Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Eko Bus” “nosmeļ” pasažierus arī “Liepājas autobusu parkam”

“Eko Bus” “nosmeļ” pasažierus arī “Liepājas autobusu parkam”
Foto: liepajniekiem.lv
13.06.2013 11:34

LETA

SIA “Eko Bus” mikroautobusi, kas kopš marta sākuma parādījušies Rīgas ielās un pret kuriem iebilst regulārie pārvadātāji, sācis kursēt arī uz Jūrmalu un plānojot izvērst darbību arī uz Bausku un Ogri. Ar viņu darbību neapmierinātie regulārie pārvadātāji cer uz policiju, kurai jāsastāda akti par pretlikumīgu komercdarbību, informē laikraksts “Diena”.

Valsts SIA “Autotransporta direkcija”, kas izsniedz licences pārvadātājiem, šajā situācijā esot bezspēcīga, jo “ir grūti pierādīt pārvadājuma regularitāti, un tas nav mūsu uzdevums, šo funkciju nesen pārņēma Valsts policija,” stāsta direkcijas pārstāve Sandra Maļuha, atzīstot, ka šāda situācija nav normāla.

Arī Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD), kas kontrolē, vai nav pārsniegts pasažieru skaits un vai izsniedz biļetes, neko šādā situācijā izdarīt nevarot, norādot ka tā ir policijas kompetence.

Pilotprojektā martā SIA “Eko Bus” sāka braukt uz Ķengaragu, oficiāli it kā pārvadājot studentus un pasniedzējus. Toreiz neapmierināta bija SIA “Taksi.lv”, kam šāda darbība radīja jūtamus zaudējumus. Tagad “Eko Bus” atklājusi reisus arī citos virzienos, kur maršrutus pārņēmusi Rīgas domes iepirkumu konkursā uzvarējusī pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” (RMS).

RMS vadītājs Vitālijs Komars uzsver, ka Valsts policijai ir jāsastāda akti par to, ka, pēc visām pazīmēm, “Eko Bus” veic regulāros pārvadājumus, kas ir pretlikumīga komercdarbība, par ko var atņemt licenci. Komars norāda, ka viņa firmas apkalpotajos maršrutos, kur paralēli brauc arī “Eko Bus” mikroautobusi, rentabilitāte esot tuvu nullei. Viņaprāt, ar “Eko Bus” ir saistīti uzņēmumi, kas zaudējuši domes konkursā.

Arī SIA “Liepājas autobusu parks” (LAP) valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs ir neapmierināts ar firmas “Eko Bus” darbību, – kopš 1.jūnija tās darbības dēļ LAP pasažieru skaits sarucis aptuveni par 1200 cilvēkiem.

“Eko Bus” no Rīgas Taksometru parka nomā pieturvietu blakus tai, no kurienes atiet LAP apkalpotie reisi. LAP šoferi stāsta, ka “Eko Bus” izbrauc regulāri 10-15 minūtes pirms LAP reisiem, kas ir rupjš neregulāro pārvadājumu pārkāpums, jo “viņi drīkst braukt no punkta A uz punktu B ar jau sakomplektētām grupām, nevis par naudu uzņemt pasažierus visa maršruta garumā”, skaidro Ārbergs un piebilst, ka šajā situācijā ir jāiejaucas valsts līmenī.

“Diena” pārliecinājusies, ka visiem “Eko Bus” mikroautobusiem ir plāksnītes ar norādi uz konkrētām firmām, kuras tie pēc līguma apkalpo, un nepiederošām personām iekāpt aizliegts, taču faktiski tā nenotiekot. Piemēram, Jūrmalas mikroautobusā uzņemti visi, kas vien to vēlējās.

Uzņēmumu vidū, ko it kā apkalpo “Eko Bus”, minēts arī Latvijas Tahogrāfu centrs, par ko pārsteigts ir centra direktors Juris Smuidris: “Nav tāda līguma, viņi tikai brauc pie mums pārbaudīt tahogrāfus.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz