, gan arī pašiem darbiniekiem, kuru intereses tiek pārstāvētas.”

”LAP vēlas rast situācijai atbilstošu risinājumu saprātīga savstarpējā dialoga rezultātā. Uzņēmums katru gadu, plānojot savu budžetu, pārskata iespējas kā palielināt darbinieku atalgojumu, pilnā apmērā saglabājot citas sociālās garantijas, ko tas sniedz saviem darbiniekiem, piemēram, veselības apdrošināšanu, pabalstus noteiktās situācijās, iespēju par kvalitatīvi paveiktu darbu saņemt prēmiju. Un katru gadu iespēju robežās atalgojums arī tiek palielināts.”

”Uzņēmumā ieviestā premēšanas sistēma līdz šim ir strādājusi efektīvi, turklāt tai ir pakalpojuma kvalitātes paaugstināšanas un darbinieku motivēšanas raksturs. Ikviens darbinieks kvalitatīvi un godprātīgi veicot savus darba pienākumus saņem piemaksas.

ATD Reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta attīstības koncepcijā 2021.–2030., kas izstrādāta sadarbībā ar auditorkompāniju PriceWaterhouseCoopers, nosaka algu likmes 2025.-2027. gadam 6,00 eiro apmērā, kamēr ATD minētais atalgojums šogad ir 4,42 eiro. Izvērtējot norādīto stundas likmes paaugstināšanas plānu, ir skaidrs, ka LAP savas saistības pret darbiniekiem jau šobrīd izpilda ievērojami lielākā apmērā nekā paredz nozares uzraugs,” uzsver LAP valdes priekšsēdētājs.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrība (LAKRS) plāno rīkot streiku, lai AS ”Liepājas autobusu parks” saviem autobusu vadītājiem nodrošinātu stundas likmi septiņu eiro apmērā, aģentūrai LETA pastāstīja LAKRS valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš.

Viņš norādīja, ka arodbiedrība vēlas, lai darba devējs stundas tarifa likmi noteiktu 7eiro apmērā, savukārt “Liepājas autobusu parks” vadība to apzināti kavējot.

”Trakākais, ka darba devējs nepiedāvā kompromisu un nav nācis klajā ar kādu piedāvājumu, tāpēc šodien mēs nosūtīsim paziņojumu, ka rīkosim streiku,” stāstīja Kalniņš, piebilstot, ka paziņojumā arī sniegs konkrētāku informāciju par streika norises laiku. Pašreiz ”Liepājas autobusu parks” autobusu vadītāju stundas likme ir nedaudz lielāka par minimālo, stāstīja LAKRS vadītājs, piebilstot, ka ir arī piemaksas.

LAKRS arī nosūtījis vēstuli satiksmes ministram Tālim Linkaitam (JKP), cenšoties panākt autobusu vadītājiem vismaz minimālas prasības. ”Lai nav tā, ka vajadzēs naudu degvielai, autobusiem, noslēgsies iepirkums, bet autobusu vadītāju algām nauda nepietiks,” teica J.Kalniņš.

Viņš stāstīja, ka iepirkuma dokumentācijā par sabiedriskā transporta pārvadājumu nodrošināšanu 2021.-2030.gadā Autotransporta direkcija ir iekļāvusi dažas normas attiecībā uz autobusu vadītāju atalgojumu, tomēr LAKRS ar to nav apmierināts.

Jautāts, vai šāda problēma ir tikai ”Liepājas autobusu parkā” vai arī citiem pārvadātājiem, J.Kalniņš teica, ka situācija ir ļoti dažāda, bet kopumā algas ir zemas, un atalgojuma aprēķināšanas sistēmas ir sarežģītas.

Portāls jau informēja, ka Liepājas pilsētas pašvaldība nosūtījusi vēstuli LAP vadībai, tajā aicinot rast risinājumu, lai pilnībā vai daļēji apmierinātu darbinieku prasības, tostarp paaugstinātu autobusu vadītāju algas atbilstoši uzņēmuma finansiālām iespējām.

”Nav pieļaujama situācija, kad tūkstošiem iedzīvotāju dienas kārtība tiktu apgrūtināta nekursējošu autobusu dēļ,” tā domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis.

Pašvaldībai pieder kapitāldaļas šajā akciju sabiedrībā, taču normatīvie akti liedz pieņemt lēmumus jautājumos, kas ir tiešā uzņēmuma valdes pārraudzībā, tai skaitā par darba samaksas kārtību. ”Tomēr pašvaldības interesēs ir gan Liepājas iedzīvotāju labklājība un ērtības, gan uzņēmumā strādājošo darbinieku nodarbinātība atbilstoši vienlīdzīgiem un taisnīgiem darba apstākļiem,” uzsvēra J.Vilnītis.

”Algas pieaugums par 38%, tas ir, līdz septiņiem eiro stundā, nav iespējams, tas ir pret veselo saprātu,” jau iepriekš teica LAP valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

Tāpat jau iepriekš ziņots, ka Latvijas sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība LAKRS lēmusi par LAP autobusu vadītāju streiku, kas varētu notikt jau maijā, ja netiks rasts kompromiss ar darba devēju par darbinieku prasībām.

46 komentāri

2019-05-20 14:11

Juta: Šoferu rasības ir pilnībā atbilstošas, drīzāk neatbilstošas ir valdes liekēžu prasības savā atalgojumā!

2019-05-20 14:26

sdsd: kapec tiem rupjajiem, slinkajiem tevainjiem lai kads maksatu vairak par 300 menesi? Vel nekad LV neesmu redzejis soferi, kas nav bimbis.

2019-05-20 14:34

hhfh: 700 UZ ROKAS TAS IR PAT ĻOTI ĻOTI NORMĀLI

2019-05-20 15:28

Ha-ha: Lai tā vadība pamēģina iztikt ar tādu algu, kādu uzskata par atbilstošu... un tad runā.

2019-05-20 15:33

ejT: bet mums Latvijā vidējā alga ir pāri 900 eiro,bet te negrib maksāt,Latvijas uzņēmēji grib lai cilvēki strādā par kapeikām un lai vēl ir pateicīgi,ka iedots darbs

2019-05-20 16:29

Alis: Tam sdsd - nu,sūdīgi tev! Bet locekļiem var uztaisīt rotāciju,pēc šoferēšanas par kapeikām kādu laiku viņiem par "tirgus situāciju" domas mainīsies...klauni!

2019-05-20 16:32

Viss ir tik vienkārši: Nekas nemainīsies, kamēr tajā iestādē sēž šo mistisku tarifu "dzemdētāja", kura stāv uz savas pozīcijas, kā klints, jo par visu vienalga atbildēs vadības vīriešu dzimtas puse, kuri tajos "ciparos" ne sevišķi orientējās!

2019-05-20 16:38

PILNĪGI PIEKRĪTU: KATRS ŠOFERIS STRĀDA SAVĀDĀK,ir godīgie un ir klauni (atvainojiet).Braucu uz slimnīcu lūkas vaļa curvējš milzīgs,tur tomēr vajadzērtu ieslēgt kondicionieri,jo cilvēki uz slimnīcu brauc gan pēc operacijām ,gan kā citādi ne tik veseli lai uzturētos 40 min caurvējā.Pēcpusdienā brauca cits šoferis un viss pa zolīdo kondicionieris darbojas un pasažieri jūtas kā baltie cilvēki.IR JAVĒRTĒ ŠOFERU ATTIEKSME UN GODAPRĀTS NEVIS TAUPĪŠANA UZ PASAŽIERU VESELĪBAS UN DISKOMFORTA RĒĶINA.

2019-05-20 16:39

tas: Cik kadreiz LAP bija prestiža vieta ka nevareja tikt iekšā,tik tagad viss ir preteji,kad tik ir kas brauc.....

2019-05-20 16:39

Ieva Tikuma: Lasot rakstā par AS “Liepājas autobusa parka” (LAP) vadības attieksmi pret saviem darbiniekiem, man radās jautājums: vai LAP valdes priekšsēdētāja Leonīda Krongorna atalgojums ir veselā saprāta robežās t.i. zem 7 EUR stundā? Rakstā minētais algas pielikums -2,6 % pie inflācijas valstī 2,5 % ir vērtējams kā 0 pielikums, jo labā prakse uzņēmumos, ir algu darbiniekiem palielināt par vismaz 3 % gadā. Šajā neapskaužamajā situācijā, kur Liepājas iedzīvotāji ir ķīlnieki šofera streika gadījumā, Jānim Vilnītim - Liepājas domes mēram, būtu jāpiesaista neatkarīgi auditori un jāizvērtē esošā situācija LAP. Vai tiešām ir tā, ka šoferu algas nav iespējams palielināt? Pēc pieejamās informācijas LAP peļņa 2018. gadā ir augusi par 33% (!!!) Ja situācija pēc analīzes apstiprinās un tā ir slikta, tad jāmeklē risinājums, kā to mainīt jo pakalpojumu kvalitāte ir atkarīga no šoferu darba kvalitātes. https://www.facebook.com/Ieva-Tikuma-Eiropas-parlamenta-kandid%C4%81te-1265527526929481/

2019-05-20 17:22

EjietTIRST: Tirgus situācijai neatbilstošas ir algas, kas nesasniedz pat kādus 600 uz rokas par standarta slodzi, nemaz nerunājot par agro/vēlo stundu piemaksām utt. Tirgus situācijai ņefiga neatbilst cenas veikalos un šleserveida šoferdēlu konsultantu palīgu palīgu politmafija utt utjp. Laiks pāriet no A uz Z eiropu arī algu ziņā.

2019-05-20 17:47

pasažieris: lai sākumā šoperīši piestrādā pie pārvadājuma KVALITĀTES un KULTŪRAS, un tad tik kliedz pēc lielākām algām! Sagribējuši 7 eiro stundā ar piepīpētiem saloniem...:) Pat darbinieki ar augstāko izglītību nesaņem 7 eiro stundā, kur nu šoperiem... par rupjību un bravūrīgu attieksmi pret pasažieriem tādu algu? Jo lai vadītu autobusu NAV NEPIECIEŠAMA augstākā izglītība, tad arī ja valstī ir algas minimums, tad šoperis ne ar ko neatšķiras no citiem darbiniekiem un pareizi vien ir ka Vilnītis nemaksās viņiem 7 eiro/h !!!

2019-05-20 17:54

Kantainais: HMmm..?? Neatbislošas prasības?? Ok..izlieciet visu LAP darboņu --vadības īpašnieku --lagas ,komisijas ,prēmijas ,bonusus u.c naudas pielikums liepājniekos .lv--un tad redzēsim ,cik neatbilsošas ir šoferu prasības.

2019-05-20 18:11

Kaspars: Varbūt,ka pienācis laiks boikotēt Puķu Andra un Raudošā Aināra uzņēmumu?

2019-05-20 19:28

to 17:47: teikšu ka ir, Jūs esat debils, visus nolikt pār vienu kārti. Ja jau esi tāds gudtrinieks, nu nāc pastrādā, tiešiparkā trūkst šoferīši, varēsi VISIEM rādīt priekšzīmi, kājāapkalpo. jo mēs taču to nemākam!

2019-05-20 19:40

Dace: Protams, ne visi šoferi ir ideāli, tāpat kā ne skolotāji, ne ārsti, ne kasieri, ne sētnieki ir visi labi un visiem mīļš nebūs. Akcents ir jāliek uz to, ka LAP nepiedāvā neko, vai mūsu valstī ir krīze??? Kāpēc darbiniekiem ir jāsponsorē LAP? Autobusu vadītājiem ir atbildīgs darbs, jo atbild par cilvēku dzīvībām, strādājot ar paaugstinātas bīstamības objektu- autobusu. Žēl lasīt tādus komentārus, kuros tiek aizskarta šofera gods un cieņa!!!

2019-05-20 20:08

jorģīne: braucu ar autobusiem regulāri un gadu garumā, - nu nezinu- NEKAD nav bijis tā, ka šoferi rupji vai nekulturāli. Protams, sabremzē, ja kāds nevietā priekšā izskrien...tie idiņi, kas uzreiz brēc par "malkas vešanu", laikam grib, lai kādu sabrauc- tad varēs brēkt ,ka ,,slepkavnieki pie ruļļiem". Tā ka, mīļie pasažieri un kājāmgājēji- paši savu kultūru vairojiet!!! un brēcēji aiziet uz aptieku pēc lielajiem mutes plāksteriem

2019-05-20 20:23

jjjj: Nezinu par šoferiem,bet valdes atalgojums notekti nav atbisto,ss tirgus situācijai

2019-05-20 20:50

Kirza.: 17.47. Ja velies VESELS nokļūt no (.)A līdz (.)B, uzticies šoferītim. Tieši VIŅŠ atbild par TAVU dzīvību, katrā brauciena milimetrā un sekundē. Šoferītim var būt arī PIECAS augstākas, ja viņš nebūs profesionālis- tālu neaizbrauksi. Pirms izsaki pretenzijas, padomā- ar cik cilvēku dzīvībām gribētu riskēt katru dienu, PAR MINIMĀLU atalgojumu, agri no rīta un vēlu vakara, jebkuros laika apstākļos- GUDRĪTI???? (es NĒESMU auto vadītājs)

2019-05-20 20:53

Tikai: Ir jāstreiko, ja netiek pildītas prasības. Lai norijušies taukmūļi pievelk savas jostas.

2019-05-20 20:59

Yodis: Šoferi malači, lai nedēļu pastāv satiksme, tad redzēs kā dziedās lielie kakli.
Esam ES un gribam attiecīgas algas, viss normāli !

2019-05-20 21:13

Pand: Vienreiz pietiek smieties par cilvēkiem , šoferiem darba diena ir no 13-15h no kuram labākajā gadījumā 9h tiek atmaksātas , skaitās ka esi strādājis !
Kurš vēl te vēlas atrasties darba par pliku paldies????

2019-05-20 22:40

Filcis: 7 eiro stundā nevar samaksāt? Un tad vēl brīnās ka cilvēki masveidā pamet valsti. Atjaunojiet vismaz daļu rūpnīcas, sāciet beidzot kaut ko ražot un atjaunot valsts ekonomiku. Dodiet cilvēkiem darbu! Un tad jums 7 eiro stundā liksies pilnīgs nieks.

2019-05-20 22:47

ES: Tam ''PILNĪGI PIEKRĪTU''-no sākuma iemācies rakstīt, un tikai tad komentē.

2019-05-20 23:23

masterboy: ..""Pat darbinieki ar augstāko izglītību nesaņem 7 eiro stundā, kur nu šoperiem...""....
Un tātad domā,ka ar augstāko izglītību ir jāpelna tikai 7eur??? Kur tad bija jēga mācīties???? 7eur ir knaps iztikas minimums savā būtībā. Nolikt visus tos Valdes umņikus uz minimālā,un iegūtos līdzekļus izmaksāt šoferiem! Un būtu godīgi.

2019-05-20 23:44

Gepards: Ja runa ietu par Domes kungiem tad viss būtu normāli. Algai būtu jāceļas jo eiropā taču algas ceļas. Bet šoferiem kāda velna pēc. Latvija.

2019-05-20 23:47

Mehs: Kādai trešdaļai autobusu kondicionieri ir saplīsuši. Tāpēc arī nevar ieslēgt! Piesaistīt specialistus kas saremontē negrib, ar domu kaut kā jau līdz rudenim novilks.
Un vispār šoperis vainīgs ka neslēdz iekšā !

2019-05-20 23:54

pasažieris: Nu nevajag tiem Šoperiem iztaisīties, ka viņi ir tikai tie, KURI atbild par cilvēku dzīvībām (un tāpēc vajag 7 eur/h)... Pietiekami daudz profesiju, kur ARĪ IR JĀATBILD par cilvēku dzīvībām- piemēram ārstiem, ugunsdzēsējiem, pedagogiem u.t.t. Vai viņi dien dienā neatbild par cilvēka dzīvību un drošību? Un kā vēl atbild- ar savu reputāciju un amatu! Un ne jau velti Liepājas Šoperiem tāda viņu pašu pelnīta slava, kas regulāri ķidāta pa presi un pat TV!

2019-05-21 03:10

Lupis: ja man butu tiesibas es pa 1 euro butu stradais

2019-05-21 06:56

Iemācies braukt: Iemācies braukt un tad strādā par šoferi. Iemācies cienīt cilvēkus un tad strādā par Autobusā šoferi!!!

2019-05-21 07:50

Tā ir: Programma aizdzīšanai strādā labāk par programmu tautiešu atvilināšanai atpakaļ.

2019-05-21 08:36

Xxxx: Malači streiku vajag kaut vai menesi

2019-05-21 08:53

Xxxx: Malači streiku vajag kaut vai mēnesi citādi jau nevar

2019-05-21 09:24

Jurelis: Vīri, turiet stingri savu viedokli, šefu alga mērāma tūkstošos, tas ir adekvāti, kas strādā, tam pietiek ar 700 eur

2019-05-21 09:49

Dace: Gan Satiksmes ministrija, gan Autotransporta direkcija nepārtraukti piemin Igaunijas labo praksi - bezmaksas transports, komercpārvadājumi, kurus nedotē valsts, bet līdzināties algu ziņā nevēlas. Igaunijā ir vienošanās par minimālo tarifa likmi un minimālo alu, tas ir, stundas tariga likme ne mazāka kā 4 euro vai ne māzāk kā 900 euro mēnesī, kā arī darbgatavības stundas tiek ieskaitītas darba laikā. Mēs smejamies par igauņiem, ka viņi ir lēni, bet nodabinātības jomā tie ir labu gabalu priekšā no mums un sanāk, ka mēs esam lēnie. Tajā pašā laikā, Kāpēc citi Latvijas uzņēmumi pasažieru pārvadājumos var atļauties maksāt vairāk kā 2,56 vai 2,69 euro, nodrošinot sakarīgu algas lapiņu, kurā viss ir skaidrs?

2019-05-21 10:56

Tātad: Šoferi streikos par to, lai liepājnieki maksātu dārgāk par transportu!!!

2019-05-21 11:33

Tātad tātad: Ja visi maksātu godīgi par braucienu, iespējams, ka ar pašreizējām biļešu cenām būtu iespējams nosegt sabiedriskā transporta izmaksas, bet tā kā tas notiek šobrīd, kad bezbiļetnieki brauc uz urrā un vairākas reizes dienā, un nav tādas, manuprāt, reālas darbības ne no daļas kontrolieru puses(pēc manām domām apmēram puse no kontrolieriem ir savam amatam neatbilstoši), ne no vadības puses, lai tam pieliktu punktu. Tā vietā vieglāk ir pacelt biļešu cenas zinot, ka godīgie jau samaksās un blēži turpinās braukt un nemaksāt.

2019-05-21 16:07

laima k: vīri turieties tikai streiks

2019-05-21 16:21

pasažieris: isuzu labākā izvēle Latvijas ceļiem. kādam galvas vietā bija korupcija.

2019-05-21 16:25

valodnieks: no latīņu valodas krongons karaliskais taurētājs -dirsā pūtējs

2019-05-21 16:37

Mārtiņš: Kaut arī 7 eiro tarifa likme absolūti nav nekas pretdabisks, arī par to varētu diskutēt un meklēt kompromisu, ja būtu kāda sadarbības forma. Kamēr sadarbība un sarunu veidošana starp šoferi un valdi izpaužas nievājošu komentāru formātā caur medijiem, nevis pie konstruktīva sarunu galda, streiks ir vienīgais veids, kā pievērst uzmanību. Galvenais jau šajā visā ir panākt saprātīgu un stabilu darba samaksu, kas atbilst tirgus situācijai, nevis "motivējošu" sodīšanas sistēmu caur piemaksām un prēmijām.

2019-05-21 23:41

Tasesmu es: Gribu redzet sitos rejejus un atbalstitajus kad oacels bkletes cenas ka piemeram anglija tad blaus otradi ka pa dargu. Jus kliedzatvka valdei jasanem tada pati alga un ta talak es gribetu redzet ja jus iegjlditu savu naudu un tik pec 50 vai vairak gadiem sanemtu atpakal nezinu vai ta gribetu. Tapat seit atvalstitaji neko nesaprot no bizneda bet laiza tik pakalas parejiem brecejiem jo ir mjms valsti lielu nodkkli par ko jamaksa jantirim jamaks jo tomer tak nevar tjk lielu uznemumu vadit tikai viens un autotransports degviela elektriba udens siltums utt tur var daudz mo uzskaitit kas par to visu maksas jus blaveji saubos vai kads ies uz lap un teiks es ssvu algas 10 procus atdodu tiem sofera resnvederiem algai ha ha

2019-05-22 14:44

Kongo: Jā, publicējiet valdes atagojumu! Tad viss būs visiem saprotams.

2019-05-22 18:56

to kongo: Valsts noslēpums, bet mērāms četrcipar skaitlī...

2019-05-22 22:02

Tasesmu es: Es valdes vieta tagad padkatitos kurs ir lielakais blavejs un uz pusgadu atstatu uz minimalo varbut lieko svaru nometis un saks logiskak domat

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz