Svētdiena, 29. marts Agija, Aldonis

Elektrodivriteņu ražotājs “Blue Shock Bike” lūkojas pēc privāta investora

Elektrodivriteņu ražotājs “Blue Shock Bike” lūkojas pēc privāta investora
Foto: Publicitātes
25.08.2015 15:43

LETA

Elektrodivriteņu ražotājs SIA “Blue Shock Bike” lūkojas pēc privāta investora, kas varētu ieguldīt nepilnu pusmiljonu eiro, preses konferencē pastāstīja ražotāja attīstības direktors Neils Kalniņš.

Pēc viņa teiktā, sākotnēji uzņēmumā ieguldīti savi resursi, tad uzņēmums sāka sadarbību ar banku “Citadele”, bet pašreizējā attīstības posmā uzņēmums vēlas piesaistīt privātu investoru nepilna pusmiljona eiro apmērā. Kalniņš atzina, ka investīciju klimats Latvijā ir mainījies pozitīvā virzienā, tomēr nepieciešamais investīciju apmērs un nozares specifika liek šaubīties, vai investīcijas izdosies piesaistīt mūsu valstī. Savukārt, piesaistot ārvalstu investīcijas, uzņēmumam varētu arī neizdoties piepildīt vēlmi ilgtermiņā “Blue Shock Bike” saglabāt kā Latvijas uzņēmumu, pieļāva Kalniņš.

Atzīmējot investīciju klimata uzlabošanos Latvijā, Kalniņš piebilda, ka vēl pirms trim gadiem, kad tika meklēti investori idejai, nācies par biznesa ieceri dzirdēt dažādas lietas, pat aicinājumus uz garīgās veselības izvērtējumu, un uzrunātie brīnījušies, kāpēc ir nepieciešams elektroritenis, ja “ir tik forši mīties”.

Pašlaik “Blue Shock Bike” elektrodivriteņus ražo Liepājā, specializējoties uz industriālām vajadzībām, piemēram, pastam, policijai, dažādiem dienestiem piemērotiem elektrodivriteņiem, tomēr iespējams izgatavot arī velosipēdu privātām vajadzībām. Klientu loks pamatā ir ārvalstīs. Latvijā, ļoti sparīgi darbojoties, tiek pārdotas 100 vienības gadā, skaidroja Kalniņš.

Uzņēmumam galvenokārt ir korporatīvi klienti, tāpēc pēc izvērtējuma nolemts, ka nebūs efektīvi censties piesaistīt līdzekļus ar kādas kolektīvās finansēšanas vietnes, piemēram, “Kickstarter” palīdzību.

“Blue Shock Bike” nākamajos piecos gados ražošanu plāno kāpināt līdz 3000 vienību gadā. Pašlaik uzņēmums strādā Norvēģijā, Zviedrijā, Somijā un vēlas nostiprināties Skandināvijā, bet tālākajos darbības plānos ir Šveice, Vācija, Austrija. Uzņēmuma pārstāvis jokoja, ka “foršāk būtu iegūt 60% Ķīnas tirgus”.

Kalniņš minēja dažādas elektrodivriteņu priekšrocības, piemēram, tie nerada piesārņojumu. Ražotājs piedāvā arī individuālām vajadzībām piemērotu aprīkojumu, plaši tiek izmantotas GPS un GSM tehnoloģijas, un elektroriteņi ir ar “degunu” un “acīm”, kas prot saost un saredzēt. Piemēram, tehnoloģija ļauj elektrodivritenim pazīt numura zīmes, un tas var padot signālu policistam piefiksēt, ka uz ielas redzama, piemēram, zagta numura zīme.

Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka investīciju pieejamība šajā biznesā ir ļoti būtiska – ir radīti vairāki jauninājumi, kurus vēl neviens nepiedāvā, taču to zibenīgai palaišanai tirgū ir nepieciešamas investīcijas. Kalniņš skaidroja: ja šodien tiek izgudrota kāda “fīča” un rīt tā jau netiek ar pilnu jaudu ražota, tad parīt uzņēmums var vispār vairs nebūt, jo Ķīnas uzņēmums jauninājumu ieraudzīs izstādē, izpētīs un pēc pāris nedēļām to piedāvās tirgū, iespējams, lētāku un sliktākā kvalitātē.

“Blue Shock Bike” attīstības direktors atzina, ka Eiropas tirgū strādāt ar elektrodivriteņiem ir sarežģīti, jo klientiem nav pieredzes ar šādiem produktiem. Novērots arī, ka klienti ir izbrīnīti par ražotāju, kas ir no valsts, kura nav populāra ar ievērojamiem tehnoloģiskiem sasniegumiem.

Uzņēmuma optimisms par nākotni balstās divās svarīgās lietās: uzņēmuma kompetencē un pārliecībā par to, ka elektroritenis ir modernas pilsētas daļa, paskaidroja Kalniņš.

“Varēšu iet pensijā, kad būšu ticis līdz lidojošam elektriskam paklājam,” izteicās elektrodivriteņu ražotājs.

Saskaņā ar “Firmas.lv” datubāzi uzņēmuma “Blue Shock Bike” īpašnieki ir Neils Kalniņš (75%) un Artis Daugins (25%). Uzņēmuma apgrozījums 2014.gadā bija 136 395 eiro, zaudējumi – 29 900 eiro. Savukārt 2013.gadā tas strādāja ar 69 434 eiro apgrozījumu un 6252 eiro peļņu. Uzņēmuma pamatkapitāls – 38 304 eiro.

19 komentāri

2015-08-25 16:11

velo-pedalizētājs: Problēma manuprāt uznēmuma pagājušā gada zaudējumiem ir vēlme strauji tikt augšā. Nekad tā nenotiek, viss attīstās pamazām. Un papildu bonuss būtu ne tikai savu velosipēdu ražošana, bet pēc klientu vēlmēm aprīkot ar elektrodzinējiem arī jau esošos velosipēdus, kas ne tikai ienestu papildu peļņu, bet dotu zīmola atpazīstamību. Protams, ja koncentrējas uz "dārgā" gala zīmolu, tad nevar atļauties krāmēties ar pabirām, tas ir skaidrs.
Jebkurā gadījumā vēlu, lai uzņēmums noturās un turpina attīstību.

2015-08-25 16:18

Xoxo: Vajadzeja nosaukt "zilais sokejosais velo"... ,tad butu loti Latviski

2015-08-25 16:39

Zinu ko saku: Kāda ražošana Liepājā? Viņi neko neražo, tikai pārkrāso ķīniešu saražotos riteņus. Ko var mānīt cilvēkus, ka ražo Liepājā. Kur ir jaunais Reizer un Lustes ritenis, ko solīja pavasarī?

2015-08-25 19:41

Zakat.lv: Vajag pusmiljonu,jo saimniekiem jāpērk jaunāki auto.

2015-08-25 19:46

Artis Daugins: Esmu daļējā neizpratnē par šo rakstu un tajā sniegto informāciju. Tas ir kas nebijis, gan par ideju, gan pieredzi un kompetenci, gan riteņu īpašībām un citiem faktiem. Kā BSB valdes loceklis varu pateikt, ka BSB arī ražo uz vietas (protams daļēji), ka strādā pie jauniem risinājumiem, bet ne tādiem ka augstāk minēti. Protams ka daudzi elementi arī mums ir no Ķīnas, kā 90% Eiropas produkcijas kopumā un tomēr katrā lietā ir mūsu pievienotais darbs un intelekts. Izsaku atvainošanos par šo rakstu.

2015-08-25 20:16

velo parastais: iznāk kā - labā roka nezin, ko dara kreisā?

2015-08-25 20:38

Jurisss: Es teiktu, ka, ja cienījamie uzņēmēji vēlas piesaistīt 500 000€ investīcijas, pēc pašreizējiem uzņēmuma finanšu rādītājiem tiem būtu jāatdod 700% uzņēmuma kapitāldaļas, ieskaitot visus pamatlīdzekļus, intelektuālo īpašumu utt.

2015-08-25 21:03

Artis Daugins: Uzņēmums ir novērtēts ap 300K + šobrīd vērtē zimolu (ap 100K) + pret investoru ir arī pašu ieguldījums. Tā kā nav tik traki.

2015-08-25 22:33

velo menss: Jā, varētu pievērsties arī jau esošu velo aprīkošanai ar elektro, es labprāt, tikai laikam cena nemainās ja savu grib... BSB dizains tā ne visai iet pie sirds lai pats ikdienā braukātu pa pilsētu.

2015-08-25 22:38

Artis Daugins: Reizer modelis ir redzams vienīcā "Līva" kas ir pilnībā tapis Liepājā un ir pierādijis ka varam uzbūvēt sasniedzot visus rādītājus ko vēlējāmies. Lustes modelis nav radīts, eksporta procesu dēļ, bet dažos eksemplāros būs te pat Latvijā pie klientiem.
Jā protams varam pārbūvēt esošos un to arī darām, bet tas nerada cenu ietaupījumu. Tam ir vairāk mīnusu nekā plusu un tā iemesla dēļ pēc konsultācijas 90% izvēlas nepārbūvēt un iegādāties specializētu elektrodivriteni.

2015-08-26 11:53

Lupas: Pa tadu cenu es labak nopirksu vacu riteni

2015-08-26 15:29

FFFFFF: varbūt "lustes" modelis nav radīts tāpēc ka ķīnieši vēl detaļas nav izgatavojuši?:D

2015-08-26 15:41

Artis Daugins: Lustes modelis nav radīts, jo ir nepieciešams 6061-T6 alumīnija materiāls kāds ir tikai no divām vietām pasaulē dabonams un ar minimālo daudzumu 1 tona, lai to pasutītu, ir vispirms jāsaņem akceptus no pietiekami daudz divriteņu pasūtītājiem. Viss pārējais jau ir uztaisīts, tai skaitā jaunās baterijas, vadības paneļi un citi elementi.

2015-08-26 16:06

to Artis: Par to EN AW-6061 T6, nav nemaz tik traki, tas pats Alumeco (LT un DK) piedāvā un vēl TW Metals (PL), ir vēl arī UK pāris uzņēmumi... bet ok pie min apjoma 1t, kopējā cena būs no 3500-max5000 eur.
salīdzinot ar braucamo cenām nav tik daudz...
lai veicas protams!

2015-08-26 17:20

Velo menss: Man kaut kā galvā neieliekas kā var būt vienāda cena jaunam elektroritenim un esošā pārbūvei par tādu. Otrajā gadījumā ir tikai jāsavelk vadi un jāsakombinē baterija utml. Saprotu, ka ir čakars, bet cena nu gan vienāda nevarētu būt.

2015-08-26 17:21

Velo menss: Laikam būs jāiet uz konsultāciju pie čaļiem lai man sazīmē uz papīra visus plusus un mīnusus jaunam un pārbūvei.

2015-08-26 21:13

Artis Daugins: 6061 T6 ir iespejams ES tikai konkretas loksnes, bet ne mums nepieciešamos parametros, to ir pateikuši pilnīgi visi apzinātie piegādātāji ES.
Ja kādam ir neticība un šaubas gan, darbiem, cenu, materiāliem utt, visi aicināti uz Dzērves ielu 1 (ražošanas vietu) un pārliecināties. Esmu gatavs pēc iepriekšējas pieteikšanās uzņemt katru, kam ir pietiekami daudz drosmes uzzināt kāpēc darām, kā darām un ko darām. Laipni aicināti uz BSB vizītes pieteikšana 204 65432

2015-08-26 22:41

kokadesa: ja vajag varu iedot adresi, no kurs pa taisno var pasūtīt šādus pašus velo, ja piemaksā uzdrukā vel vajadzīgo logo :)

2016-04-14 19:05

Hmm: Artis,lai veicas ar biznesu, bet man ir cita koncepcija elektro velosipēdu ražošanā, un virzīšanai tautā, bet ne Latvijā. Šeit nav cilvēki, kam tas vajadzīgs, un kuri to novērtē. [email protected]

1/500

Liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Uzmanību!

Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli