Demontētās dzelzceļu sliedes ved uz Ķīnu
Līnijas Liepāja – Ventspils un citu Latvijas demontēto dzelzceļu sliedes nonāk Liepājas Brīvostā, kur tās uzkrāj, sagarina un sagatavo nosūtīšanai pa jūras ceļu dažādiem adresātiem Ķīnā.
Sliedes sagarina metāllūžņu pārstrādes uzņēmums SIA “Tolmets”, kas uzvarējis akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” rīkotajā konkursā, bet iekraušanu konteineros jau otro mēnesi nodrošina akciju sabiedrība “Liepājas osta LM”. Stividorkompānijas valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks pastāstīja, ka konteinerus izmantojot tāpēc, ka metāllūžņus uz Ķīnu nosūtīt ir paredzēts vairākiem adresātiem un tos turp ved ar dažādiem kuģiem no vairākām ostām.
“Liepājas ostas LM” ražošanas direktors Aleksandrs Nazarovs teica, ka konteineros ievietot paredzēto sliežu posmu garums ir 6 un 12 metru, bet iekraušanas tehniskās un sanitārās prasības, kas jāievēro, noteiktas ļoti stingras. To varot saprast, jo sliežu svars ir iespaidīgs: viens metrs sver 50 kilogramu. Vidēji diennaktī no Brīvostas uz tālo austrumzemi dodas aptuveni astoņi divsimt tonnu smagi konteineri. Kompānijas tehniskais direktors Aivars Diķis zināja, ka Ķīnā sliedes tikšot pārkausētas, lai no tām izgatavotu jaunas sliedes. Un, viņaprāt, neesot izslēgts, ka kādreiz daļa no ražojumiem atgriežas Latvijā. Ir taču zināms, ka mūsu valstī sliedes neražo un tādēļ katrs to metrs ir jāpērk. Jautājums tikai, vai kādam tās būs vajadzīgas.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Sliežu posmus iekraujot konteineros, ir jāievēro virkne stingru nosacījumu.