Gribētu Liepājā arī Baltkrievijas kravas
Latvijas delegācijas sastāvā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir piedalījusies divos starptautiskos transporta un loģistikas forumos. Septembra beigās Almatā notikušajā izstādē “Transit-Kazahstan 2012” un oktobra sākumā Minskā rīkotajā transporta un loģistikas forumā pulcējās kravu pārvadātāji un nozares speciālisti.
Liepājnieki kārtējo reizi atgādinājuši par Latviju kā tranzīta koridoru starp austrumiem un rietumiem un Liepāju kā tā sastāvdaļu, atsaucoties uz SEZ Ivestīciju un mārketinga daļas vadītāju Ivo Koliņu, informē tās sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. Jau tagad caur Liepājas ostu transportē kravas no Kazahstānas, tāpēc SEZ pārstāvji tur vērtējuši iespējas nākamgad sadarbību turpināt un attīstīt.
Taču lielākā daļa Baltkrievijas kravu pašlaik aizplūst uz Klaipēdas ostu, un Latvijas uzņēmējiem ir ļoti grūti šajā tirgū ielauzties. Iemesls, pēc I. Koliņa teiktā, ir Lietuvas nedaudz izdevīgākais ģeogrāfiskais stāvoklis, arī izmaksām ir liela nozīme. Viņš norādījis arī uz dzelzceļa neesamību starp Mažeiķiem un Liepāju – dzelzceļa satiksme Liepājai ļautu daudz nopietnāk konkurēt ar Klaipēdas ostu.
Liepājas SEZ līdzdalību izstādēs atbalstījusi Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.
Dina Belta,
“Kurzemes Vārds”