“Igate” atsauc sūdzību par Liepājas lidlauka rekonstrukcijas konkursu
LETA
Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate” ir atsaukusi sūdzību par Liepājas lidlauka rekonstrukcijas konkursa iepirkuma komisijas lēmumu, aģentūru LETA informēja SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis un iepirkuma komisijas priekšsēdētājs Agris Sprūde.
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) sūdzību bija plānojis skatīt 29.jūlijā, taču dažas dienas pirms tam uzņēmums savu sūdzību atsaucis. Liepājas lidostas vadībai sūdzības atsaukšanas iemesli nav zināmi.
Tā kā sūdzība ir atsaukta, ceļu būves firma SIA “Binders”, ko iepirkuma komisija kā vienīgo no četriem pretendentiem atzinusi par atbilstošu kvalifikācijas prasībām, uzaicināta iesniegt konkrētu finanšu piedāvājumu. Pagaidām noteiktais piedāvājuma iesniegšanas termiņš ir 18.augusts, bet tas, iespējams, tiks pagarināts pēc IUB lūguma.
Kā ziņots, Liepājas lidlauka rekonstrukcijas konkursā kvalifikācijas kārtu spējusi izturēt tikai ceļu būves firma “Binders”. Iepirkumu komisija bija konsultējusies IUB, kā rīkoties šādā situācijā, un noskaidrojusi, ka konkursu iespējams turpināt arī ar vienu pretendentu. Ar šādu iepirkuma komisijas lēmumu nemierā bija divi citi pretendenti. Tiesvedība saistībā ar AS “A.C.B.” sūdzību ir izbeigta, jo iesniegums IUB saņemts pēc atļautā pārsūdzības termiņa. Otru sūdzību, ko iesniegusi SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””, IUB plānoja skatīt 29.jūlijā, taču sūdzība tika atsaukta.
Iemesli, kāpēc trīs pretendenti neatbilst kvalifikācijas prasībām, katrā gadījumā ir dažādi. “Igate”, pēc konkursa komisijas domām, nespētu nodrošināt pietiekami augstu asfalta kvalitāti, vedot to no ražotāja, kas atrodas 180 kilometru attālumā no Liepājas lidlauka. Savukārt “Igate” tam nepiekrita, uzskatot, ka spēj tehnoloģiski nodrošināt, ka transportēšanas procesā asfalta kvalitāte nemazinās, iepriekš skaidroja Sprūde.
Jau ziņots, ka konkursā par tiesībām veikt Liepājas lidlauka rekonstrukciju bija pieteikušies četri pretendenti, to vidū gan vietējās būvfirmas, gan pašmāju un ārzemju būvnieku apvienības.
Konkursā bija pieteikušās divas piegādātāju apvienības. Viena no tām ir “SIA “Matthai Latvija”, “Matthai Bauunternehmen GmbH&Co.KG un AS “Ceļu pārvalde””, bet otra – “AS “Kauno Tiltai” un SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība “Igate””. Vēl uz iespēju rekonstruēt lidostu pretendēja divas atsevišķas būvfirmas – ceļu būves firma SIA “Binders” un AS “A.C.B.”.
Jau iepriekš sūdzību par konkursu bija iesniedzis uzņēmums “Saldus ceļinieks”, taču vēlāk sūdzība tika atsaukta. Saņemtās sūdzības “sāls” bija iebildes pret nolikuma prasību par obligātu pieredzi lidlauka būvniecībā. “Tāda prasība ir absolūti loģiska, jo šis tomēr ir lidostas rekonstrukcijas projekts, turklāt saspringtajā laika grafikā kvalitāte ir ārkārtīgi svarīga,” iepriekš skaidroja Sprūde.
Lidostas rekonstrukcijas projektā galvenie veicamie darbi ir skrejceļa, manevrēšanas ceļa, perona un lidjoslas un skrejceļa gala drošības zonas rekonstrukcija, uguņu sistēmas izbūve, lietus ūdens kanalizācijas sistēmas ar attīrīšanas iekārtām rekonstrukcija un drenāžas sistēmas izbūve. Izpildītājam būs jānodrošina līgumā minēto darbu pilnīga pabeigšana un nodošana sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam 10 mēnešu laikā no līguma noslēgšanas dienas.
Kā iepriekš informēja SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde, būvdarbi lidostā tiks sākti jau šogad un ilgs līdz nākamā gada pavasarim. Sprūde gan norāda, ka pēc būvdarbu pabeigšanas lidlaukam būs jāveic sertifikācija, līdz ar to Liepājas lidosta komercreisiem būs pieejama vien 2015.gada rudenī.
Sākotnēji apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai bija 3,98 miljoni eiro, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% – pašvaldības finansējums. Tomēr saistībā ar nepieciešamību izpildīt jaunās lidostu drošības prasības lidostas rekonstrukcija izmaksās vairāk – Sprūde lēš, ka tie varētu būt ap septiņiem miljoniem eiro.